اپلیکیشنی که در CES 2017 سر و صدا زیادی به پا کرد: به کمک ایپولی، افراد نابینا یا دچار مشکلات بینایی یک راهنمای هوشمند همه‌جا حاضر دارند

3

تا وقتی خود آدم، دچار یک مشکل سلامتی نشده باشد، نمی‌تواند کاملا درک کند که گاهی ساده‌ترین کارها چقدر برای افراد بیمار و کم‌توان، دشوار می‌شود. خیلی وقت‌ها مشکل اصلی نیست که باعث رنج این افراد می‌شود، بلکه حس وابستگی همیشگی و از دست دادن استقلال، آزاردهنده می‌شود.

خیلی وقت‌ها افراد نابینا یا کم‌بینا، در حسرت یک خرید مستقل و تنها هستند. آنها آرزو می‌کنند که کاش نجوایی از عالم غیب، به آنها می‌توانست بگوید که هر آن در محیط پیرامونشان چه می‌گذرد، چه اشیایی حضور دارند و کیفیت و کمیت آنها به چه صورت است.

خیلی‌ها CES را تنها به واسطه سخت‌افزارها و گجت‌ها می‌شناسند، در صورتی که در این نمایشگاه فناوری، برخی اوقات محصولات نرم‌افزاری عرضه می‌شوند که می‌توانند تأثیرگذارتر از بسیاری از گجت‌ها باشند.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که در CES 2017 گل کرد، اپلیکیشن Aipoly بود. ایپولی یک اپلیکیشن یادگیری ژرف بی‌درنگ است.

ایپولی از خیلی جهات شبیه یک معجزه می‌ماند و می‌تواند به نابیناها، افراد کم‌بینا و حتی به کسانی که کوررنگ هستند کمک کند.

همه چیز خیلی ساده انجام می‌شود، گوشی هوشمند خود را به سمت مورد نظر می‌گیرید و ایپولی می‌تواند به شما بگوید چه چیزهای در پیرامون شما هستند. البته ایپولی فعلا فقط در مورد هزار شیء به رایگان این کار را انجام می‌دهد.

خوشبختانه ایپولی نیازی به اتصال اینترنتی ندارد، یعنی این طوری نیست که ایپولی مجبور باشد به سامانه‌های پردازشگر ابری متصل شود و بنابراین کاربر متکی به داشتن یک اتصال اینترنتی مطمئن باشد.

ایپولی با فرکانس 3 بار در ثانیه محیط اطراف را اسکن می‌کند و به کاربرش می‌گوید که چه می‌بیند.

ایپولی حتی میوه‌ها، گیاهان و حیوانات را هم می‌شناسد و در واقع قادر به شناسایی 2 هزار گونه مختلف آنهاست. البته این قابلیت به صورت کامل، در نسخه پولی این اپ وجود دارد. حالا به من بگویید که خود شما روی هم چند گونه حیوانی و گیاهی را می‌شناسید؟!

ایپولی می‌تواند متون اطراف را بخواند، چه یک تابلو باشد و چه یک تکه کاغذ یا برچسب یک کالا. البته در محدوده زبان‌هایی که فعلا در پایگاه داده آن هستند.

ایپولی می‌تواند قیمت‌ها را بخواند. (البته قیمت‌های دلاری)

ایپولی تخصص خاصی در شناسایی مواد عذایی دارد و به این ترتیب کاربر آن می‌تواند، این نیاز اساسی را برطرف کند.

ایپولی قادر به شناسایی 1400 رنگ است! باید بگویم که این توانایی مسلما بسیار بیشتر از توانایی من و شما و به خصوص آقایان است که همیشه در شناسایی رنگ از بانوان عقب‌تر هستند!

فعلا ایپولی به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و عربی وجود دارد. کاش زبان فارسی هم زمانی وارد ایپولی شود.

ایپولی در شرایط تاریک، می‌تواند به صورت خودکار، از طریق فلش گوشی، محیط اطراف را روشن کند و هر زمان که محیط دوباره روشن شد، فلش را خاموش می‌کند.

نسخه پولی ایپولی، امکانات بیشتری دارد و می‌تواند 4 برابر نسخه رایگان گیاهان، حیوانات، غذا و اشیا را بشناسد.

نسخه پولی این اپ، ماهانه حدود 5 دلار، هزینه اشتراک دارد. البته کاربران می‌تواند یک هفته به صورت رایگان، امکانات این نسخه را آزمایش کنند.

ایپولی می‌تواند حرکات افراد را هم شناسایی کند، مثلا به شما می‌گوید که یک مرد در حال راه رفتن یا یک فرد در حال دوچرخه‌سواری می‌بیند. این اپ می‌تواند قوطی‌های مواد غذایی را به سرعت شناسایی کند و حتی در مورد قیمت و محتوایات آن، اطلاعات لازم را بدهد.

توانایی تشخیص چهره ایپولی هم جالب توجه است، به این ترتیب یک فرد نابینا می‌تواند چهره چند دوست و عضو خانواده را معرفی کند و بعدا در شرایط خاص، مثلا مهمانی‌ها، متوجه شود که هر لحظه، چه کسانی در برابر او نشسته‌اند.

ایپولی فعلا فقط نسخه iOS‌ دارد. البته مطابق اطلاعات سایت این اپ، این امکان پیشبینی شده که بتوان آن را روی دوربین‌های امنیتی، روبات‌ها و بازوهای صنعتی و نیز روی Raspberry Pi نصب کرد.

تصور اینکه یک اپلیکیشن 60 مگی بتواند اینقدر توانا و یاریگر افراد کم‌توان باشد، بسیار شگفت‌انگیز است و افقی که می‌توان برای این اپ پیشبینی کرد، بسیار درخشان است.

اما شمایی هم که هیچ مشکل بینایی هم ندارید، بهتر است این اپ را تست کنید. درست است که دقت شناسایی این اپ، صد در صد نیست و خطاهایی هم دارد، اما مشاهده دقت در همین حد هم بسیار هیجان‌انگیز است.

دانلود اپلیکیشن ایپولی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. محمد می گوید

    کاش روزی برسه که رویش اعضا جای پیوند اعضا و بازوهای روباتیک رو بگیره. کاش روزی چشم واقعی برای این افراد رشد داده بشه تا لذت برخورد نور به پلکشون رو حس کنن.

  2. علی پارساپور می گوید

    من خودمrpدارم و کم بینا هستم
    ولی تبلتم آندرویدیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5