وبلاگ‌نویس‌های تازه‌کار باید این 10 مطلب را بدانند!

3

آیا شما جزو معدود کسانی هستید که در این غوغای شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها پیام‌رسانی، قصد دارید به صورت جدی وبلاگ‌نویسی کنید. در این صورت باید ابتدا شناخت درستی از دنیای وبلاگ‌نویسی داشته باشید و بدانید که اوضاع از چه قرار است.

ما در اینجا 10 نکته جالب را برایتان فهرست کرده‌ایم:

1- در حال حاضر حدود 46 درصد کل جمعیت دنیا آنلاین هستند، یعنی 3.4 میلیارد نفر

این خبر می‌تواند نویدبخش باشد. در سال 1996، یعنی دو دهه پیش، تنها 1.3 درصد مردم دنیا آنلاین بودند، یک دهه پیش، درصد کاربران اینترنت به 17.6 درصد رسید.

به عبارتی شمایی که می‌خواهید وبلاگ‌نویسی را شروع کنید، نسبت به بلاگرهای قدیمی، مخاطبان بالقوه بسیار بیشتری دارید، تازه باید در نظر بگیرید که سرعت اینترنت بسیار بهتر از پیش شده است و کاربران حالا می‌توانند همیشه و همه جا با موبایل‌های خود وب‌گردی کنند.

پس میزان بازدید و ترافیکی که «بالقوه» می‌توانید برای خودتان دست و پا کنید، نسبت به روزهای نخست شروع فعالیت وبلاگ‌نویس‌های کهنه‌کار بسیار بیشتر است.

6-3-2016 8-38-49 AM

2- یک میلیارد سایت در دنیا وجود دارند

مطابق آخرین برآورد، تعداد وب‌سایت‌های موجود، از مرز یک میلیارد گذشته است. به عبارتی شما در آغاز کار وبلاگ‌نویسی، یکی از این بی‌شمار سایت/وبلاگ خواهید بود، خسی در میقات!

6-3-2016 8-39-47 AM

3- هر روز 4.3 میلیون پست در سایت‌ها منتشر می‌شود، یعنی هر ثانیه 51 پست!

خب، میزان محتواسازی سایت‌ها و وبلاگ‌ها، خیلی طوفانی و دور از تصور است. یعنی نوشته‌های شما باید توانایی رقابت با این پست‌ها و ایجاد تمایز با آنها را داشته باشند.

و البته باز هم باید در نظر بگیرید که تعداد توییت‌ها، عکس‌های ارسالی اینستاگرام، مطالب فرستاده شده در فیس‌بوک و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانیع بسیار بیشتر از اینهاست.

به دیگر سخن، شما باید بسیار عالی رفتار کنید، تا بتوانید اندکی از توجه مخاطبان را سایر سایت‌ها/وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی بربایید، تا بتوانید برای خودتان بازدیدی مهیا کنید.

4- میزان سرخوردگی بسیار است! طول عمرهر وبلاگ تنها 100 روز است!

یعنی مهم نیست که شما در ایتدای کار چقدر انگیزه و ایده داشته باشید، مهم این است که بتوانید در مقابل بی‌اعتنایی‌ها، ایستادگی کنید، خود تصحیحی داشته باشید و وقتی می‌بینید روشی جواب نمی‌دهد، منعطف باشید، بتوانید خودتان را ارتقا بدهید، واقع‌بین باشید و بدانید که وبلاگ‌نویسی و جلب اعتماد مردم، روندی است، چند ساله و نه یکی دو ماهه.

اگر به غیر از این باشد، شما هم یک وبلاگ‌نویس 100 روزه خواهید شد!

5- گران‌ترین نام دامنه فروخته شده، متعلق به سایت لاس وگاس دات کام بود که 90 میلیون دلار فروخته شد!

اما اصلا نگران نباشید، شما با هزینه خیلی کمتر و با کمی ابتکار می‌توانید، نام دامنه خیلی خوبی انتخاب کنید.

یکی از مشکلات وبلاگ‌نویس‌ها در همان ابتدای امر، انتخاب یک نام مناسب است و از اینکه می‌بینند، نام‌ها خوب، اعم از نام‌ها شخصی، نام‌های شاعرانه و خوش‌آهنگ، نام موقعیت‌ها و رویدادها، اغلب قبلا ثبت شده‌اند، برآشفته می‌شوند، اما شما می‌توانید با کمی ابتکار، نامی کوتاه، به‌یادماندنی که هجا (اسپل) راحتی هم داشته باشد، برگزینید.

6-3-2016 8-40-45 AM

6- وردپرس، حالا 25 درصد همه سایت‌ها و 60 درصد همه وبلاگ‌های دنیای را نیرو می‌بخشد، یعنی 10 برابر جلوتر از نزدیک‌‌ترین رقیب‌اش.

وردپرس، سیست مدیریت محتوای خوبی است، اما لزوما بهترین نیست. شما می‌توانید به تناسب از همان ابتدا از جوملا یا دروپال استفاده کنید.

