نمونه‌هایی از آگهی‌های متفاوت و خلاقانه

14

تبلیغات تلویزیونی، آگهی‌های منتشرشده در مجلات و سایت‌های ما و نیز بیلبوردهای نصب‌شده در سطح‌ شهرهای ما یک مشکل عمده دارند:

بیشتر آنها زمخت هستند و می‌خواهند بدون ظرافت و ایجاد حس کنجکاوی یا تحریک حس زیبایی‌شناسی مخاطبان خود، استفاده از خدمات یا خرید کالایی را توصیه کنند.

متأسفانه کار کردن تبلیغات «نرم» در ایران جا نیفتاده است و صاحبان آگهی‌ها هم از چنین تبلیغاتی استقبال نمی‌کنند.

البته شاید از یک جهت، به صاحبات کالاها/خدمات حق داد، چون آنها واقعا باور ندارند که در شرایط کنونی جامعه، تبلیغات زیرپوستی پاسخ بدهند و آنقدر هوشمندی جمعی وجود داشته باشد که توده‌ها مردم، روی تبلیغات غیرمستقیم فکر کنند و در نهایت کالا/خدمات آنها را بخرند.

از سوی دیگر معدود تبلیغات متفاوت ما هم در واقع کپی ناشیانه تبلیغات فرنگی‌ها هستند و این کپی‌کاری، بدون بومی‌سازی، گاهی به نتایج ضحک می‌انجامد.

در این پست، چند آگهی را با هم مرور می‌کنیم.

روی هر تبلیغ باید چند ثانیه فکر کنید تا متوجه شوید که آگهی اصلا چه ربطی با محتوای تبلیغاتی سفارش داده شده، دارد!

اما زمانی که قادر به درک مفهوم آگهی شدید، یک حس دلپذیر به شما دست خواهد داد و احتمالا به خلاقیت طراحان آگهی‌ها، آفرین خواهید گفت!


تبلیغ سخنرانی‌های TED – وقتی ذهن‌ها سخن می‌گویند:

8-26-2015 10-58-54 AM

تبلیغ چسب زخم:

8-26-2015 10-58-15 AM

تبلیغ کاغذ جاذب:

8-26-2015 10-57-49 AM

تبلیغ تثبیت کننده عکس کنون

8-26-2015 10-57-02 AM

تبلیغ روز جهانی غذا (چنگال به زیبایی حالت یک دست را که برای دریافت کمک دراز شده القا می‌کند.)

8-26-2015 10-56-30 AM

تبلیغ روز پدر توسط مک‌دونالد (احتمالا سر طاس و در عین حال ساندویچ همبرگر!)

8-26-2015 10-54-18 AM

خرس‌های قطبی هم می‌توانند مانند دایناسورهای منقرض شوند …

8-26-2015 11-00-03 AM

خمیردندان سنسوداین

8-26-2015 11-00-29 AM

تبلیغ کوکاکولا

8-26-2015 11-01-19 AM

خشونت، چاره کار نیست و آثار آن برمی‌گردد و گریبانگیر می‌شود …

8-26-2015 11-02-04 AM

8-26-2015 11-03-06 AM

اگر می‌خواهید بفهمید که قدرت مکش جاروبرقی‌ها در چه حد است …

8-26-2015 11-04-15 AM

لپ‌تاپ‌هایی بسیار سبک، به سبکی ورق کاغذ …

8-26-2015 11-05-08 AM

چرا میلیون‌ها دلار را صرف فرستادن کاوشگرها و ماه‌نشین‌ها کنیم، وقتی تلسکوپ‌های توانمند ما وجود دارد …

8-26-2015 11-06-04 AM

کاهش حافظه را جدی بگیرید …

8-26-2015 11-07-24 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
14 نظرات
  1. وحید می گوید

    مطلب بسیار زیبایی بود .

  2. رازی می گوید

    نوشتید:
    “روی هر تبلیغ باید چند ثانیه فکر کنید تا متوجه شوید که آگهی اصلا چه ربطی با محتوای تبلیغاتی سفارش داده شده، دارد!
    اما زمانی که قادر به درک مفهوم آگهی شدید، یک حس دلپذیر به شما دست خواهد داد و احتمالا به خلاقیت طراحان آگهی‌ها، آفرین خواهید گفت!”
    ولی توضیحاتی که قبل از هر تبلیغ گذاشتید کل اون حس دلپذیر رو به فنا داده و حتی فرصت چند ثانیه فکر کردن رو هم دریغ کرده! 🙁
    یه جورایی نقض غرض شده این متن!

    1. پوریا می گوید

      موافقم باهات،شاید اگر توضیح رو بعد از عکس یا کلا بعد از اتمام کلیه تصاویر گذاشته شده بود بهتر بود.
      ولی در کل پست خوبی بود،ممنون دکتر.

