تقسیم اینترنت به دو گروه: کسانی که این پیراهن زنانه را آبی و مشکی می‌بینند و آنهایی که آن را سفید و طلایی تشخیص می‌دهند! اما چرا؟!

62

همه چیز از روز پنج شنبه شروع شد، زمانی که که زن اسکاتلندی جوانی در اکانت تامبلر خودش، عکس ساده‌ای را منتشر کرده و نوشت:

بچه‌ها! لطفا به من بگویید که این پیراهن سفید و طلایی است یا آبی و مشکی؟

3-1-2015 12-22-21 AM

این زن، این پیراهن را در تن مادر یک عروس در مراسم ازدواج دیده بود. از همان زمان اختلاف نظر بین کسانی که «عکس» پیراهن را دیدند، شروع شد، دسته‌ای آن را واضحا آبی و مشکی دیدند و دسته‌ای هم رنگ آن را طلایی و سفید دانستند.

اگر ما در مورد طیف‌های رنگی که خیلی نزدیک به هم هستند، صحبت می‌کردیم، قضیه اینقدر جالب نمی‌شد. اما مشخصا آبی و مشکی با طلایی و سفید، از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

مجادله زیادی در اینترنت شروع شد و موضوع به سرعت همگانی شد، تا جایی که آدم‌های مشهوری مثل تالیور سوییفت، آنا کندریج، کیم کارداشیان و میا فارو هم، شروع به اظهار نظر کردند.

3-1-2015 12-22-55 AM

وسط: پیراهن اصلی – راست، پیراهن که رنگش برای تصور منظره‌ای که آبی-  مشکی‌بین‌ها می‌بینند، بازسازی شده و چپ، پیراهنی که رنگش برای آنچه که طلایی و سفیدبین‌ها می‌بینند، تنظیم شده است.

یک نظرسنجی در سایت فاکس نیوز نشان می‌دهد که 44 درصد بازدیدکنندگان این پیراهن را آبی و مشکی و 56 درصد آن را سفید و طلایی می‌بینند.

در توییتر بلافاصله صدها و هزاران توییت با هشتگ‌های #TheDress و #whiteandgold و #blackandblue انجام شد و هنوز هم ادامه دارد.

بعضی‌ها به سادگی، این قضیه را به مسئله کوررنگی نسبت دادند، در حالی که این مسئله ربطی به کوررنگی ندارد.

بیایید توجیهی علمی در مورد این پدیده و اختلاف نظر را با هم مرور کنیم:

چیزی که باعث دیدن اشیا و تمیز دادن رنگ آنها می‌شود، دو قسمت دارد:

یک مرحله اپتیک و یک مرحله پردازشی.

در مرحله اپتیک، نور از عدسی چشم‌های ما عبور می‌کند، روش شبکیه متمرکز می‌شود، سلول‌های حسی استوانه‌ای و مخروطی این ناحیه را تحریک می‌کند و منجر به ایجاد پیام‌های عصبی می‌شود که سرانجام به مرکز پردازش دیداری مغز ما در قشر پس‌سری می‌رسد.

چیزی که در این مورد به خصوص باعث اختلاف نظر ما در تشخیص رنگ این پیراهن زنانه شده است، تفاوت پردازشی در مغزهای ماست.

مغز ما سامانه ساده‌ای برای تحلیل شکل و رنگ اشیا ندارد. اگر تشبیه کنیم، اینگونه نیست که مغز ما به مانند یک برنامه پردازشگر عکس، نشانگر خود را روی قسمت‌های مختلف یک منظره ببرد، و میزان سرخی، سبزی و آبی رنگی آن را تشخیص بدهد و یک رنگ خاص را منتسب به یک طیف رنگ کند.

3-1-2015 12-26-08 AM

دستگاه عصبی ما در طی روند تکامل ده‌ها هزار ساله به تدریج آموخته است که متناسب با نیازها و خطرات و شرایط، یک آمادگی خاص پیدا کند.

