سرزمین‌هایی که به صورت طبیعی رنگ آمیزی شده‌اند

14

طبیعت برای نشان دادن زیبایی هایش نیازی به ادیت و فتوشاپ ندارد . آنقدر مکان های چشم نواز و مسحور کننده در کشور خودمان و نقاط مختلف جهان وجود دارد که مطمئنا خیلی از آنها را تابه حال در عمرمان ندیده ایم . مکان هایی که خوشبختانه پای آدم ها به آنجا کشیده نشده و همچنان بکر مانده اند . آلوده نشده اند و جایشان را به ساختمان ها و برج های سر به فلک کشیده نداده اند . کاش می شد این ها را همیشه به همین شکل نگه داشت . کاش کمی بیشتر دلمان برای زیبایی های اطراف مان می سوخت . کاش از همین امروز حتی زباله ی کوچکی را بر روی زمین نیندازیم . زیبایی های اطراف مان پر از انرژی مثبت و زندگی هستند و کاش زندگی مان را دوست بداریم .

1

منطقه ی دالول در اتیوپی

منطقه ی دالل در شمال شرق ” ارتا آل ” و در منطقه ی پایینی نسبت به سطح زمین قرار گرفته و کوه آتشفشانی آن یکی از پست ترین ها در نوع خودش محسوب می گردد و چشمه های آب آنجا گرم بوده و غنی از گوگرد می باشند .

2

” دریاچه هیلیر در استرالیا “

دریاچه ی صورتی رنگ هیلیر در مرکز جزیره قرار گرفته و در حدود 2000 پا وسعت دارد . در اطراف این دریاچه مکان های خاصی برای فرود هواپیماهای کوچک و قایق های گردشگری وجود دارد و دلیل رنگ صورتی آن تا به حال به شکل دقیقی مشخص نشده است .

3

” رودخانه ی کانوکریستالس در کلمبیا “

به این رودخانه ” رنگین کمان مایع ” و ” رودخانه ی پنج رنگ ” هم می گویند و یکی از اصلی ترین مناطق توریستی محسوب می گردد . دلیل اصلی این رنگ ها ترشح جلبک های زیرین رودخانه عنوان شده و آب به صورت خالص رنگی از خودش ندارد .

4

” ژانگهای در چین “

این صخره های رنگارنگ با فرم های خاصی که دارند به صخره های دانزیا شهرت پیدا کرده اند و بسیار غنی از خاک های مرغوب هستند و دلیل اصلی پدید آمدن این رنگ ها وجود ماسه های مختلف و مواد معدنی فراوانی است که قدمت این مواد به میلیون ها سال می رسد .

5

” زمین های برنج تراس – شهر یون یانگ در چین “

آب گرفتگی این زمین ها  در فصل های پاییز و زمستان حالت آیینه شکلی به آنها داده که جلوه های زیبای بصری را به صورت طبیعی به وجود می آورد و هزاران سال قدمت دارد .

6

” پارک ملی یلوستون در وایومینگ “

این عکس مربوط به یکی از داغ ترین روزهای بهاری یلوستون می باشد که حتی در نقاط آبی رنگ دریا هم نمی توان آب سردی را تجربه کرد و در این هوا فقط باکتری ها و جلبک ها توانستند تا اندازه ی زیادی تکثیر کنند و تا 90 متر از ساحل را هم در برگیرند. رنگ های نارنجی بر اثر فعالیت های باکتری ها به وجود آمده اند .

7

” منطقه ی لوپینگ در چین “

گل های زرد رنگ کانولا سراسر منطقه ی لوپینگ را در ماه مارس می پوشانند .

8

” هوکایدو در ژاپن “

هوای این جزیره معمولا در تابستان ها کاملا صاف و آفتابی است و شکوفه های رنگارنگ گل ها مانند فرشی سراسر جزیره را مزین کرده اند .

9

” دریاچه ناترون در تانزانیا “

این دریاچه در دره ی بزرگ ریفت در تانزانیا قرار گرفته و برعکس ظاهر زیبایش به شدت شور و داغ بوده و با گیاهان و حیوانات ناسازگار است اگرچه فلامینگوها برای مدتی در این مکان می مانند . رنگ قرمز آن به دلیل یک سری تغییرات میکرو ارگاسمی به وجود آمده است .

10

” دره های آنتلوپ در آریزونا “

زیبایی اصلی این دره ها یه دلیل زاویه تابش نور خورشید و انعکاس آن در بین این دره ها به وجود آمده که به مکان معروفی برای عکاسان جهان تبدیل شده است .

11

” رودخانه بایکال در روسیه “

با عمقی برابر با 1600 متر می توان دریاچه بایکال را عمیق ترین دریاچه جهان نامید که 20 درصد از منابع آب شیرین جهان را در خودش جای داده است .

