کودکو از نگاه وال استریت ژورنال

7

این روزها همه جا صحبت از پایان تحریم هاست. از تجار بزرگ تا زنان خانه دار، همه امیدوارند این اتفاق، تاثیر مثبتی در زندگی شان داشته باشد. اما آنهایی که دستی در کسب و کار دارند، تنها نگاه نمی کنند. وپیگیر اتفاقات و فرصت هایی هستند که به توسعه کسب و کار شان کمک کند.

غیر از ایرانی ها، خارجی ها هم به این رویداد مهم توجه دارند و آنرا پیگیری می کنند. و فرصتهای سرمایه گذاری را رصد کرده و آماده حضور در بازار ایران می شوند.

تجارت الکترونیک یکی از بسترهای مناسب سرمایه گذاری در ایران است. خانم فاطمه امیر سلیمانی از موسسین سایت تجارت الکترونیک کودکو که در زمینه فروش سیسمونی ، اسباب بازی و محصولات کودک فعالیت دارد می گوید: ” پروژه ما توجه زیادی را از سوی سرمایه گذاران خارجی جلب کرده است. سرمایه گزارانی با انگیزه و علاقه بسیار.”

فروشگاه کودکو˓ که توسط خانم ها فاطمه امیرسلیمانی و لادن و ملودی گلشنی تاسیس شده است˓ الگو گرفته از شرکت آمریکایی dipers.com است که در سال ۲۰۱۰ به آمازون فروخته شد. خانم امیر سلیمانی از روی تجربه همکاری با کسب و کارهای بین المللی، اینطور برآورد می کند که در میان رقابت جهانی برای سرمایه گذاری روی شرکت های اینترنتی، سرمایه گذاران غربی استارت آپ های ایرانی را یکی از امکان های جذاب برای سرمایه گذاری می دانند. این سرمایه گذاران انتظار دارند که در صورت برداشته شدن تحریم ها، رشد فزاینده ای در بازار ایران را شاهد باشیم از این رو به فکر پیدا کردن راهکارها و ابزاری برای جذب 80 میلیون ایرانی به خرید اینترنتی و تجارت الکترونیکی هستند.

کودکو، یک پروژه جوان است و از اینکه توانسته در کنار کسب و کارهایی همچون دیجی کالا، آپارات، کافه بازار و نت برگ قرار گیرد و مورد توجه سرمایه گزاران باشد و توجه رسانه های بزرگی مثل وال استریت ژورنال را جلب کند، نشان از پتانسیل بالای کودکو در تجارت الکترونیک ایران دارد.

7-11-2015 1-04-15 PM

وال استریت ژورنال در این گزارش می نویسد:

در غیاب غول های بزرگ دنیای اینترنت در ایران و عدم دسترسی این کشور به بازارهای جهانی استارت آپ های محلی در زمینه هایی مثل شبکه های اجتماعی ، تجارت الکترونیک و رسانه های ویدئویی آنلاین رشد خوبی داشته اند.

در ادامه گزارش وال استریت ژورنال، دیو مک کلور شریک و بنیان گذار صندوق سرمایه گذاری silicon که بیش از 500 استارت آپ را راه اندازی کرده است معتقد است : گسترش تعداد افرادی که از اسمارت فون ها استفاده می کنند سبب رشد بازار کمپانی های اینترنتی خواهد شد.

وال استریت ژورنال در این گزارش همراه با کودکو سایت های موفق ایران مثل دیجی کالا، آپارات، نت برگ و کافه بازار را مورد بررسی قرارداده و بازار بزرگی را برای بعد از تحریم پیش بینی کرده است.

خانم سلیمانی از بنیان گذاران کودکو می گوید در حال امضای قرارداد جهت سرمایه گذاری بالای یک میلیون دلار از صندوق سرمایه گذاری اروپا است و این سرمایه صرف بازاریابی جهت رشد دامنه محصولات کودکو در طی 18 ماه اینده خواهد شد.

کودکو با تجربه خوبی که در2 سال فعالیت گذشته خود داشته، با نیازها و علاقه مندی های مادران آشناست. کودکو سعی می کند کالاهای متنوع ولی بی عیب را یافته و به طور کاملا تخصصی درباره آنها تحقیق و بررسی می کند تا مجموعه محصولات با کیفیت عرضه کند و نیز هر فردی با هر بودجه ای دست خالی برنگردد.

منبع: وال استریت ژورنال


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. زاهد می گوید

    چه جالب . . کودکو چه رشدی کرده . . . رفته با سایتهای بزرگ همسطح شده . . .ئمشون گرم

  2. yashil می گوید

    جالبه ، سایتشون رو دیدم
    این که تونستن کنار سایت های بزرگ قرار بگیرند جای تبریک داره

  3. mehdi می گوید

    تیز بینی و آینده نگری معمولا نتایج خوبی در بر داره!!

  4. مجید می گوید

    متاسفانه به دلیل عدم وجود بستر مناسب برای ارتباط با سرمایه گذاران خارجی، استارتاپ های ایرانی از دید اونها به کلی ناشناخته هستند. در این بین معدود استارتاپ هایی به دلیل ارتباط بنیانگذارانشون با خارج از کشور یا سرمایه بنیانگذارانشون برای سفر به این کشورها و ارائه به سرمایه گذاران خارجی دیده می شوند و در رابطه با اونها در رسانه های خارجی مطلب نوشته می شود در حالیکه دهها استارتاپ موفقتر با ایده هایی جهانی در داخل ایران وجود دارند که به دلیل نداشتن روابط یا سرمایه کافی برای اطلاع رسانی به سرمایه گذاران آنور آب هیچکس در خارج از مرزهای ایران حتی از وجودشون هم مطلع نمی شود. در این بین رسانه های داخلی مثل همین وبسایت یک پزشک هم به جای حمایت از این استارتاپهای دیده نشده و قراردادن بخشی برای بررسی و معرفی آنها حداقل به ایرانیان داخل و خارج کشور، منتظر انتشار خبر های اینچنینی در یک رسانه خارجی هستند تا با ذوق زدگی آنرا ترجمه کرده و در سایت خود قرار دهند.

  5. حسین می گوید

    یک سوال…
    با باز شدن دروازه های تجارت جهانی و امکاناتی نظیر خرید های اینترتی، امازون، ای بی، انواع استورها و…. سایت هایی مثل دیجی کالا و بازار دچار افت میشن یا نه؟؟

  6. zahra می گوید

    سلام خیلی خوب وعالیه کاش توی زمینه های دیگه مثل خرید لوازم خانگی هم یه همچین سایتی بود

  7. اکبر می گوید

    به نظر من با دسترسی به لازار جهانی اتفاقا سایت هایی مثل دیجی کالا خدمات بهتری رو ارائه میدن، چون در وهله اول مشتری خودشون رو دارند ضمن اینکه محصولاتشون رو هم با قیمت تمام شده کمتری به مشتری میدن، خدماتی هم که میتونن ارائه بدن ارتقاء پیدا میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.