در طول روز، رنگ و شدت تابش نور خورشید، از بامداد تا شامگاه، تفاوت زیادی پیدا می‌کند، ما صبح را با رنگ قرمز مایل به نارنجی غالب پیرامون‌مان شروع می‌کنیم، ظهر هوا روشن‌تر می‌شود و به سفیدی می‌گراید و هر چه به غروب نزدیک‌تر می‌شویم، هوا تاریک‌تر می‌شود و مجددا به سرخی نزدیک‌تر می‌شود.

اما قشر دیداری مغز برای فهم واحد از رنگ اشیا و خنثی کردن این سوگیری یا بایاس، یاد گرفته است که ته‌رنگ‌هایی را از پیام خام عصبی دریافتی بزداید و تفسیر پایدار از رنگ اشیا برایمان درست کند.

در این میان شیوه تحلیل همه آدم‌ها یکسان نیست و همین باعث تفاوت تشخیص آنها می‌شود.

اگر همین عکس را به فتوشاپ ببریم و تکه‌هایی از آن را برش بدهیم و در یک رنگ زمینه مشکی مجددا به آن نگاه کنیم، آنگاه متوجه می‌شویم که رنگ واقعی این پیراهن، آبی و نارنجی است! شما هم اگر این عکس را پرینت بگیرید و نوارهایی از آن را ببرید به نتیج جالبی می‌رسید.

البته واضح است که همیشه چنین اختلاف نظری بین ما در مورد رنگ اشیا ایجاد نمی‌شود، در این مورد خاص، بافت و شکل پیراهن طوری است که مغز ما را ناخودآگاه وادار می‌کند که در جستجوی یک رنگ زمینه اصلی برای آن پیدا کند و بعد کلیت رنگ پیراهن را در قیاس با این رنگ زمینه، تفسیر کند.

اگر شما رنگ آبی را روی یک زمینه سفید ببینید، آن را آبی تشخیص می‌دهید، اما وقتی آبی روی زمینه مشکلی باشد، دسته‌ای دوست دارند، این رنگ را سفید تشخیص بدهند تا آبی.


این مسئله از دید دیگری هم قابل بحث است:

گفتیم که در اینترنت، کاربران به دو دسته تقسیم شده‌اند. آنها که پیراهن را طلایی و سفید می‌بینند و آنهایی که مشکلی و‌ آبی می‌بینندش.

حتی در جاهایی بعضی‌ها به شوخی، صحبت از برتری ذهنی این یا آن گروه نسبت به دیگری می‌کنند.

اما اگر در مورد یک چیز عینی ما انسان‌ها با هم این همه اختلاف نظر داریم، چطور انتظار داریم که در مورد مسائل منافشه‌برانگیز مهم، با هم اختلاف نظر نداشته باشیم؟

در اندرون همه ما حس‌های مشترکی کم و بیش نهادینه شده‌اند، عشق به زیبایی، دوستی، برآورده شدن خواهش‌ها و یا یک خودخواهی ناگزیر.

خیلی وقت‌ها در مورد بسیار از مسائل، حس و حال و قضاوت همه ما تقریبا یکی است اما خیلی وقت‌ها هم شگفت‌زده می‌شویم از اینکه گروهی پیدا می‌شوند که با چیزهایی که آنقدر مسلم و تردیدناپذیر می‌دانیم، مخالفت می‌کنند و تفسیری متفاوت نسبت به ما دارند.

این موضوع درست، مانند همان قضیه تفسی رنگ پیراهن می‌ماند:

یعنی خیلی وقت‌ها داده‌ها خام اولیه همه ما یکسان است، اما اطلاعات زمینه‌ای قبلی، نوع پرورش و تکامل استدلالی ما و زمینه اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی و دانش ما با هم متفاوت است.

نتیجه‌گیری نهایی از این پست؟!

شکیبا باشید وقتی نظری مخالف عقیده ظاهرا راستین و خدشه‌ناپذیر خود می‌بینید و می‌شنوید و می‌خوانید. وقتی ما آدم‌ها اینقدر در تفسیر رنگ یک پیراهن با هم متفاوتیم، چرا باید عنان اختیار را وقتی با نظرات مخالف خود آشنا می‌شویم، از دست بدهیم؟!

