رپورتاژ: پرینتر سه‌بعدی با طعم ایرانی!

9

در چند سال اخیر، خبرهای مربوط به پرینترهای سه‌بعدی، به صورت مرتب در معتبرترین سایت‌های فناوری دنیا، منتشر می‌شوند. با کمک این پرینترها می‌توان تقریبا همه طراحی‌هایی که در ذهنمان می‌گنجد، به عالم واقع آورد، از برخی از اعضای بدن انسان مثل استخوان‌های صورت و جمجمه گرفته تا وسایل تزئینی و صنعتی و حتی بلوک‌های سازنده خانه‌ها.

اما مسلما ما نمی‌توانیم به راحتی پرینترهای معمولی، به این پرینترها دسترسی داشته باشیم، چون بیشتر آنها گران هستند و به علاوه میزان وارد شدن آنها به کشور، اندک است.

اما تصورش را بکنید که روزی به یکی از آنها دسترسی می‌داشتید و می‌توانستید از مجسمه‌ها، وسایل کاربردی، حجم‌های هنری پیچیده و تزئیاتی را که در ذهن دارید و طراحی کرده‌اید، پرینت سه‌بعدی بگیرید. اصلا تصور کنید که می‌توانستید برخی از این اشیا را به مرحله ساخت انبوه و فروش برسانید.

خوشبختانه چند سالی است که یکی از شرکت‌های کشورمان به نام «شرکت سی زان پردازش کویر»، در این مسیر گام برداشته است، این شرکت آغازگر ارائه و توسعه پرینترهای سه بعدی در ایران شده است.

3-16-2016 8-28-08 AM

و تا حالا توانسته چندین مدل از پرینترهای سه‌بعدی به نام‌های سی زان لایت ، سی زان 1 ، سی زان 2 ، سی زان 2+ ، و سی زان ال2 وارد بازار کند و به زودی دو مدل بسیار دقیق به نام‌های آروشا 1 و آروشا 2 را هم خواهد ساخت.

میزان اعتبار و کاربرد این پرینترها تا آنجاست که تا به حال برندهای معتبری در داخل ایران مشتری سی زان شده و و پرینترهای سه‌بعدی این شرکت را سفارش داده اند، از جمله آنها می‌توانیم به این برندها و شرکت‌ها اشاره کنیم:

آپکو ( شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو) ، ایلیا استیل ، صنعت سازان (تولید کننده برند لیمون) ، گروه تولیدی کیانی ،پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و دانشگاه های مطرحی مثل دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه خواجه نصیر و …

3-16-2016 8-26-34 AM

توصیه می‌کنیم با مراجعه با سایت پرینترهای سی زان، با مدل‌های مختلف پرینترهای سه‌بعدی این شرکت، آشنا شوید و اطلاعات خوبی در مورد فناوری سه‌بعدی کسب کنید.

همچنین به شمایی که اصولا بودجه یا شرایط خرید پرینترهای سه‌بعدی را ندارید، اما شوق پرینت گرفتن چند تا از طراحی‌های خود را با این دستگاه‌های دارید، باید بگویم که خوشبختانه شرکت سی زان، سایتی به راه انداخته است که به کمک آن می‌توانید طراحی مورد نیاز خود را تحویل دهید و به صورت آنلاین سفارش پرینت سه‌بعدی بدهید تا بعد از آماده شدن برایتان پست شود.

3-16-2016 8-27-51 AM

در اینجا هم می‌توانید گالری خیلی جالبی از چیزهایی که تا به حال با پرینترهای سه‌بعدی سی زان از آنها پرینت گرفته شده است را ببینید. تماشای طیف گسترده‌ای که این اشیا در برمی‌گیرند، خیلی جالب است. از وسایل تزئینی گرفته تا ابزارآلات و از مجسمه‌ها و اسباب‌بازی گرفته تا وسیالی آشپزخانه!

صفحه رسمی پرینترهای سه بعدی سی زان در آپارات تا حد زیادی گویای توانایی های فنی و ویژه ی محصولات این شرکت است.

3-16-2016 8-25-08 AM

البته از طریق قسمت اخبار سی زان در سایت سی زان نیز می توانید از پیشرفت های عمده یک شرکت دانش بنیان ایرانی در یک زمینه جدید تکنولوژی در دنیا احساس شعف کنید.

راستی اگر در فکر خرید یک پرینتر سه بعدی برای کسب و کارتان هستید ، جشنواره فروش عیدانه پرینترهای سه بعدی سی زان را از دست ندهید!

