رپورتاژ: اپلیکیشن گفتگوی ایرانی سروش

2

اپلیکیشن‌های چت بسیار فراوان هستند. این روزها تلگرام، تبدیل به یک راه ارتباطی بسیار جدی و محبوب در ایران شده است. در کنار آنها به اندازه انگشتان دو دست، اپلیکیشن گفتگوی مطرح داریم.

در این میان چرا باید به دنبال تکرار تجربه‌های قبل باشیم و بخواهیم نمونه ایرانی و بومی یک اپلیکیشن یا سرویس اینترنتی را بسازیم؟

به دلایل مختلف:

1- توسعه این اپلیکیشن مفروض و به‌روزرسانی آن می‌تواند متناسب با نیازهای خاص ما صورت بگیرد. فرضا اگر ما حس کنیم که کاربران ایرانی، به لایک زدن چت‌ها خیلی علاقه دارند، ما می‌توانیم چنین چیزی را در یک به‌روزرسانی اضافه کنیم. در صورتی که برای داشتن چنین چیزی مثلا در تلگرام، انتظار بسیار طولانی می‌شود و گاه هیچ وقت عملی نمی‌شود.

2- آستانه تحمل اپلیکیشن‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی فرنگی، چنان که افتد و دانی، زیاد نیست و اصولا بسیاری از آنها عمر کوتاهی در ایران دارند. به طوری که تلگرام هم در ماه‌های اخیر بارها تا آستانه فیل..تر پیش رفته و هر بار با چاشنی شانس و اقبال، از این ورطه گریخته است. کانال‌های فعلی تلگرام، شاید به تعداد کثیر مخاطبان خود بنازند، اما باید در عین حال به فردایی هم چشم داشته باشند که ناگهان راه ارتباطی‌شان از بین می‌رود.

3- معمولا در ایران «کلون» کردن سرویس‌های فرنگی -هرچند با دقت و ظرافت صورت گیرد- بازتاب مثبتی ندارد. اما می‌شود با ترکیبی از کلون‌سازی و خلاقیت، هم نظر مثبت کاربران را جلب کرد و هم تجربه‌های گرانبهایی به تیم‌های توسعه‌دهنده افزود. به عبارتی شاید گام اولیه برای کارهای گروهی و تجربه‌های موفق بعدی، همین تلاش برای کلون کردن یک سرویس یا اپلیکیشن فرنگی باشد.


با این مقدمه می‌رسیم به معرفی اپلیکیشن سروش:

سروش چیست؟

سروش یک راهکاری ارتباطی و تعاملی است که امکانات زیادی نظیر گفتگوی دونفره و گروهی، تماس  صوتی رایگان، کانال های تعاملی و … دارد. در حال حاضر سروش برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و نسخه های iOS و ویندوز آن به زودی عرضه خواهد شد.

2016-02-23_20-29-53

هدف از راه اندازی سروش چه بوده است؟

ایده سروش، بخاطر مشاهده یک مشکل و یک نیاز شکل گرفت؛ نیاز به ارائه یک راهکار یکپارچه منسجم برای ارتباط واحدها / سازمان ها و … برای ارتباط تعاملی با مخاطبین به خوبی احساس می شود. تاکنون روش های زیادی برای این منظور ارائه شده است. وبسایت ها برای اطلاع رسانی، تلفن، فکس، ایمیل، پیامک و … برای ارتباط مخاطب با ما عرضه شده است  ولی راهکاری که بتواند بطور یکجا و منسجم همه اینکارها را انجام دهد، در دسترس نیست. ما سعی کردیم این نیاز را در کانال های عمومی سروش برطرف کنیم.
از طرفی با توجه به نیاز افراد به یک پیام رسان سریع، مطمئن و ماندگار، خدمات پیام رسانی را هم در سروش ارائه کردیم.