پس دست بردارید از تکیه بر مسلمات!

همیشه می‌توان طور دیگری هم دید و فکر کرد یا سعی کرد که دنیا را از زاویه دید دیگران دید؛ یا اینکه تلاش کرد که متوجه تفاوت ادراکی و استدلالی طرف مقابل شد.

گاهی هم چاره کار این است که یک پدیده و مسئله غامض را به پاره‌های متعددی تقسیم کرد، یعنی درست وقتی که شما هر جزء این پیراهن را جدا می‌کنید و به فتوشاپ می‌برید، می‌شود، مسائل را هم به تکه‌های متعدد تفکیک کرد و به روشنی در مورد هر تکه آن صحبت کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
62 نظرات
  1. شادی حامدی می گوید

    البته دکتر جان، آدم‌ها در دیدن مستقیم لباس با هم اختلاف‌نظری نداشتند. از اول ماجرا با همان عکس شروع شد. مادرعروس عکس لباسی را که خریده برای عروس و داماد می‌فرستد برای نظرخواهی. عروس و داماد لباس داخل عکس را به دو رنگ مختلف می‌بینند و برای حل اختلاف به شبکه‌های اجتماعی متوسل می‌شوند و بعد باقی ماجرا… یعنی فقط همین عکس موضوع اختلاف بوده نه خود لباس 🙂 http://www.buzzfeed.com/claudiakoerner/the-dress-is-blue-and-black-says-the-girl-who-saw-it-in-pers#.bgQJkRMO2b

  2. راز می گوید

    ولی من قانع نشدم که چرا بعضی ها اینو آبی / مشکی می بینند آخه واقعا آبی رو میشه توجیه کرد ولی مشکی کجاش هست ؟ که دیده میشه

    1. کیان می گوید

      عکس سمت چپ که کنتراست بالا و روشنایی پایین، مشکی و آبیه.

      عکس وسط رنگ مشکی یا طلایی که تو زاویه هایی مشکی دیده میشه.

      عکس سمت چپ با کنتراست و روشنایی بالا، مشابه عکس وسط با شدت بیشتر.

      دکتر، چیزی که برای من سواله، اینه که این پارچه در زاویه های مختلف طول موچ های مهتلفی رو انعکاس میده و به این صورت رمگ های متفاوت دیده میشه. شبیه کت و شلوارهای پوست کوسه ای و …
      اما وقتی با دوربین از یک زاویه خاص عکس گرفته میشه، یه رنگ مشخص هست و برای همه یکسان.

      تنها چیزی که به نظر میاد اینه ه رنگ قسمت های ثبت شده بین دو رنگ هست. مثل سبز آبی که که تگر مجبور باشیم به یکی از این دو رنگ دسته بندیش کنیم، برخی بهش آبی و برخی سبز خواهند گفت.
      که در این صورت چیز عجیبی نیست که سروصدا بپا کنه.

      1. امیرحسین می گوید

        سلام
        حقیقت من اون عکسی که برای بازسازی سفید طلایی ساختید هم آبی مشکی میبینم :))
        واقعا برام عجیبه بعضی ها سفید طلایی میبینند

    2. سعید می گوید

      خب جالبه بدونی رنگ اصلی لباس سیاه و آبیه! شرکت سازندش دوباره لباسو تولید کرده سر این ماجراها! گرچه خیلی زشته. شاهدان عینی هم گفتن لباس آبی و مشکیه! این که شما سفید رو از کجا میبینی جای بحث داره! 😀

      1. ُُُسبسمت می گوید

        با اینکه با انتخاب رنگ پیکسل به طور مستقیم نشون دادن این عکس (و نه این لباس) آبی/نارنجی هست هنوز شما دو دوست عزیز متوجه نیستید که دعوا سر عکس (با شرایط نور و ایلومینشن بد) لباس هست نه خود لباس. خود لباس رو تقریبا همه آبی/سیاه میبینن بجز عده‌ی بسیار قلیلی که کوررنگ محض باشند. اما عکسی که ازین لباس گرفته شده سرش دعواست…

    3. من می گوید

      منم قانع نشدم چطوری شما سفید و طلایی می بینی!