  3. ثریا می گوید

    با سلام
    یه سوال ؟ بقیه نویسنده ها کجان؟؟
    چرا همه ی مطالب رو فقط شما و خواهرتون مینویسید؟
    نه اینکه ناراحت باشم ولی میخواستم بدونم نویسنده هاتون چرا نیستن؟

    1. پوریا می گوید

      منم برام سوال شده بود،ولی فکر میکنم ادای دینی هست به نوشته پایین سایت با این مضمون #نگاه علیرضا و فرانک مجیدی به …#،هرچند باقی دوستان هم خوب بودن،بخصوص پستهای آقای ضیا.

    2. علیرضا مجیدی می گوید

      نویسندگان مهمان ما موقت هستند و ما تا جایی که آنها وقت داشته باشند یا نوشته‌هایشان همسو با سیاست کلی ما باشد یا اصولا از عهده هزینه‌های سایت برآییم و نیز نکات مدیریتی دیگر، در خدمتشان هستیم.
      به هر حال سردبیران و مدیران هر سایت/نشریه کاغذی یا آنلاین، در اختیار کردن تصمیمات مختار هستند.

  4. احسان می گوید

    در مورد عکس یکی از اخر اشتباه نمی کنید؟ بنظرم منظور عکس کنایه از اینه که چینی ها با تولیدات و صادرات خودشون همه دنیا رو تسخیر کردند…. امریکا تنها کشوریه که انسان بر روی سطح ماه فرستاده، اما پرچمی که اونجا نصب شده از تولیدات چین هست!

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      پیام اصلی تبلیغ که همان موردی هستم که ذکر شده. اما در کنار آن هم یک شوخی و پیام فرعی دارد که همانی است که شما ذکر کرده‌اید. به هر حال شاید نوشتن هر توضیح در مورد تبلیغ‌ها، بی‌مورد باشد و اشارات و کنایات‌اش را باید خود بینندگان ببینند و کشف کنند.

    2. بهروز می گوید

      احسنت به این تیز بینی شما

  5. 2پزشک می گوید

    به نظرم باید دیگه جدی جدی اسم سایت رو به ۲پزشک تغییر بدین آقای مجیدی. ماشاالله هم شما هم خواهر گرامیتون دکترین و هم اینکه فقط خودتون دوتا دارین مطالب سایت رو می نویسید.بقیه نویسنده های پرطرفدار هم مثل اینکه مهر باطل شد به همکاریشون خورده دیگه نیستن.حداقل یه خبری بدین به خواننده ها که علاقمند به یه سری از مطالب خاصِ یک نویسنده بودن ، بدونن دیگه منتظر نباشن. شما واسه تغییر قالب سایت که همه متوجه اون میشن پست گذاشتی،بعد برای چیزی به این مهمی هیچ عکس العملی نشون نمیدین؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      سیاست مدیریتی یک پزشک را من و خواهرم مشخص می‌کنیم. بنابراین صلاح دیدیم حضور خودمان را منسجم‌تر و پررنگ‌تر کنیم. این به معنای استفاده از سایر نویسندگان در مقاطع دیگر یا همکاری مجدد با آنها نیست و اصولا اگر رضایت نسبی با کار این عزیزان نداشتیم، آنها را وارد سایت نمی‌کردیم.
      اما این به معنی ایجاد تعهد نیست و در نهایت تصمیم را باید به گردانندگان و مؤسسان هر مجموعه سپرد، آنها هستند که برای سایت دلسوزتر هستند.

  6. آرزو می گوید

    خیلی جالب بودند…ممنون

  7. حسین گلیا می گوید

    آقای دکتر مجیدی عزیز
    سلام و وقت بخیر
    چند سالی هست که از خوانندگان بلاگ بسیار عالی شما هستم اما کمتر پیش اومده که دیدگاهی ارسال کنم.
    به هر حال، متاسفم که این مطلب رو دیر دیدم چون این چند روز بسیار درگیر افتتاحیه نمایشگاه مون در نگارخانه آریا بودم. من و تعدادی از دوستانم به همت آقای یداله ولی زاده که از بهترین عکاسان تبلیغاتی حال حاضر هستند، نمایشگاهی با عنوان “طعم عکس” از عکس های تبلیغاتی مان با رویکرد خلاق رو ترتیب دادیم که پنجشنبه افتتاح شد. خب ادعا نمی کنم کارهامون رو میشه با آثار این مطلب مقایسه کرد، چرا که به زعم من اونها نتیجه ی بستری مناسب و پذیرا و کار و فکر گروهی است. با اینحال ما تلاش کردیم تا آثاری با مفهومی ژرف تر از اونچه که امروز در تبلیغات ایران متداول است رو خلق کنیم.
    جدا باعث افتحار ماست که از نمایشگاه ما دیدن کنید.
    پنجم تا یازدهم شهریور 94
    گشایش: پنجشنبه پنجم شهریور ماه از ساعت 4 تا 8 عصر
    نگارخانه آریا – خیابان ولیعصر ، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی ، کوی زرین ، پلاک 10 تلفن: 88727083
    بازدید نمایشگاه در روزهای عادی 10 صبح الی 8 عصر

    http://www.akkasee.com/news/17655

  8. جلال بهروز می گوید

    تبلیغات ما به حد مشابه خارجی نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5