لیزر لیپولیز چیست و چگونه سلولیت را بهبود می‌بخشد؟

0

در روش لیزر لیپولیز که روش تهاجمی و نسبتا جدیدی در درمان سلولیت است، به کمک پروب لیزر، وارد بافت چربی می‌شوندو آن را ذوب و مایع می‌کنند. حرارتی که در بافت چربی ایجاد می‌شود، ضمن ذوب کردن بافت و ایجاد سهولت در امر تخلیه چربی، باعث ایجاد یکنواختی خاصی در محل ساکشن شده(برخلاف لیپوساکشن معمولی) هم می‌شود. البته نکته مهم اینجا است که اگر اپراتور به این روش وارد نباشد و با استفاده زیاد از لیزر باعث داغی بیش از اندازه بافت بشود، موجبات سوختگی بافت‌ها، اعصاب، عروق و پوست را فراهم می‌کند؛ضمن اینکه امکان ایجاد نکروز، سوختگی‌های وسیع پوستی، اسکارهای پرگشت‌ناپذیر و از بین رفتن بافت پوستی در صورت انجام لیزر لیپولیز توسط افراد غیرمتخصص و غیرمتبحر هم وجود خواهد داشت. برتری دیگر لیزر لیپولیز بر لیپوساکشن معمولی این است که حرارت لیزر باعث تحریک شدن کلاژن سازی پوست می‌شود و همین مسئله، تاحدی از افتادگی پوست بعد از عمل پیشگیری می‌کند و تا اندازه‌ای هم سفت شدن پوست رادر پی دارد. اما نکته مهم اینجاست که این کار را باید پزشکان متخصص و مجرب در این کار و یا جراحان کاملا آشنا با این روش انجام دهند. متاسفانه خطر سوختگی پوست و ایجاد جوشگاه‌هی بسیار بدشکل درصورتی که این کار به دست افراد غیرمتخصص انجام شود، کم نیست!

بهترین کاندید برای انجام لیزر لیپولیز

انتخاب خانم‌ها و آقایان بین 30 تا 50 سال، نکته مهم انتخاب صحیح بیمار است. بهترین کاندید برای انجام لیزر لیپولیز یک فرد با وزن و هیکل نسبتا مناسب است که در برخی نواحی دچار سلولیت شده و اصطلاحا بافت چربی او در آفساید قرار گرفته است. این چربی با رژیم غذایی یا ورزش از بین نمی‌رود. با لیزر لیپولیز به راحتی می‌توان این بافت را برداشت و اصلاح کرد.

لیزر لیپولیز برای خانم‌هایی که زایمان کرده اند

بسیاری از تغییرهایی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد، بعد از یک سال به حالت قبل برمی‌گردد و فرد به کمک ورزش و رژیم می‌تواند از چاقی و افتادگی عضلات پیشگیری کند. اگر بعد از گذشت این مدت قسمتی از چربی‌ها همچنان پابرجا باشند و با رژیم و ورزش ازبین نروند، می‌توان برای اصلاح شکل بدن، لیزر لیپولیز را امتحان کرد. درمورد افرادی که چاقی کلی دارند این روش اصلا مناسب نیست.

در واقع لیزر لیپولیز و حتی لیپوساکشن، کارشان رفع سلولیت و کاهش سایز و پیکرتراشی است نه کاهش وزن. افراد دچار چاقی بهتر است در درجه اول رژیم بگیرند و با ورزش وزن خود را پایین بیاورند و در نهایت برای قسمت‌هایی که با رژیم هم بهبود پیدا نکرده است، للیزر لیپولیز انجام دهند تا هیکل آنها متناسب‌تر شود.

لیپولیز برای سن بالای 50

در سنین بالا، تمایل به ورزش کم است. اگر این افراد ناراحتی قلبی- عروقی و دیابت نداشته باشند و تحت درمان با رقیق کننده خون مثل وارفارین و آسپرین نباشند، بعد از مشاوره با پزشک متخصص قلب و عروق می‌توانند لیزر لیپولیز را انجام دهند.

سلولیت

مراقبت‌های بعد از عمل

بیشتر بیماران از روز بعد از عمل می‌توانند به کار خود برگردند. البته از سوراخ‌های ایجاد شده تا دو روز خونابه خارج می‌شود و فرد را آزار می‌دهد. به همین دلیل بهتر است 2 روز استراحت کنند. ولی لازم نیست و نباید استراحت مطلق داشته باشند. حتی توصیه ما به انجام پیاده‌روی از روز بعد از عمل است.