3-16-2016 8-27-27 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. حسین می گوید

    ای کاش در مورد هزینه های نگهداری این پرینترها هم می گفتین
    که ببینیم به صرفه است یا نه

  2. آرمین می گوید

    خیلی جالب بود برام خوشحالم که تو ایرانم این دستگاه ها داره تولید میشه دم شرکتای دانش بنیان گرم خوبم مث اینکه کار کردن دستگاه هاشون قشنگن

  3. يك دوست می گوید

    سلام،
    بله توی یکی از دانشگاه ها پرینت سه بعدی سی تی
    مغز رو داده بودن به دانشجو یی که روی اون مغز کار می کرد ، خیلی جالب بود ،

  4. سعید می گوید

    خیلی مسخره است که دستگاه هایی که کپی از یک جای دیگه ساخته میشن به اسم انحصاری و دانش بنیان دارن فروش میرن و فکر میکنن که چه کار مهمی انجام دادن تمام این پرینتر های سه بعدی از مدل های اپن سورس ساخته شده اند و تمام هنر این دستگاه ها درfirmware اختصاصی خودشونه که صد درصد این دستگاه و بقیه برند ها در ایران کپی آنها را استفاده میکنند و این موضوع را وقتی متوجه میشوید که در نمایشگاه صنعت از سازنده سوالات تخصصی میپرسید و جوابی ندارند به شما بدهند.

    1. محمد می گوید

      و مسخره تر شرکت هایی مثل اچ تی سی یا سامسونگ که میان گوشی موبایل می سازن و همه می دونیم که اصل و اساس موبایل های امروزی بر پایه سیستم عامل هاشون هست و سامسونگ یا اچ تی سی یا ال جی و … سیستم عامل آندروئید رو ننوشتن و همه می دونیم کار گوگله !
      ما ایرانی ها همیشه عادت داریم کارهای مثبت هم دیگه رو کوچیک جلوه بدیم! فریمور اوپن سورس عرضه شده تا بقیه از اون استفاده کنن و توسعه بدن. قرار نیست چرخ دوباره اختراع بشه!

    2. محسن می گوید

      کاملا موافقم

  5. سيداميرحسين می گوید

    @ حسین: پرینترهای شرکت سی زان تا یکسال گارانتی کامل هستند و هیچ هزینه ای از نظر تعمیرات ندارند. هزینه مواد اولیه هم هر کیلو 75 هزار یا 45 هزار تومان است (دو نوع مواد اولیه دارند) که این مقدار بسته به مصرف شما می تواند دوام بیاورد. اما برای مصارف معمولی یک تا دو ماه کفایت می کند.

  6. سيداميرحسين می گوید

    @ سعید: سعیدخان فکر کنم نظر شما کمی غیرمنصفانه باشد. اینکه اغلب شرکتها کارشان را با طرحهای متن باز (اپن سورس) شروع می کنند صحیح است. حتی شرکت بزرگ و مطرحی مثل makebot آمریکا هم از طرح متن باز شروع کرد و به مرور دستگاههایش را ارتقا داد.
    در متن این صفحه هیچگونه ادعایی مبنی بر انحصاری بودن نشده (هرچند بخشهایی از دستگاههای شرکت سی زان بصورت اختصاصی توسط بخش فنی شرکت طراحی شده و مستندات آن هم قابل ارائه است). درخصوص ادعای دانش بنیان هم، بهتر است اطلاع داشته باشید که تایید دانش بنیانی یک محصول پس از بازدید و جلسه داوری و بررسی کارشناسانه انجام می شود و به صرف یک ادعای خشک و خالی نیست.
    با اینحال اگر سوال فنی دارید می توانید با شرکت تماس بگیرید و سوالات فنی تان را مطرح بفرمایید یا اینکه از غرفه شرکت و محصولاتش در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران (5 تا 7 اردیبهشت 95) در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران بازدید بفرمایید و با کارشناسان بخش فنی شرکت صحبت نمایید.

  7. اکبر دوستی راد می گوید

    درود برشما
    به نظر من سیستم کپی یکی از بهترین روندهایی هست که باعث میشه ما به دانش مورد نظر تسلط پیدا کنیم مثلا شما نیسان تیانا رو با بنز سی 500 مقایسه کنین وببینین که حتی خط کنار بدنه هم کپیه ! اروپاییا وامریکا طب سنتی ما رو کپی کردن وبه اسم خودشون به ما میفروشن تازه ادعای کپی رایتم برای فرمولای اون دارن !مثلا فرمول ساخت بنزین هواپیما از انباشت زباله رو یه دانش اموز اصفهانی به انگلستان فروخت وافسوس که تولیداتشو به خودمون با قیمت بسیار بالا میفروشن !به نظر من ما ایرانیا هم مثل چینیا باید فراورده های تکنولوژی روز دنیا رو با یه تغییر نام با برند خودمون عرضه کنیم مهم اینه که ایرانی باشه ! خدمت دوست عزیزمون سعید جان عرض کنم در اکثر شرکتهای تولیدی بزرگ ومعروف دنیا ایرانیان که طرحها وتکنولوژی اصلی رو دارن ارایه میدن مثلا طراح بدنه شرکت بی ام و ایرانیه ! در مایکروسافت مهندسین برجسته ایرانی حضور دارن ! بزرگان بالیووود هند پارسی سخن میگن وبزرگترین تولید کننده اهن هندوستان جمشید تاتا ایرانیه ! دانش از ان تمام جهانیانه اما اگه بروز کپی نکنیم باید فردا بیست برابر بخریم ودر ضمن بدونین که دامنه پرینترهای سه بعدی بسیار وسیع وگستردست وفقط به یک ماکت کوچک ختم نمیشه
    سپاس از دوستان شرکت سیزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5