  3. شفیره می گوید

    سلام
    جناب دکتر، برنده مسابقه عکاسی رو کی معرفی می کنید

  4. محمدرضا می گوید

    خدا خیرت بده،ملت از کار و زندگی افتاده بودن سر رنگ این لباس… خوبه این غائله هم ختم به خیر شد!

  5. فرشاد می گوید

    آبی-قهوه‌ای 😀
    ولی نظر مخالف شما را هم پذیراییم!

  6. رامین می گوید

    کرد ها هم برای دو رنگ سبز و آبی از یه کلمه استفاده می کنن؛کاو! که میتونه به خاطر تکامل مغز اونها با توجه به شرایط اقلیمی باشه

    1. محمد سلیمانی می گوید

      کاو؟ احتمالاً منظورتان “شین” هست.

      1. رامین می گوید

        من کرد کرمانشاهم و ما اینجا «کاو» میگیم. شما بر چه اساسی احتمالا منظور منو حدس زدی؟!

        1. ا ر ف می گوید

          در لرستان هم لک زبان ها به ابی میگن کاو گاهی هم به سبز ابی .اما لرها کیو هم میگن.سراب کیو درخرم اباد معروفه .

      2. واران می گوید

        در لهجه کوردی مریوان کرمانشاه ایلام و همچنین لری به آبی که وه یا که و ( کو با فتحه بر روی ک) گفته می شود. اما در لهجه های شمالی کوردی به آبی شین گفته می شود. در ضمن در لهجه اردلانی به آن ئاوی گفته می شود.

  7. ra می گوید

    من که سفید طلایی میبینم

  8. behnaz می گوید

    من خودم سفید طلایی میبینم و فکر میکردم غیر ممکن کسی آبی مشکی تشخیص بده وقتی به همکارانم نشون دادم واقعن تعجب کردم چون 2 نفرشون اولین نظری که دادم ابی مشکی بود !!!!! آبی خاکستری و یا ابی قهوهای 😀

  9. odin می گوید

    من آبی و سبز زیتونی میبینم. دوستم دیروز سفید و طلایی میدید امروز آبی و مشکی!!! یعنی هر دو رنگو تونسته ببینه بنده خدا وحشت کرده دیگه به عکسه نگاه نمیکنه :-))))

  10. rAm می گوید

    جالبه من امروز صبح سفید طلایی دیدم اما الان مشکی آبی میبینم

  11. mehdi می گوید

    با نتیجه گیری نهایی تون موافقم جناب دکتر!به زودی این چالش هم تموم میشه اما درسی که باید از اون گرفت به نظرم خیلی مهم تره!

  12. هادیوم می گوید

    نتیجه گیری نهایی شما حرف دل ما هم هست خدا خیر فراوان به شما بدهد. در ضمن مواردی مثل این را زیاد شاهد بوده ایم مثلا در پخش مسابقات فوتبال یک تیم لباس سرمه ای میپوشد یک گزارشگر میگوید لباسشان آبی است گزارشگر دیگری میگوید مشکی! یا بسیاری از مردم ایران به نوشابه های نارنجی یا پرتقالی میگویند نوشابه زرد!! یک مقدار دانستن نام رنگها هم در این اختلافها دخیل است مثلا من این لباس را به رنگ آبی روشن یابهتر بگویم نیلی روشن (Light Cyan) و نوارها را هم زیتونی (Olive) میبینم.