پوشیدن گن بعد از عمل برای بهبود نتایج توصیه می‌شود. از یک ماه بعد از عمل، یعنی پس از کاهش التهاب ایجاد شده با لیزر در بافت، انجام اقدام‌هایی مانند ال‌پی‌جی (LPG) که روشی برای ماساژ بافت و بهبود درناژلنفاتیک است، برای کاهش بیشتر سایز و یکنواخت‌تر شدن محل تحت درمان توصیه می‌شود. مصرف مایعات نیز لازم است تا فرد با آمادگی بیشتری به کار خود برگردد.

تعداد جلسات لازم

در لیزر لیپولیز پزشک برای تاباندن لیزر و سوزاندن چربی محدودیت‌هایی دارد. در هر جلسه یک یا دو ناحیه بیشتر لیزر نمی‌شود و نباید بیش از یک و نیم تا دو لیتر ساکشن انجام شود. اگر فرد اصرار داشته باشد تمام نواحی در یک جلسه لیزر انجام شود، خطر اختلال آب و الکترولیت وجود دارد و باید بستری شود.

احتمال بازگشت چربی در ناحیه بعد از لیپولیز

نواحی لیپولیز شده، به تجمع مجدد چربی مقاومت دارند و بافت چربی معمولا در آن ناحیه دوباره رسوب نمی‌کند و این هم از مزایای دیگر لیزر لیپولیز و ساکشن نسبت به لیپوساکشن معمولی است.

نتیجه قابل قبول

معمولا بعد از عمل لیزر لیپولیز، بیمار تا مدتی تورم خواهد داشت و شاید متوجه کاهش سایز نشود. مشاهده نتایج واقعی حدود 4 ماه طول می‌کشد و هرگز نباید عجله داشت. البته اغلب افراد از یک ماه بعد از عمل متوجه تغییر سلیز خود خواهند شد.

ممنوعیت لیپولیز

ممنوعیت خاصی برای این عمل وجود ندارد و همان ممنوعیت‌هایی که در لیپوساکشن وجود دارد در مورد این عمل هم وجود دارد. مثلا بیمارانی که ناراحتی قلی یا فشار خون دارند، بیماران دچار اختلال‌های انعقادی، بیماران دارای سابقه بروز لخته در وریدهای ساق پا، بیماران دیابتی و افراد مبتلا به هر نوع بیماری مهم مانند سرطان‌های مختلف نباید از این روش‌ها استفاده کنند.

البته امروز روش جدیدتری به نام لیپوماتیک لیپوساکشن وارد عرصه درمان چاقی موضعی شده است که به نظر می‌رسد پاسخ‌دهی بهتر و عوارض کمتری نسبت به لیزر داشته باشد. این روش که یکی از بهترین روش‌های تهاجمی برای درمان سلولیت است، تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارد و براساس تجربه‌ من که با روش‌های لیپوساکشن معمولی و لیزر لیپولیز سالها تجربه داشته‌ام این روش بی‌خطرترین و مفیدترین روشی است که تا کنون ابداع شده است و با حداقل درد با این روش می‌توان پیکرتراشی در هر قسمت از بدن که حاوی بافت چربی موضعی باشد نمود. در این روش از امواج اینفراسونیک برای ریز و امولسیون کردن بافت چربی کمکگرفته می‌شود تا سلول‌های چربی به شکل مایع درآیندو وارد کانول ساکشن شوند. در این روش، به هیچ عنوان حرارتی هم تولید نمی‌شود و بنابراین، سوختگی و مشکلاتی که در روش لیزر لیپولیز وجود دارد، در این روش وجود نخواهد داشت. در روش لیپوماتیک یا پنوماتیک لیپوساکشن با ارتعاشات و لرزش‌هایی که به وسیله کانول مخصوص این روش در بافت چربی ایجاد می‌شود، سلول‌های چربی ریز و وارد کانول و ظرف‌های مخصوص ساکشن می‌شوند. خوبی این روش آن است که اگر به درستی انجام شود، بافت سلولیت به صورت یکنواختی از بین می‌رود و تحریک کلاژن سازی و سفت شدن پوست هم اتفاق می‌افتد، ضمن اینکه خطر آمیولی چربی نیز وجود نخواهد داشت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.