6-3-2016 8-41-25 AM

در ایران، معمولا بسیاری از شرکت‌ها پیشنهاد می‌دهند که از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خود آن شرکت‌ها استفاده کنید، گرچه امکانات یا سهولت استفاده از این سیستم‌های مدیریت محتوا، گاهی چشمگیر است، اما می‌تواند دشواری‌هایی هم در برداشته باشد:

  • CMSهای محبوب، زودتر باگ‌هایشان کشف، گزارش و اصلا می‌شوند.
  • میزان پشتیبانی و یا نوشته شدن افزونه برای CMSها محبوب بسیار بیشتر است.
  • در صورتی که شرکتی که برای شما CMS اختصاصی نوشته شده، از هم بپاشد یا به هر دلیلی شتیبانی خود ار قطع کند، شما دستتان به جایی بند نخواهد بود.
  • میزان به‌روزرسانی و تکمیل CMSها مشهور، بسیار بیشتر از CMSهای دیگر است.

7- هر روز 30 هزار سایت هک می‌شوند

به عبارتی هر 3 ثانیه، صاحب یک سایت در دنیا شوک‌زده می‌شود. بنابراین باید شما از همان ابتدا میزبان مناسب و ترفندهای امنیتی خوب را در نظر بگیرید و از بک‌آپ گرفتن مرتب، غفلت نکنید.

8-  حدود 63 درصد بلاگرها، کمتر از 3.5 دلار در روز درآمد دارند

6-3-2016 8-42-19 AM

نه! اصلا و ابدا، به خصوص در ایران، نباید انگیزه اولیه شما برای وبلاگ‌نویسی کسب درآمد باشد. چرا؟

  • وبلاگ‌نویسی بدون روح و قریحه، ناگزیر به کاری ماشینی و اجباری تبدیل می‌شود و مردم تفاوت بین وبلاگ‌نویسی پرشور و وبلاگ‌نویسی ماشینی را خوب درک می‌کنند.
  • وبلاگ‌نویسی، به مانند درختی می‌ماند که دیر بار می‌دهد. پس اگر هدف اولیه شما کسب درآمد باشد، همان ماه‌های اول به مشکل مالی برمی‌خورید.
  • حتی دسته‌‌ای از شما که توانایی نوشتن خوبی هم دارید، استعداد و تمرکز لازم برای شناسایی سوژه‌های خوب و سخن گفتن با سبک دلپسند و نیز بازاریابی خوب را ندارید. بنابراین گرچه نوشته‌های شما جالب توجه هستند و ایده‌هایی خوبی در آنها مطرح می‌شوند، اما جاذب مخاطب نیستند.

9- از همان روز اول به سئوی سایت توجه کنید و با تکنیک‌ها آن آشنا شوید

معمولا 4 گزینه اولی که گوگل در هنگام جستجوی کاربران، پیشنهاد می‌کند، 83 درصد کلیک‌ها را صاحب می‌شوند.

اما شما اگر می‌خواهید در هنگام جستجوی کاربران در صفحه اول باشید، باید خیلی با سئو و نکات آشنا باشید و نکته مهم این است که نباید فکر کنید که می‌توانید سر گوگل کلاه بگذارید و با چند ترفند ساده، کلیک‌ربایی کنید، توجه کنید که محتوای خوب است که در صورت استفاده از تکنیک‌های مناسب، می‌تواند برایتان بازدیدکننده بیاورد.

10- گوگل به مقالات نسبتا طولانی علاقه دارد

صفحات و مقالاتی که در هنگام جستجو در گوگل، پیشنهاد می‌شوند، معمولا متن طولانی‌ای دارند و نزدیک به 1900 کلمه درازا دارند.

همین می‌تواند شما را به یک نتیجه‌گیری برساند:

به جای نوشتن پست‌های بسیار متعدد یک پاراگرافی، یک پست طولانی، با محتوای ژرف و غیر کپی پیستی بنویسید. در این صورت است که گوگل به شما، روی خوش نشان می‌دهد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. محسن برجی می گوید

    تمام نکات بسیار ارزشمند بودند.
    امیدوارم نوشتن جدی دوباره در فضای وب به یک رویه تبدیل شود و شاهد نوشته‌های طولانی‌تر و دقیق‌تر باشیم.

  2. علیرضا می گوید

    سلام
    1-نکات و مطالب مفید و ارزنده ای بود.
    2- اگه جای شما بودم یه لینک در خصوص تکنیک های سئوی سایت در مطلب شماره 9 قرار میدادم.درکل مطالب مفید بود.

  3. صادق علوی زاده می گوید

    نکات جالب و مفیدی بود.

    اما ای کاش شما بعنوان یکی از وبلاگ نویسان خوب و قدیمی کشورمون از تجربیات خودتون که متناسب با وضعیت وبلاگ نویسی در ایران هم هست بیشتر بنویسید.

    اینطوری علاقه مندان بهتر در جریان وضعیت و جایگاه وبلاگ نویسی و وبلاگ نویس قرار میگیرند.

    امیدوارم روزی نوشتن و تولید محتوی خوب و مناسب در اینترنت فارسی زبان به افتخاری تبدیل بشه که افراد زیادی در اون شرکت داشته باشند، و نه اینکه به ریزنوشتها و پیامهای زرد در شبکه های اجتماعی و پیام رسانها محدود شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5