ساعت اپل بخرم یا اینکه منتظر نسخه بعدی این ساعت بمانم؟! شک و تردیدها و درنگ‌ها تهیه نوبرانه یک محصول

1

خب، خیلی‌ها دوست دارند محصولات فناوری را اصطلاحا نوبرانه بخرند و آزمایش کنند. این دسته از  کاربرها، همیشه خاطرات روزهایی را که مثلا نخستین نسل آی‌پد یا نخستین گوشی گلکسی اس را تهیه کرده بودند و چند ماه پیش‌تر از دوستان خود، در جریان تحولات تازه قرار گرفته بودند، مرور می‌کنند و پیش خودشان می‌گویند چرا در مورد محصولات تازه دیگر، آن تجربه خوشایند را تکرار نکنند؟

اما در میان کسانی هستند که محافظه‌کارتر هستند، آنها منتظر می‌مانند که نخست دسته اول یک محصول تازه را تجربه کنند و نقاط ضعف و قوت‌اش را پیدا کنند، آنگاه به سمت خرید محصول می‌روند. آنها اصلا گاهی منتظر می‌مانند تا نسخه بعدی یک کالای تازه، بیایند.

ضمن اینکه در ایران همیشه خرید نوبرانه، مساوی است با تلف کردن صدها هزار تومان پول!


توجه کنید که همیشه چیزهای بهتری در راه هستند

اما باید در نظر بگیرید که در دنیا فناوری، امکان ندارد که بعد از چند ماه، محصولی بهتر را شاهد نباشید. اگر یادتان باشد، آی‌فون نسل یک اصلا GPS نداشت و از شبکه 3G پشتیبانی نمی‌کرد. آی‌پد نسل یک هم اصلا دوربین نداشت.

بنابراین انتظار از یک سو منطقی است و از سوی دیگر غیرمنطقی، چون شما هر وقت اقدام به خرید کنید، بعد از چند مدت محصولی که دارید، کهنه و از مد افتاده به نظر می‌رسد.


و اما در مورد ساعت اپل

ساعت اپل، محصول ارزانی نیست. ارزان‌ترین مدل آن 349 دلار است و تازه اگر آدمی باشید که همیشه ساعت کلاسیک سوئیسی به دست می‌کرده، احتمالا به سمت نسخه‌های گران‌تر این ساعت هم خواهید رفت.

با این همه اگر ساعت را بخرید، سال بعد می‌توانید ساعت فعلی را بفروشید و ساعت تازه را با مبلغ کلی کمتری تهیه کنید. البته خیلی‌ها هم دوست ندارند نسخه‌های اول محصولات را از دست بدهند و مجموعه‌دارهایی هستند که نسخه اول آی‌فون، آی‌پد، آی‌پد مینی و … را در ویترینی درمنزل نگهداری می‌کنند. خیلی‌ها هم البته نسخه قدیمی‌تر یک محصول را به اعضای خانواده خود هدیه می‌دهند.

مقصود ما این است که کاربرهایی که زودهنگام محصولات را تهیه می‌کنند، چندان هم ضرر نمی‌کنند و می‌توانند کارهای بالا را بکنند.


خریدن نسخه اول یک محصول، هیجان‌ها و سرخوردگی‌های غیرقابل پیشبینی‌ای دارد

خرید ساعت اپل برای خودش ریسک‌هایی دارد. شما ممکن است عاشق بعضی از اپلیکیشن‌ها و کاربری‌هایش شوید، ممکن است با آن خیلی شیک و راحت حرکات ورزشی و میزان تحرک خود را پایش کنید، به راحتی وقتی حال بیرون کشیدن گوشی خود را ندارید، پیامک‌هایتان را بخوانید، روی صفحه‌اش اشکال کوچکی مثلا قلب بکشید و برای عزیزان خود بفرستید! اما در مقابل ممکن است، بعضی چیزها هم اذیتتان کند، مثلا بعد از هیجان اولیه، ممکن است ساعت اپل، چیز غیرکاربردی‌ای برایتان به نظر برسد و باز هم دلتان هوای ساعت کلاسیک‌تان را کند یا ممکن است شارژ ساعت حوصله‌تان را سر ببرد و اصلا بعضی شب‌ها یادتان برود که شارژ را انجام بدهید و صبح روز بعد، مجبور شوید که ساعت معمولی‌تان را به دست کنید.

4-9-2015 9-38-17 AM


جمع‌بندی:

چه کسی باید منتظر نسل بعدی ساعت اپل بماند؟

اگر آدم ولخرجی نیستید و در زمینه اقتصادی اهل خطر کردن نیستید، اگر ساعت کلاسیک‌ فعلی‌تان را خیلی دوست دارید، اگر چندان واله و شیفته فناوری نیستید، منتظر بمانید و سال بعد همین موقع تصمیم بگیرید!

چه کسی همین حالا بهتر است به فکر خرید ساعت اپل باشد؟

اگر در زمینه فناوری آدم خیلی به‌روزی هستید، اگر تجارب قبلی شما نشان داده است که حتی در صورت مقاومت اولیه بعد از یکی دو ماه سست می‌شوید و محصولات فناوری نو را می‌خرید، درنگ نکنید! شما که اهل صبر و شکیبایی نیستید، پس همان یکی دو ماه هم را هم درنگ نکنید و کاری را که بالاخره خواهید کرد، را همین امروز انجام بدهید!

اگر یک زیان احتمالی بالای یک میلیون تومان، آشفته‌تان نمی‌کند. اگر آنقدر شناخت خوب و دقیقی از ساعت دارید که متوجه کاستی‌ها و امکانات بالقوه آن شده‌اید، از همین حالا به فکر تهیه آن باشید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. mehdi می گوید

    بیشتر اوقات خرید نوبرانه از سر نیاز نیست،از روی خواستن.هر خواستنی هم نیاز تلقی نمی شه.به نظر من بیشتر افراد!ی که پول زیادی برای خرید لوازم الکترونیک میدن نه از سر نیاز بلکه صرفا برای جبران کمبودهای رفتاری شون هست.چه بسا از حداقل امکانات این تجهیزات استفاده می کنند.امکاناتی که با هزینه های بسیار پایین تر هم قابل دست یابی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.