درسنامه و راهنمای خبرخوانی، فیدخوانی و سوژه‌یابی – قسمت چهارم: آموزش ثبت‌نام در فیدلی و اینوریدر و اضافه کردن فیدها

1

برای برخی از خوانندگان این سطور، ممکن است برخی از مطالب این راهنما، توضیح واضحات باشد، اما چون این درسنامه برای آشنایی مخاطب عام با فید نوشته شده که حد آشنایی‌شان با اینترنت در حد کاربری ساده شبکه‌های اجتماعی است، توصیه می‌کنم، این عده از دوستان اندکی صبر کنند تا به مطالب جالب توجه‌تر برسند.

ضمن اینکه برخی از ویژگی‌های فیدلی و اینوریدر آنقدر جالب و ظریف هستند که خود من هم در حین نوشتن این سطور متوجه آنها شدم! و باید اضافه کنم که در پی این آموزش‌ها، شما بسته هدیه ویژه «یک پزشک» را می‌توانید دریافت کنید. یعنی مجموعه‌ای بسیار خوب از فید بهترین سایت‌های فرنگی و ایرانی که تا به حال سابقه نداشته که جایی منتشر بشود.

من آموزش کار با فیدلی و اینوریدر را به موازات هم، گام به گام و به صورت تصویری برایتان توضیح می‌دهم:

وارد سایت فیدلی یا اینوریدر شوید.

سایت فیدلی

1-1-2017-11-42-40-pm

سایت اینوریدر

1-1-2017-11-43-34-pm

حالا باید مرحله ثبت‌نام را انجام بدهید.

در مرحله ثبت‌نام شما این امکان را دارید که با همان مشخصات حساب گوگل یا فیس‌بوک خودتان وارد بشوید. این امکان را هم دارید که آدرس ایمیل و رمز مورد نظر خود را وارد کنید و این طوری ثبت‌نام کنید.

شاید در ایران گزینه ثبت‌نام ایمیلی، با توجه به مسدود بودن سرویس‌هایی مثل فیس‌بوک راحت‌تر باشد.

تصویر: ثبت‌نام با وارد کردن ایمیل و پسورد در فیدلی:

1-1-2017-11-46-53-pm

حالا به ایمیل خود سری بزنید و ایمیل‌های فیدلی و اینوریدر را باز کنید و با کلیک بر روی لینک مندرج در آنها، تأیید کنید که آدرس ایمیلی که داده‌اید، درست بوده است. با تأیید آدرس ایمیل، فرضا اگر در آینده، پسوردتان یادتان رفت، می‌توانید پسورد خود را بازیابی کنید.

حالا باید شروع کنیم و منابع خبری را به فیدلی و اینوریدر اضافه کنیم.

اضافه کردن فید در فیدلی:

برای مثال فید «یک پزشک» را در نظر بگیرید:
http://1pezeshk.com/feed

این آدرس را کپی کنید.

حالا در فیدلی، طبق شکل زیر روی عبارت کشف و فالو، کلیک کنید:

1-1-2017-11-58-50-pm

و حالا در کادری که می‌بینید، آدرس را «پیست» کنید:

1-2-2017-12-00-17-am

حالا روی گزینه فالو کلیک کنید.

1-2-2017-12-01-30-am

اینجا فیدلی به شما پیشنهاد می‌کند که این فید را وارد یک پوشه یا مجموعه کنید. این طوری شما می‌توانید همه فیدها مثلا سایت‌های فناوری یا هنری یا ورزشی را وارد پوشه‌های یا مجموعه‌های جدا کنید تا در آینده دسترسی به آنها ساده شود و بتوانید به صورت متمرکز خبرها و مطالب هر موضوع را بخوانید.

1-2-2017-12-03-34-am

مثلا من در اینجا پوشه یا مجموعه وبلاگ‌های ایرانی را درست کردم:

1-2-2017-12-04-01-am

خب، کار تمام است و شما توانسته‌اید، فید «یک پزشک» را به فیدلی اضافه کنید. این فید در مجموعه «وبلاگ‌های ایرانی» قابل دسترسی است.

پس از این شما هر وقت به فیدلی سر بزنید، می‌توانید تازه‌ترین مطالب «یک پزشک» را به سادگی بخوانید.

1-2-2017-12-06-21-am

1-2-2017-12-07-04-am

نکته: خوشبختانه فیدلی هوشمد است و در بسیار مواقع خودش آدرس فید سایت‌ها را کشف می‌کند! یعنی شما حتی اگر آدرس فید یک سایت را نمی‌دانید، با کپی پیست ساده آدرس سایت، می‌توانید فید سایت را پیدا کنید.

اضافه کردن فید در اینوریدر:

در گوشه چپ و بالای سایت در کادری که در تصویر زیر مشخص است، آدرس فید سایت مورد نظر را کپی پیست کنید و دکمه اینتر را بزنید:

1-2-2017-12-10-39-am

نکته: مشابه فیدلی، در بسیار اوقات اگر آدرس خروحی یک سایت را ندانید، اینوریدر خودش فید سایت را برایتان پیدا می‌کند.

برای افزودن خروجی فید، به یک مجموعه یا پوشه در اینوریدر، طبق شکل زیر روی فید ستینگ و گزینه‌ای که با پیکان مشخص شده، کلیک کنید:

1-2-2017-12-13-48-am

از این به بعد،  هر وقت سایت جالب و خوبی پیدا کردید و مایل بودید همیشه بتوانید مطالب و اخبار خوب‌اش را مطالعه کنید، همین کار را در موردش تکرار کنید.

تجربه: اضافه کردن فید سایت/وبلاگ را در همان هنگام کشف انجام بدهید. چون با ادامه وب‌گردی یا در زمان بعدی، ممکن است این کار فراموشتان بشود. اگر در شرایطی بودید که وقت اضافه کردن فید را نداشتید، آدرس سایت مورد نظر را بوک‌مارک کنید یا برای خودتان ایمیل کنید.

توجه: سعی کنید از همان ابتدا فیدها را به صورت مرتب و پوشه‌بندی شده اضافه کنید. چون اگر تعداد فیدهایتان زیاد بشود و مرتب نشده باشند، سامان دادنشان دشوار می‌شود.

[mks_separator style=”solid” height=”2″]

در آموزش‌های بعدی یاد می‌گیریم که چطور فیدها را مشاهده کنیم و اینکه چطور می‌توانیم با آنها مثلا به صورت «سیو» کردنشان یا به اشتراک گذاشتنشان، تعامل کنیم.

مشاهده کل مطالب این درسنامه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سپیده می گوید

    ممنون آقای مجیدی فقط بسته ویژه ی یک پزشک را باید از کجا بگیریم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5