این 7 ویژگی در رئیس شما، نشانه وحشتناک بودن اوست!

3

خیلی وقت‌ها ما فقط به صورت کلی در مورد افراد اظهار نظر می‌کنیم و بعضی اوقات هم فقط وقتی از کسی سود یا زیان شخصی به ما رسیده باشد، دیدگاه ما نسبت به او تغییر می‌کند.

اما در مورد مدیران و رؤسا، چه ویژگی‌های می‌توانیم فهرست کنیم که دلالت بر راهبری ضعیف او یا اصلا مناسب نبودن او برای این مسند داشته باشند؟!

[mks_separator style=”solid” height=”2″]

1- استانداردهای رئیس شما به طرز چشمگیری بالاست

اگر توقع رئیس شما خیلی بالا باشد،‌آنقدر که کارمندانش با ارتقای تدریجی یا تلاش با حداکثر توان هم نتوانند به استانداردهای او برسند، در این صورت یک جدایی و نارضایتی شغلی شکل می‌گیرد.

یک رئیس خوب باید قبول کند که توان همه در یک حد نیست و نباید فقط توان نابغه‌های جمع را را سپاس بگوید. او باید قبول کند که یک نفر، روزهای خوب و بد ندارد و همیشه در اوج آمادگی و خلاقیت خود نیست.

2- همیشه و همیشه حق را به خود می‌دهد!

آیا در همه مسائل خرد و کلان، رئیس شما تصور می‌کند که حق با اوست؟ آیا او نه‌تنها در مورد مسائل کاری راهبردی، بلکه در مورد مسائلی مثل دکوراسیون یا شیوه مدیریت مسائل کوچک هم همیشه حو.دش را محق می‌داند؟

در این صورت با رئیس خوبی سر و کار ندارید. یک رئیس خوب باید کارکناش را به تدریج توانمند کند. او باید توان و شهامت قبول کردن اشتباهات خود را داشته باشد.

3- رئیس شما، اصلا راهکاری ارائه نمی‌دهد و راهنمایی نمی‌کند

آیا رئیس شما از آن نوع آدم‌هایی است که فقط اهداف را مشخص می‌کند و بعد می‌گوید هر طور می‌توانید باید در جهت رسیدن به این اهداف تلاش کنید؟ پس راهبرد و راهنمایی چه می‌شود؟ چطور باید با دشواری‌های خطیر روبرو شوید؟ موقعیت‌های خطرناک را چطور باید مدیریت کنید؟

4- رئیس شما اصلا از ایده‌های جدید خودش نمی‌آید

آیا رئیس شما آغوش خود را روی ایده‌های جدید باز می‌کند یا اینکه از هر تغییر و ایده بکری می‌ترسد؟

بله، پیروی از راهکاری سنتی و امتحان‌پس داده، تا مدتی ممکن است، شیوه خوبی باشد، اما پس از مدتی رقبای شرکت شما با فناوری‌ها و شیوه‌های تازه از راه می‌رسند و آن وقت است که دیگر، جبران عقب‌ماندگی، غیر ممکن می‌شود.

5- رئیس شما ثبات فکری و عملکردی اندکی دارد

آیا رئیس شما از چیزهایی که وعده‌اش را داده است یا فرایندهایی که زمانی تأییدشان کرده بود، پس مدتی تخطی می‌کند و به زبان ساده‌تر، پس از مدتی زیر حرف‌هایی که خودش زده بود، می‌زند؟

6- رئیس شما گوش دادن را دوست ندارد؟

خیلی وقت‌ها زیردست‌ها دوست دارند که رئیس‌شان، با دقت به حرف‌ها و دغدغه‌ها و سخنان آنها در مورد سختی کارها و فرایندها گوش کند. اما اگر رئیس، اصلا گوش دادن را دوست نداشته باشد، کارمندان احساس بیگانگی می‌کنند و یک انفکاک در شرکت ایجاد می‌شود.

7- رئیس شما در برقراری ارتباط، ماهر نیست

در این صورت او نمی‌تواند به موقع کارمندانش را تهییج کند و به آنها انگیزه بدهد. شما در زمان مورد نیاز، از راهنمایی‌های مؤثر او نمی‌توانید استفاده کنید. کارمندان او به خاطر نداشتن دستورالعمل‌های شفاف، مرتب دچار اشتباه و عدم هماهنگی با هم می‌شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. امین می گوید

    سلام دکتر جان
    خسته نباشید
    یک نقد داشتم
    راستش من 3-4 سالی میشه با وبسایتتون آشنا هستم و مطالب مفید و عمیقی توش میدیدم و میخوندم و چون خودم هم پزشک هستم و عاشق IT و Electronic Entertainment هستم و شما رو هم با خودم هم سلیقه میدیدم همیشه اولین وبسایتی بودین که چک میکردم، البته به روز رسانی ها و مطالبتون دیر به دیر بود ولی ارزش صبر رو داشت
    اما مدتهاست که احساس میکنم یا من سلیقم فرق کرده یا وبسایت شما، به خصوص از زمانیکه دنبال نویسنده مطالب بودین، غلط های املایی زیادتر، مطالب کوتاه تر و تلگرامی مانند…
    یک پیشنهاد
    همونطور که موسیقی پاپ در طی 10-20 سال گذشته تو ایران اکثر مردم رو رو دلزده کرده با آثار ضعیف و سخیف و باعث شده منی که شجریان و ناظریان گوش نمیدادم الان به اصالت موسقی ایرانی برگردم و عمقش رو بفهمم و ارزشش سنتی بودن رو بر پاپ مدرن ترجیح بدم(البته زند وکلی و قربانی هم جدید و عالی هستند یا پاپ محسن چاووشی و سیروان به نضرم محشر نباشند یکی مونده به محشرن:)
    شما هم اصالتتون رو حفظ کنین و کم تر مطلب بزارین ولی پربارتر و مفید تر بهتر از وضع الان خواهد بود، در ضمن با احترام به همه نویسندگان جدید 1پزشک توسط شما بنام و قوی شد سکان اون رو به سلایق و افراد دیگر ندهید تا شکست نخوره پروژتون.(مثل اپل بدون استیو، یا مایکروسافت بدون بیل گیتس)
    همه ما تلگرام داریم و هزار تا کانال ضعیف خبری و مطالب سبک دییجیتالی همه جا هستند
    یک هستید تک باشید تا یک بمانید
    ارادتمندم

  2. مرتضی می گوید

    خیلی خوب و مفید و کارآماد بود.
    متشکرم

  3. مرتضی می گوید

    بسیار مفید و کارآمد بود.
    ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5