2016-02-23_20-30-52

با وجود تلگرام و سایر پیام رسان های مطرح خارجی؛ چرا سروش؟

پیام رسان های زیادی در دنیا فعال هستند که اغلب به خوبی هم سرویس دهی می کنند. ولی بعضا در ایران با نوسان سرویس دهی آنها (چه بخاطر سرعت اینترنت و چه مباحث سیاست های کلان کشور) مواجه می شویم. ما قصد داریم در سروش خدمات پیام رسانی را ارائه و به مرور به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم و بهترین سرویس ممکن را ارائه دهیم.
هدف ما رقابت با تلگرام و سایر پیام رسان های خارجی نیست. همانطور که مطرح شد، تمرکز اصلی ما بر بخش کانال های عمومی است. از طرفی ما عقیده داریم تنوع محصول و گستردگی حق انتخاب کاربران در نهایت به نفع همه است، همه ارائه کنندگان سرویس و هم مشتریان آن.

2016-02-23_20-32-29

کانال های عمومی چطور کار می کنند؟

همانطور که مطرح شد، امکانات تعاملی زیادی در کانال های عمومی عرضه شده است و برنامه های توسعه ای زیادی هم برای آینده داریم که در دست اقدام است. در حال حاضر، اطلاعات زیادی به صورت، متن، عکس، ویدئو و انواع فایل و … از طرف کانال به مخاطبین عرضه می شود. مخاطبین می توانند برای اطلاعات ارسالی، هر گونه بازخورد و یا پیامی را ارسال کنند؛ متن، عکس صوت و انواع فایل های دیگر!
امکانات کاربردی زیادی از جمله امکان برگزاری مسابقه و نظ ر سنجی در کانال های ارائه شده تا حداکثر تعامل دو طرفه بین مالک کانال و مخاطبین آن ایجاد گردد.
ما شروع کار کانال های عمومی رو بصورت تخصصی و در بحث رسانه و مدیا، با رسانه ملی و بطور خاص تعدادی از برنامه های تلوی زیونی شروع کردیم که به مرور و با سرعت خوبی، به سمت گسترش همه جانبه کانال ها حرکت خواهیم کرد.

2016-02-23_20-33-19

در مورد امنیت اطلاعات  کانال ها و کاربران چه سیاست های دارید؟

در بحث امنیت، ما تمامی امکانات و دانشمان را منسجم کردیم و تمامی امکانات مدنظر را ایجاد کردیم تا از لحاظ امنیت اطلاعات به سطح بسیار خوبی برسیم. اطلاعات و حریم خصوصی کاربران، برای ما جنبه بسیار حیاتی داره و ما تمامی سیاست هایمان را در سند حریم خصوصی منتشر کردیم که هم از طریق اپلیکیشن و هم سایت قابل دسترس است.

2016-02-23_20-35-07

کاربران چطور برای نصب نسخه اندروید سروش اقدام کنند؟

soroush سایت رسمی سروش به آدرس soroush-app.ir است و اطلاعات دسترسی و نسخه اندروید آن در سایت عرضه شده‌اند. از طرفی app.ir در مارکت‌های مطرح ایرانی و در گوگل پلی هم عرضه شده است.

نسخه iOS سروش هم بزودی در اپ استور اپل عرضه خواهد شد.

2016-02-23_20-36-05

حرف پایانی؟

از همه کاربران عزیز ایرانی که سروش را نصب می‌کنند و ما را با نظرات و انتقادات‌شان به ادامه راه تشویق می‌کنند، پیشاپیش تشکر می‌کنیم و امیداوریم بتوانیم خدماتی در شأن مردم عزیزمان ارائه کنیم.

2016-02-23_20-37-26


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. حسین می گوید

    به نظر من این اپ توی قدم اول باخته. قدم اول یه اسم خوب و خاصه که متاسفانه این اپ اسم خوبی رو انتخاب نکرده. مثلاً فکر کنید توی گفتگو با یه نفر بخوای ID سروشش رو ازش بگیری بهش میگی “تو سروش هستی” یا “ID سروشت چیه” میشه انتظار داشت که طرف بگه سروش کیه؟!
    انتخاب یه اسمی که به عنوان اسم یه پسر جا افتاده برای یه اپلیکیشن ارتباطی به نظر من اصلاً جالب نیست.

  2. ihnd می گوید

    به نظر میاد کد تلگرام را بازنشر کرده باشن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5