12

” ساحل قرمز در پانجین چین “

این رودخانه نام خودش را  خزه ها و جلبک های دریایی گرفته که در فصل پاییز این منظره زیبا را برایش به وجود می آوردند .

13

” دشت های تولیپ در هلند “

تعداد انبوهی از گردشگران و توریست ها هر بهار و بین ماه مارس تا پایان می به این نقطه از هلند می آیند تا این سرزمین پوشیده از گل را از نزدیک ببینند .

14

” کوه های سفید در آمریکا “

 پاییز در این منطقه از آمریکا طرفداران بیشماری دارد و تنها دلیل آن دیدن زیبایی های درختان و رنگ آمیزی این منطقه است .

15

” چشمه ی پرواز در نوادا “

زیبایی های فراوان این نقطه از بیابان نوادا برای خیلی ها ناشناخته مانده و دلیل آن هم این است که ورود برای عموم آزاد نمی باشد و فقط از جاده های عبوری قابل رؤیت است .

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
14 نظرات
  1. farhad می گوید

    خیلی خوبه که این پست رو که ترجمه کردید ولی بهتر می شد اگر یک سرچ در مورد طبیعت ایران می کردید و چند مورد از ایران هم به آن اضافه می کردید

    1. سعید ضیاء می گوید

      فرهاد جان من خودم خیلی مشتاقم در مورد زیبایی های داخل کشور هم مطالبی ارائه بشه و حتما این کار رو انجام میدیم..ممنون از نظرتون

  2. Shirin می گوید

    خیلی زیبا بودند.
    تولیپ هم تا جاییکه من میدونم لاله رو میگن اگه خواستین ترجمه کنین!

  3. مصطفی می گوید

    خدایی حسرت تو دل من مونده که اگر کسی از زیبایی جایی خارج از ایران صحبت کنه و یکی نگه ایران خودمون…!
    جالبه که این دوستان (ایران دیده و جهان دیده) حتی یک عکس از این زیبایی های که در ایران دیدن رو ارایه نمی کنن!

    1. سارا می گوید

      دوست عزیز جاهایی رو که دوستان معرفی می کنن کافیه که تو گوگل سرچ کنید تا صدها عکس ازشون ببینین. توی کامنتها امکان قرار دادن عکس نیست وگرنه خودم براتون یه عالمه از عکسهایی که خودم گرفتم رو میفرستادم.. از جنگلهای سوادکوه و چشمه باداب سورت و جاده چالوس گرفته تا قلات شیراز و چله گاه یاسوج و …

  4. حسن نیکنام می گوید

    چشمه های باداب سورت تو ایران می تونست تو این لیست قرار بگیره.
    طبق گفته دوستان این مکان زیبا داره به سرعت از بین میره و دیده شده روی دیواره هاش و سنگهای اطراف یادگاری هم می نویسند، یک قسمتش هم خشک شده و ازبین رفته.
    یک پزشک اگر یک پست اختصاص بدی برای حمایت و نگهداری بادآب سورت عالی میشه.
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%A8_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%AA

    1. سعید ضیاء می گوید

      حسن جان همانطور که می دونی امکانش نیست به صورت حضوری برای ارایه ی گزارش اختصاصی به این مکان سفر کنم ولی خوشحال میشم اگه شما منبع موثقی برای به دست آوردن عکس و اطلاعات جامع درمورد این مکان سراغ داری به من معرفی کنی 🙂

  5. آبادیان می گوید

    ممنون دکتر
    سواحل زیبا و مرجانی بندر چابهار هم می تواند در لیست باشد

  6. مریم می گوید

    اتفاقاً من میگم زیبایی‌هایی ایران را اصلاً معرفی نکنید، بلکه کمتر آسیب ببینند.

  7. امیرعباس فرمان می گوید

    دره ستارگان در قشم، جنگل های شیطان در شمال، کویر شهداد در کرمان، تپه های کردستان، چشمه های باداب سورت و ………. می توانست با ارائه ای زیبا در صدر این لیست قرار بگیرد.

    1. سعید ضیاء می گوید

      امیرعباس عزیز در پست های آینده به صورت تخصصی به زیبایی های داخل کشور می پردازیم. مرسی

  8. محمدرضا می گوید

    خیلی هم عالی. از بابت پست های خوبتان تشکر می کنم.
    فقط یک پیشنهاد دارم : برای پست هایی که بدین شکل هستند و به صورت چند موردی دارای تصویر ، عنوان و متن هستند ، یک فاصله بین پست بالایی و پایینی بزارید. چون الان مشخص نیست که تصویر مال تیتر پایینی هست یا بالایی !
    ممنون

    1. سعید ضیاء می گوید

      مرسی محمدرضا از نظر خوبی که دادی . حتما رعایت می کنم

  9. ایلا می گوید

    عالی بود ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5