گوگل از Android M رونمایی کرد

6

نسخهٔ جدید اندروید به نام Android M هم‌اکنون در کنفرانس گوگل رونمایی شد.

Google I/O کنفرانس سالیانهٔ گوگل در مرکز نمایشگاهی Moscone Center در سانفرانسیسکو در حال برگزاری است. این کنفرانس یکی از جذاب‌ترین کنفرانس‌های فناوری است که برای اعلام دستاوردها و فناوری‌های جدید گوگل برگزار می‌شود.

1600_phpomjdcpp5281813

در اندروید M‌ شاهد قابلیت‌های متنوع و کاربردی بسیاری ازجمله مدیریت مجوزها، مصرف بهینه‌تر باتری و … هستیم.

مدیریت مجوزها

اولین قابلیت اندروید که در مورد آن صحبت شد، مدیریت مجوزها یا Permission ها است. هر برنامه‌ای که می‌خواهد از قابلیت‌های سیستم‌عامل مثل دسترسی به اینترنت، بکار انداختن ویبره، استفاده از سنسورها و … استفاده کند باید از کاربر اجازه بگیرد.

1600_php0qroojp5280030

در نسخه‌های پیشین اندروید هنگام نصب نرم‌افزار لیست مجوزهای درخواستی نشان داده می‌شد تا بدانید این برنامه از چه قابلیت‌هایی استفاده خواهد کرد. ولی نمی‌توانستید بر این مجوزها مدیریت بکنید و مثلاً اجازهٔ استفاده از اینترنت را به یک نرم‌افزار خاص ندهید.

1272417320205010353

ولی در اندروید M می‌توانید بر مجوزهای برنامه‌ها مدیریت بکنید. در کنفرانس نشان داده شد که اکنون WhatsApp برای استفاده از میکروفون از کاربر اجازه می‌گیرد.

استفاده از گوگل کروم درون برنامه‌های اندروید

در اندروید M برنامه‌نویسان بهتر از گذشته می‌توانند صفحات وب را درون برنامه‌هایشان بکار بگیرند. این قابلیت که Chrome Custom Tabs‌ نام دارد، صفحهٔ وب را به‌گونه‌ای در برنامه اجرا می‌کند که گویا این صفحه نیز جزئی از برنامه است، نه بخشی از وب‌سایت که درون برنامه نمایش داده می‌شود. علاوه بر این می‌توان از قابلیت‌های مخصوص گوگل کروم مثل شناسه‌ها و رمزهای ذخیره‌شدهٔ کاربر استفاده کرد.

chromeinsideapps

برنامه‌ای که قابلیت Custom Tabs را به‌کار می‌گیرد، ابتدا Chrome را اجرا می‌کند. به همین خاطر باز کردن صفحات وب درون برنامه بسیار سریع خواهد بود و لازم نیست برای باز شدن هر صفحه منتظر اجرای مرورگر باشید.

پرداخت با Android Pay

Android Pay یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید M است. Android Pay که با Apple Pay رقابت می‌کند به شما امکان می‌دهد تنها با نزدیک کردن گوشی به دستگاه مخصوص درون فروشگاه، هزینهٔ خرید را پرداخت کنید.

گوگل برای راه‌اندازی Android Pay با ۷۰۰ هزار فروشگاه ازجمله McDonald, Best Buy و Gamestop قرارداد بسته و از کارت‌های Visa, AmEx, Discover و MasterCard‌ پشتیبانی می‌کند.

1272417320320259249

برای تأمین امنیت پرداخت، یک شماره کارت مجازی برای انتقال وجه ساخته می‌شود و شماره کارت واقعی شما هیچ‌گاه به دستگاه درون فروشگاه داده نخواهد شد.

گوگل پیش‌ازاین نیز قابلیت Google Wallet را ایجاد کرده بود ولی Android Pay کاستی‌های آن را برطرف کرده تا به‌خوبی با Apple Pay رقابت کند.

شناسایی اثرانگشت

اندروید M به‌طور پیش‌فرض از شناسایی اثرانگشت پشتیبانی می‌کند. از این قابلیت می‌توانید برای باز کردن قفل گوشی یا برای شناسایی هویت در خریدهای فروشگاهی یا پرداخت درون برنامه‌ای استفاده بکنید.

1272417320249277105

انتظار داریم با پشتیبانی پیش‌فرض اندروید از شناساگر اثرانگشت، سازندگان گوشی‌های موبایل نیز ترغیب شوند سنسور شناساگر اثرانگشت را درون گوشی‌هایشان تعبیه کنند.

مصرف کمتر باتری

هرچقدر که درزمینهٔ بهینه‌سازی مصرف باتری کار کنند، کافی نخواهد بود. در اندروید M قابلیتی به نام Doze وجود دارد که به قول گوگل می‌تواند مصرف باتری را تا نصف کاهش دهد! این قابلیت با استفاده از سانسورهای گوشی یا تبلت تشخیص می‌دهد که چه موقع با دستگاه کاری ندارید. برای مثال وقتی گوشی را ساعت‌ها روی میز رها می‌کنید، پردازش‌های گوشی کاهش می‌یابد و باتری کمتری مصرف می‌کند. گوگل ادعا می‌کند این کار زمان کارکرد Nexus 9 که تست کرده‌اند را تا دو برابر افزایش داده است.

