پرتره از انسان های مهربانی با سندرم داون

7

همیشه در برخورد با این آدم ها چیزی جز لبخند و مهربانی ندیدم. به همه ی کسانی که می شناسند و حتی به غریبه ها سلام می کنند و لبخند می زنند. تقریبا می توان گفت چهره ی همه ی آنها به یک شکل کلی است و رفتار آنها تا سنین بالاتر هم تغییر چندانی نمی کند.

سندرم داون که در گذشته مونگولیسم نیز نامیده می‌شد، یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید. این بیماری دارای علایم مختلف از جمله ناهنجاری‌های عمده و یا خفیف در ساختار یا عملکرد ارگان‌ها می‌باشد. از جمله علایم عمده و زودرس که در تقریباً همه بیماران مشاهده می‌شود وجود مشکلات یادگیری و نیز محدودیت و تاخیر رشد و نمو می‌باشد.

نام این سندرم از نام یک پزشک انگلیسی به نام جان لانگزدان داون گرفته شده‌است که برای اولین بار این سندرم را در سال ۱۸۶۶ توصیف نمود. افراد مبتلا به سندرم داون توان ذهنی پایین تر از حد میانگین دارند و به طور معمول دچار ناتوانی ذهنی خفیف تا متوسط هستند. تعداد کمی از مبتلایان به سندرم داون دچار ناتوانی شدید ذهنی هستند. متوسط میزان بروز این سندرم مابین ۱ در ۶۰۰ تا یک در ۱۰۰۰ مورد از تولد نوزادان زنده گزارش شده‌است که این میزان در مادران جوان کم تر و باافزایش سن مادر افزایش می‌یابد. با این وجود در حدود دو سوم مبتلایان به سندرم داون از مادران زیر ۳۵ سال متولد می‌شوند.

در گذشته برای پیشگیری از سندرم داون توصیه می‌شد که همه مادران بالای ۳۵ سال توسط آزمایش سلول‌های مایع آمنیوتیک (آمنیوسنتز) یا نمونه‌گیری از پرزهای جفتی تحت بررسی قرار گیرند. اما از آنجا که بیش از دو سوم نوزادان مبتلا به سندرم داون از مادران زیر ۳۵ سال متولد می‌شوند در حال حاضر شیوه‌های غربالگری سندرم داون به همه مادران باردار توصیه می‌شود. در این شیوه‌ها که معمولاً در سه ماهه اول بارداری یا سه ماهه دوم بارداری انجام می‌گیرند از روش‌های غیر تهاجمی همانند بررسی خون مادر یا سونوگرافی استفاده می‌شود.

در این پست می خواهیم پرتره های زیبایی از این افراد را ببینیم که حدود سنی آنها از کودک 9 ماهه تا پیرمرد 60 ساله متغیر می باشد. بد نیست این را هم بدانیم که کمتر پیش می آید شخصی که به سندروم داون مبتلا است بتواند تا 60 سالگی عمر کند و معمولا مبتلایان به بیماری ژنتیکی سندرم داون حدود ۳۲ تا ۳۵ سال عمر می‌کنند.


 

siggaella-13__605

چشمان کشیده ، قد کوتاه، گردن کشیده، زبان بزرگ تر، موهای صاف و خطوط کف دست خاص از علائم این بیماران است

Jonsvanur1__605

0011_Cristoper-copy1__605

احتمال مرگ زودرس (مرگ در دوران کودکی) در میان مبتلایان به سندرم دان بیشتر از متوسط افراد جامعه است. مهمترین دلیل این مرگ ها، مشکلات قلبی و عفونی می باشد. بهره گیری از خدمات پزشکی به ویژه در رابطه با مشکلات قلبی و دستگاه گوارش، امید به زندگی در میان مبتلایان به این بیماری را افزایش می دهد. امید به زندگی افراد مبتلا در سال 1912، دوازده سال، در دهه ی هشتاد میلادی به 25 سال و در دهه ی اول قرن بیست و یک در کشور های صنعتی به پنجاه تا شصت سال رسیده است. در حال حاضر بین 4 تا 12 درصد مبتلایان در نخستین سال تولد جان خود را از دست می دهند. احتمال حیات طولانی مدت تا حدی به مشکلات قلبی وابسته است. از میان مبتلایان کسانی که مشکلات قلبی مادرزادی دارند، 60 درصد تا 10 سال و 50 درصد تا 30 سال عمر می کنند. در حالی که 85 درصد مبتلایان بدون مشکلات قلبی به 10 سالگی و 80 درصد به 30 می رسند. 10 درصد مبتلایان به سندرم داون بیش از هفتاد سال عمر می کنند.

0016_Bjork-copy1__605

0015_Bjort-copy1__605

0014_OskarEldri-copy1__605

این بچه ها مشکل خاص روانی ندارند فقط کم هوش تر هستند و با حمایت و آموزش های متناسب با سنشان می توان آنها را توانمندتر کرد و زندگی خوب و شادی برای آنها به ارمغان آورد.این افراد در برخی از کشورها حتی کار و ازدواج می کنند و از عهده کارهای عادی زندگی مانند خرید و حساب و کتاب ساده برمی آیند.

0013_Sigrun-copy1__605

این افراد معمولا از آی کی یو زیر ۷۰ برخوردارند و می توان گفت از ۹۷درصد افراد جامعه کم هوش تر هستند. در یادگیری زبان مشکل دارند و دیرتر از کودکان سالم می توانند حرف بزنند. در بدو تولد عضلات آنها استحکام لازم را ندارد و شل است. رشد حرکتی آنها هم کندتر است و معمولا بعد از دو سالگی راه می افتند.

0012_Finnbogi-copy1__605

0009_Halldora-copy1__605

0004_Oskar-copy1__605


منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. سمیه می گوید

    مطلب جالب و آموزنده ای بود،تشکر

  2. رامین می گوید

    مطالب توصیه ایی آخر پست خیلی حرکت درست ایه .
    🙂

  3. اميد می گوید

    خیلی مطلب قشنگی بود
    راجب سنشون فکر نمیکردم بتونن تا ۶٠سالگی هم عمر کنن
    اینا فرشته های زمینی هستند

  4. حمید می گوید

    جالبه که سندروم داون توی سیاه پوست ها خیلی کمتر از سفید پوست ها دیده شده، واین هم به خاطر مقدار بیشتر AFP در زنان سیاه پوست هستش.

  5. سعید می گوید

    پاک ترین و معصوم ترین ها هستند بر این کره خاکی

  6. جواد می گوید

    جلوه ی عدل الهی

  7. mehdi می گوید

    نگاه محبت آمیز و ملتمسانه از خصوصیات بارز این افراد می باشد.شاید به خاطر حالت چشم هایشان باشد اما تعبیر من پاکی سرشت این افراد است که در نگاه شان متبلور می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5