ایده‌ای برای یک استارت‌آپ ایرانی

8

خیلی وقت‌ها به صورت ناگهانی یا حین وب‌گردی ایده‌هایی برای استارت‌آپ‌های ایرانی به نظر می‌رسد.

متأسفانه در ایران شهامت برای معرفی یک محصول یا خدمان نو وجود ندارد، اما به محض اینکه کسی خطر کرد و کمی به موفقیت رسید، ناگهان ده‌ها نفر سعی می‌کنند، همان ایده را کپی کنند.

یکی از ایده‌هایی که در اینجا دوست دارم با شما به اشتراک بگذارم، ایده‌ای برای تولید پایه‌ها یا استندهایی برای تبدیل میزهای عادی به میزهایی است که بشود، در حالت ایستاده، پشت آنها کار کرد.

حالا چه دردی است که بیاییم و موقیت راحت پشت میز را کنار بگذاریم و پشت یک میز بایستیم؟

مشکل این است که ساعات طولاین پشت‌میزنشینی، تأثیرات بسیار بد و جبران‌ناپذیری روی سلامتی شما می‌گذارد.همان طور که در «یک پزشک» بازتاب داده بودم، مطابق تحقیقات تازه، حتی اگر آدم ورزشکاری باشید و هفته‌ای چند ساعت ورزش شدید هم بکنید، این میزان ورزش به سختی می‌تواند جبران آن ساعات مدید بی‌تحرکی مطلق را بکند.

به  عبارتی پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که علاوه بر ورزش‌های شدید، شما در طول روز به میزانی تحرک خفیف و فعالیت بدنی خفیف هم نیاز دارید که می‌تواند یکی دو طبقه بالا یا پایین رفتن، چند صد متر پیاده‌روی یا پشت میز ایستادن باشد.

اگر خوب دقت کنیم، می‌بینیم که ما خیلی از کارهایمان را به صورت ایستاده هم می‌توانیم انجام بدهیم، مثلا یک بانوی خانه‌دار می‌تواند خیلی از کارهای آشپزی را ایستاده انجام بدهد، یک کارمند می‌تواند در بسیار از دقایق، ایستاده کارش را انجام بدهد.

اما لازمه این کار، داشتن میزهای مناسب است، مشکل اینجاست که میزهای مناسب، اصولا در ایران یافت نمی‌شوند. در فرنگستان هم این میزهای خیلی گران هستند و اغلب زشت طراحی می‌شوند.

برای همین شرکت‌ها و افرادی در صدد برآمده‌اند که یک سری پایه ارزان‌قیمت و باکیفیت طراحی کنند که کاربر بتواند آنها را به سادگی روی میز بگذارد و با تنظیم ساده ارتفاع، کارهایش را بکند، مثلا لپ‌تاپ‌اش را روی آن بگذارد.

3-14-2015 11-43-42 PM 3-14-2015 11-43-30 PM 3-14-2015 11-42-47 PM

تولید این پایه‌های نه سرمایه زیادی می‌خواهد و نه دانش فنی خاصی.

می‌دانید مرحله دشوار کار چیست؟

جا انداختن فرهنگ پشت‌میز ایستادن! و تبیین چرایی لزوم آن.

این کار را هم یک آدم/گروه خلاق و باپشتکار می‌تواند به سادگی به راه انداختن یک سایت، درج نظر پزشکان در سایت و تبلیغ سایت در شبکه‌های اجتماعی انجام بدهد.

یکی از نمونه‌های فرنگی این کار در کیک‌استارتر می‌توانید در اینجا ببینید و ایده بگیرید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. شفیره می گوید

    دکتر جان نتیجه اون مسابقه عکاسی یک پزشک، چی شد؟

  2. امید مصدق - Grahamsms.com می گوید

    جناب مجیدی گل گفتی : متأسفانه در ایران شهامت برای معرفی یک محصول یا خدمان نو وجود ندارد، اما به محض اینکه کسی خطر کرد و کمی به موفقیت رسید، ناگهان ده‌ها نفر سعی می‌کنند، همان ایده را کپی کنند.
    نمونه ش سایت تخفیف های گروهی و ده ها مورد دیگر است. اما چرا؟ نظام آموزشی ما. تربیت ما؟ خلاقیت و نوآوری زحمت ، تداوم ، مطالعه ، چیزهای گوناگون و متنوع دیدن و … می خواد و اغلب ما با اینها بیگانه هستیم. چرا بیگانه ام.؟ چرا اغلب ما به ماس مالی ، و راحتی متمایل هستیم؟ یه چیزهایی می دونم اما نمی تونم بگ. و خیلی از دلایلش رو هم نمی دونم.

  3. mehdi می گوید

    مهمترین دلیل انجام ندادن این کار مورد استهزاء دیگران قرار گرفتن.به امید روزی که این مشکلات به ظاهر کوچک و پایه ای فرهنگی،حل شود.

  4. فرشاد می گوید

    دقیقاً بخاطر همون بخش فرهنگ قضیه هست که بسیاری از ایده‌ها در ایران در همون مرحله صفر شکست میخوردن! وگرنه به اندازه کافی مهندس خوش‌فکر داریم.
    کافیه فقط به آمار فروش محصولات دراز کن، تنگ کن، کوچیک کن و… نگاه کنید!

  5. آرمان می گوید

    من زمانی در سوئد درس می خوندم و البته بعدش در یک شرکت سوئدی کار می کردم هر در در حوزه مهندسی نرم افزار.
    این فرهنگ ایستاده کار کردن بسیار جا افتاده بود حداقل در حوزه کسانی که کار IT می کردن. یک دکمه ساده روی میزها قرار داشت که میز را برای هر دو حالت می تونستی تنظیم کنی. حتی میزهای اتاق های مطالعه کتابخانه دانشگاه هم به این دکمه ها و قابلیت مجهز شده بود. می شد مثلا ۲ ساعت نشسته کار کرد و بعد با این دکمه میز را بالا برد و ایستاده کار کرد.

  6. حسین زلفی می گوید

    زنده باشی دکتر. طرز فکر شما قابل تحسینه. که اینطور باز و سخاوتمندانه نظرات و دیدگاه های خود رو به اشتراک می گذارید.

    شاد و پیروز باشید

  7. ali می گوید

    زمینه ها برای رشد استارت آپ ها به صورت روان وجود ندارد .

  8. امیر می گوید

    واقعاً طرز فکر شما قابل تحسینه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5