  13. تیتوک می گوید

    بستگی به زاویه مانیتور داره. با تغییر زاویه هر سه حالت قابل دیدن هستند

  14. جعفر کچل می گوید

    من بنفش و سبز گیلاسی میبینم

  15. پويا می گوید

    من جزو این دو گروهی که نوشتید نبودم چند تا از دوستامم مثل من این لباسو آبی کمرنگ و طلایی رنگ و رو رفته میدیدیم

  16. mahshid می گوید

    Akhe shoma chejoori sefid talayi mibinid??man kamelan abi meshki mibinam

  17. Khashayar Jan می گوید

    جناب دکتر ( خواهشا جواب بدین )
    به نظر شما ممکنه که همچین اتفاقى را عمدى درست کرد یا احتمال همچین اتفاقى تقریبا نزدیک صفر هست و نمیشه تصاویر دیگرى را اینطور بازسازى کرد؟ و فقط باید منتظر ماند که شاید یک عکس دیگر همچین خاصیتى داشته باشه؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      بعضی از اشخاص در ایجاد توهم‌های بینایی مهارت خاصی دارند.

  18. فالوعر می گوید

    دکتر جان احیانن خودت متوجه منظور خودت شدی؟

  19. fateme می گوید

    دیگه آدم به چشاشم نمیتونه اعتماد کنه!!!!!!!!!

  20. محمدامیر می گوید

    من تو روز سفید و طلایی دیدم
    ولی تو شب آبی و قهوه ای تیره دیدم .
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  21. Milado0o می گوید

    من اینو آبی و طلایی دیدم !!
    البته طلایی هم نه یه رنگ خاص تو رنج قهوه ای !!
    عجیبه ..

  22. سيا می گوید

    من قرمز و صورتی می بینم

  23. تکخال می گوید

    من هر سه عکس رو آبی و مشکی میبینم

  24. سارا می گوید

    دوستانی که با اعتماد بنفس تمام میگن شما چجوری آبی مشکی/سفید طلایی می بینین؟!! این متن نوشته شده که همینو بگه. که فکر نکنید نظر خودتون درست ترین و بهترینه! سعی کنید زاویه دید بقیه رو هم درک کنید.
    ممنون از مطلبتون واقعا علمی و زیبا بود.

  25. سامان می گوید

    دقیقا.

    اصلا دیدگاه های متفاوت و به خصوص مخالف هستند مه باعث پیشرفت انسان می شوند

  26. مهراد می گوید

    من این عکس رو در روز سفید و طلایی ولی در شب آبی و قهوه ای میبینم خیلی جالببببببببببببببببببببببببببببببببببه♡و همین طور عصاب خورد کنی

    1. فرشاد می گوید

      مهراد جان سلام
      منهم چنین حسی دارم با این تفاوت که روز و شب رو امتحان نکردم دیشب سفید طلایی و امشب ابی مشکی دیدم
      الان هم سفید طلایی بود که به ابی مشکی تغییر کرد البته عکس همان بود و به نگاه همسرم تغییری نداشت

  27. توکلی می گوید

    به نظر من تا حدود زیادی بخاطر تفاوت رنگ در نمایشگر های مختلفه و البته زاویه دید نسبت به مانیتور

  28. فاطمه می گوید

    سفید طلاییه!!

  29. R.B می گوید

    داداشم اینو آبی نارنجی دید!!!!

  30. زینب می گوید

    من بار اول سفید و طلایی دیدم ولی حالا که بازم نگاه میکنم آبی روشن و قهوه ای میبینم!!!

    1. حامد می گوید

      منهم گاهى سفید طلایى میبینم گاهى ابى مشکى

  31. فرشاد می گوید

    با سلام و احترام
    من دیشب سفید طلایی دیدم و امشب در کمال تعجب ابی مشکی
    از این جالبتر اینکه امشب وقتی عکس رو نیم ساعت بعد نگاه کردم دوباره سفید طلایی بود که سریع به ابی مشکی تغییر کرد
    البته این رو هم بگم که همزمان همسرم هم که نگاه میکرد تغییری حس نمینمود
    حس بسیار جالبی دارم

  32. فرشته می گوید

    والا من هرچی سعی میکنم ببینم چطوری ممکنه عکسو سفید و طلایی دید به نتیجه نمیرسم چون حتی عکسی که کنتراست رنگاهم تغییر کرده من بز آبی کم رنگ و مشکی مایل به خاکستری که اونم رنگ رو رفته است میبینم! هرچیم سعی میکنم چطور ی آخه میشه آبی و مشکی به این واضحیو سفید و طلایی دید متوجه نمیشم:)) آخه تعداد آدماییم که سفید طلایی میبینن خیلی زیادن!

