چگونه بدون ایجاد مزاحمت صوتی برای اطرافیان با هدفون به صدای تلویزیون گوش کنیم؟

3

خب، این شاید یک مشکل عمده بسیار از خانواده‌ها باشد، تصور کنید که عضوی از خانواده دوست دارد گاه و بیگاه گیم بازی کند، تصور کنید که حین مطالعه همسرتان، شما دوست دارید یک فیلم ببینید یا به صدای فوتبال با صدای بلند توجه کنید، تصور کنید که زود از خواب برمی‌خیزید و دوست دارید با صدای بلند تلویزیون گوش کنید، تصور کنید که عادت دارید حین ورزش روی تردمیل، فیلم تماشا کنید و به سبب صدایی که تردمیل دارد، آن کیفیت خوب صدا را نمی‌توانید درک کنید، حتی اگر از سینمای خانگی و باندهای صوتی خوبی استفاده می‌کنید.

در همه این موارد با خودمان می‌گوییم که ای کاش می‌شد، صدای تلویزیون را با یک هدفون بی‌سیم باکیفیت گوش کرد.

چون حس کردم، این امر ممکن است مشکل برخی از شماها باشد، پست کوچکی را به آن اختصاص داده‌ام.

مشکل اینجاست که بسیاری از تلویزیون‌ها خروجی بلوتوث ندارند تا با هدفون‌های بلوتوث بتوان به راحتی به آنها گوش کرد.

راه‌حل‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

خیالمان را راحت کنیم و از یک هدفون وایرلس استفاده کنیم

هدفون‌های وایرلسی در بازار هستند که یک قسمت فرستنده وایرلس با امواج رادیویی دارند. جک آنالوگ 3.5 میلیمتری به این قسمت متصل می‌شود.

در اینجا چون از امواج رادیویی استفاده می‌شود، برد ارسال امواج می‌تواند تا 90 متر هم باشد.

پس اگر می‌خواهید با هدفون خود در فاصله زیاد از تلوزیون یا دستگاه‌های صوتی تصاویری دیگر، صدا را دریافت کنید از این هدفون‌های بلوتوث استفاده کنید.

حالا مشکل اینجاست که مدل‌های باکیفیت هدفون‌های وایرلس عموما، بیش از یک میلیون تومان قیمت دارند. مثل مدل‌های مختلف هدفون‌های Sennheiser.

مشکل بعدی: به فرض خرید این هدفون‌ها، دسته‌ای از ما بیشتر هدفون‌های سبک توگوشی یا ایرفون را دوست داریم و یک هدفون حجیم را دوست نداریم.

مشکل بعدی: اگر از ساندبار یا سینمای خانگی شما از طریق خروجی اپتیکال صدا به تلویزیون متصل نشده باشد، مجبورید هر بار که دوست دارید با هدفون به تلویزیون گوش کنید، سیم رابط را دربیاورید و دوباره متصل کنید.

راه حل دوم: استفاده از هدفون‌های بلوتوث

من خودم شخصا راه حل دوم را می‌پسندم. هر کدام از ما بنا به بودجه و نیاز خودمان می‌توانیم، هدفون‌های بلوتوث مناسبی را از بازار تهیه کنیم.

حالا اگر یک فرستنده یا ترنسمیتر بلوتوث بخریم که به خروجی 3.5 میلیمتری صدا متصل شود، به راحتی می‌توانیم این فرستنده بلوتوث را با هدفون جفت یا pair کنیم.

البته برای خرید ترنسمیتر بلوتوث باید کمی وقت صرف کنید و به بازارهای دیجیتال تشریف ببرید. دقت کنید که فرستنده بلوتوث متناسب با این کار را بخرید و اشتباها فرستنده‌های بلوتوث پی‌سی را تهیه نکنید! بهتر است در محل حتما فرستنده را امتحان کنید و هدفون خود را همراه داشته باشید.

همان طور که گفتم برد حداکثر 10 متری را باید با این روش انتظار داشته باشید، بنابراین اگر یک خانه ویلایی دارید و دوست دارید موقع قدم زدن در حیاط منزل به برنامه‌های تلویزیون گوش کنید، این روش چندان برای شما مناسب نیست.

اگر فرصتی پیدا کنم، یک مدل هدفون بلوتوث باکیفیت را که شخصا تست کرده‌ام، در وبلاگ مرور خواهم کرد.

راه‌حل‌های دیگر:

در سایت wikihow می‌توانید تعدادی راه‌حل دیگر را مرور کنید.

یک راه حل جالب اما غیرعملی برای ایران هم استفاده از اپ Tunity است. (+)

کلا برای اینکه لذت و تجربه گوش کردن راحت و خصوصی به تلویزیون داشته باشید و دیگر کسی به خاطر روشن کردن اول صبح یا آخر شب تلویزیون از شما خرده نگیرد، باید کمی وقت صرف کنید و بودجه کنار بگذارید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. محسن می گوید

    چگونه بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران تلوزیون نگاه کنیم(یا هر کار دیگه که دلمون میخاد بکنیم)؟
    پاسخ: تنها زندگی کنید
    🙂

  2. حسین می گوید

    هدفون های اف ام هم با توجه به قیمتشون خوب اند . تنها اشکالشون اینه که مدل ارزون قیمت را روی رادیوی موبایل نمی شه شنید . موج ارسالی 87 هست و رادیوی موبایل از 88 شروع می شه.

  3. وحید می گوید

    سلام من بی صبرانه منتظر مقاله شما در مورد هدفون های بیسیم هستم فقط یکم زود باشین عید داره میرسه 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5