Screen-Shot-05-28-15-at-08.03-PM-001

گوشی در حالت Doze به حالت نیمه هشیار می‌رود و برنامه‌ها با سرعت کمتری در پس‌زمینه کار می‌کنند. درحالی‌که پیام‌ها سر موقع دریافت می‌شوند و آلارم‌ها نیز مثل قبل کار خواهند کرد. لازم نیست نگران نرسیدن پیام‌های مهم باشید.

پشتیبانی از USB-C

اندروید M از USB نوع C پشتیبانی می‌کند. USB-C که نسل جدید USB است سرعت بالاتری در انتقال اطلاعات دارد و گوشی را نیز با سرعت بالاتری شارژ می‌کند. علاوه بر این می‌توانید با یک گوشی یا تبلت، دستگاه دیگری را شارژ کنید. لازم به ذکر است در USB-C برخلاف USB های امروزی، مهم نیست کابل را از چه جهت متصل می‌کنید و از هر دو سمت کار خواهد کرد.

ارسال مستقیم

با منوی Share در اندروید می‌توانید عکس‌ها، پیام‌ها و … را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در اندروید M‌ این قابلیت توسعه یافته و اگر پیام‌های زیادی را با شخص خاصی از مخاطبینتان به اشتراک می‌گذارید، لازم نخواهد بود هر دفعه نام او را در میان یک عالمه مخاطب پیدا کنید. بلکه اندروید این عادت شما را تشخیص می‌دهد و گزینه‌ای تحت عنوان Direct Share مخصوص او ایجاد می‌کند تا راحت‌تر با او ارتباط برقرار کنید.

1272417320371546801

انتخاب متن در اندروید M

انتخاب بخشی از متن در گوشی‌های موبایل کار دشواری است و ریز بودن حروف واقعاً اذیتمان می‌کند. در اندروید M این قابلیت کمی بهبود یافته و متن به‌صورت کلمه کلمه انتخاب می‌شود. سپس با دکمه‌های کوچک لغزنده می‌توانید حروف را نیز انتخاب کنید.

1272417320394774961

وقتی بخشی از متن را انتخاب می‌کنید، نواری شامل گزینه‌های Copy, Cut و Paste بالاسر آن ظاهر می‌شود. در نسخه‌های پیشین اندروید، این گزینه‌ها در بالای صفحه ظاهر می‌شدند که اکنون انتخاب آن‌ها راحت‌تر و دم‌دست تر است.

تنظیم ولوم راحت‌تر شده است

در اندروید L گزینه‌های جدیدی برای کنترل ولوم بکار بردند که به‌جای راحت‌تر کردن کار، آن را سخت‌تر کرد. خود گوگل نیز متوجه این مسئله شده و اکنون در اندروید M می‌توانید بلندی صدای سیستم، صدای موسیقی و صدای آلارم را به‌طور جداگانه تنظیم کنید.

1272417320500155057

زمان عرضه

نسخهٔ آزمایشی اندروید M برای توسعه‌دهندگان همین امروز قابل دریافت است ولی برای استفاده از نسخهٔ نهایی باید چند ماه دیگر صبر کنید. نسخهٔ آزمایشی در ابتدا برای برخی دستگاه‌های Nexus عرضه می‌شوند و به‌روزرسانی به نسخهٔ نهایی نیز ابتدا برای گوشی‌های Nexus خواهند بود.

نام اندروید M

هر نسخه از اندروید به ترتیب حروف الفبا، به نام یک شیرینی نام‌گذاری می‌شوند. نسخهٔ قبلی «آب‌نبات‌چوبی یا Lollipop» نام داشت ولی هنوز اعلام‌نشده که M حرف اول چه خوراکی خوش‌مزه‌ای است. البته حدس می‌زنیم که Marshmallow یا شاید هم Milk shake باشد!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. mehdi می گوید

    قابلیت اثر انگشت و USB-C در IOS تعبیه شده است.اما خدمات دیگری مانند Android Pay جالب و کاربردی به نظر می رسه!

  2. محسن می گوید

    تا اینجا چیزایی که بیان شده اینطور هست که اندروید رو به استانداردهای iOS رسوندن؛ در اصل تمامی ویژگیهای بیان شده حمل بر ساده سازی محیط کاربری سیستم عامل هست. در دنیای پر از تعامل اینو به فال نیک میگیریم.

  3. پوریا می گوید

    دوست عزیز متن نوشته‌هاتون توی feedly بهم ریخته‌ست؛ مواقعی که توی جمله واژه با رسم‌الخط انگلیسی هست. قبلا هم متذکر شده بودم. با آرزوی موفقیت

    1. علی می گوید

      سلام. به شما توصیه میکنم از خبرخوان inoreader استفاده نمائید.

  4. فرشاد می گوید

    مدیریت مجوز واقعن چیزی بود که اندروید کم داشت! دیوایس های آی.او.اس از مدتها قبل این امکان رو داشتند! چیزی که برای من خیلی عجیب بود این بود که گوگل عملاً اپ هایی رو که روی مجوزها محدودیت اعمال میکردن و امکان کنترل مجوزها رو به کاربر میدادند رو مرتب در آپدیت‌های اندروید از کار مینداخت، ولی امروز داره بهش تن میده!

  5. fatemeh می گوید

    ممنون بابت مطلبتون …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5