    1. بهمن می گوید

      عکس رو روی دسکتاپ ذخیره کنید، با paint بازش کنید، نوار بالایی لباس (بالاترین نوار مشکی/طلایی) رو جدا کنید و تو یک زمینه مشکی قرارش بدید. حالا مسلما این رنگ مشکی نیست، شاید طلایی هم نباشه و مثلا طیفی از قهوه ای باشه ولی به هر حال غیر ممکن نیست که کسی این رو مشکی تشخیص نده.

  33. mohamamd می گوید

    آفرین نتیجه گیری اخر بسیار زیبا بود

  34. ملیکا می گوید

    اول آبی مشکی دیدم و بعد از چند دقیقه بعد آن ذول زدن طلایی سفسید ششد

  35. M می گوید

    سلام
    اون عکس سه تاییه اونی که سمته چپه سفید طلائیه و اونی که سمت راسته مشکی و ابیه
    اون وسطیه هم بنفش و زیتونیه 😐
    ولی عکس اول بنفش و سیاهه

  36. M می گوید

    وااااا
    من بار اول عکسو سیاه و ابی دیدم ولی الان سفید و طلائیه خیلی هم واضحه O_o

  37. حامد می گوید

    سلام دوستان بنده خودم سفید طلایی میبینم ولی واقعیت تو این عکسه

    http://ifunsite.ir/secret-clothing-that-bisected-the-internet-and-social-networks.html

  38. سحر می گوید

    🙁 پس چرا من هر سه تا رو آبی مشکی میبینم فقط کمرنگتر شده

  39. سورمه می گوید

    ولی من متوجه نمی شم، واقعن چرا بعضیا سفید و طلایی می بینن و بعضیا آبی و مشکی؟ این دو گروه چه تفاوتی باهم دارن؟

  40. siavash می گوید

    من که اینو قرمز آسمانی یک دست میبینم 😐

  41. احسان می گوید

    سفید طلایی .جالبه یعنی دیدن هر رنگی که پیرامون ماست یه جورایی به روحیات افراد ربط داره

  42. سمیرا می گوید

    میشه بپرسم راجع به کدام عکش حرف میزنید؟
    من کلا یه صفحه سفید میبینم البته راه راه.

  43. شایان می گوید

    من قرمز و سبز میبینم….

  44. MS.MOTAHAREH می گوید

    چیزی ک عیان است چه حاجت به بیان است.
    خب کاملا مشخصه این تصویر سفید طلایی هستش ولی من هنوزم متوجه نشدم ک چرا بعضیا اونو آبی مشکی میبینن.
    عایا این نشان دهنده ی این است که ما دقت بالاتری داریم؟
    عایا یعنی کسانی که ان را ابی مشکی میبینند اصن تصویر و نگاه نمیکنن؟
    عایا کسی جواب این سوال ها را میداند؟

  45. م.م می گوید

    اگر منظور سه تا عکس بالا هست .سمت چپی را سفید و طلایی و وسطی را هم با همین رنگها ولی کمی تیره تر ولی سمت راستی را آبی و مشکی میبینم و تصویر تکی را هم مثل وسطی میبینم.

  46. مهر می گوید

    با سلام من و هم خون های من آبی و مشکی (پدر و برادر ها) مادرم خاکستری و خانواده خونی همسرم سفید طلایی می بینند و این نگاه ارتباط خونی را نشان می دهد

  47. h می گوید

    عابجیم قرمزو صورتی میبینه 0_o

  48. مینا می گوید

    و این داستان سفید طلایی یا آبی مشکی به اینجا هم کشیده شد… :)))

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5