رپورتاژ: چطور هتل مناسب را انتخاب و رزرو کنیم

2

اگر یک سفر را به چند بخش تقسیم کنیم حتما یکی از بخش های مهم مسافرت رزرو هتل هست. اما برای اینکه بدرستی رزرو هتل را انجام دهیم تا در روز ورود به هتل با مشکل مواجه نشیم نیاز هست که در باره رزرو هتل اطلاعاتی را از قبل بدانیم.

دانستن مواردی مثل نوع اتاق، نوع تخت، ساعت کار واحد رزرواسیون، وظایف فرات آفیس در هتل، نحوه قیمت گذاری هتل ها و …. به ما کمک میکند تا در لحظه ورود به هتل از انتخاب خود پشیمان نشده و سفر را با لذت بیشتری ادامه دهیم.

برای شروع انتخاب و رزرو هتل مهم ترین موضع شناسایی نیاز های ما و هدف از سفر  برای ما می باشد. برای مثال آیا برای من مهم است که، اتاق بی سر و صدا باشد، دوش آب گرم داشته باشد، فاصله هتل تا فرودگاه، ترمینال اتوبوس، ایستگاه راه آهن، مکان های دینی شهر نزدیک باشد یا اگر سفر من کاری است آیا هتل فضای مناسب برای برگزاری جلسه را دارد و یا نزدیک به محلی هست که قصد رفت و آمد به آن رادارم.

این اطلاعات را می توانیم از طریق سایت رزرواسیون آریا که ارایه دهنده خدمات رزرو آنلاین هتل های سراسر ایران می باشد بدست آوریم. شما میتوانید از طریق سایت رزرواسیون آریا مجموعه ای از اطلاعات مورد نیازی که هر مسافری به آن احتیاج دارد را مشاهده نمایید از قبیل اینکه :

آیا هتل آسانسور دارد ؟

آیا خدمات به افراد معلول و کم توان ارائه میدهد ؟

آیا داخل اتاق های سرویس فرنگی موجود می باشد ؟

آیا صبحانه در اتاق سرو می گردد یا در رستوران هتل ؟

آیا سیستم سرمایش و گرمایش کار میکند یا خیر ؟

آیا در نزدیکی هتل ایستگاه مترو یا اتوبوس وجود دارد ؟

می توانید مواردی که برای شما مهم می باشد را از طریق سایت رزرواسیون اریا بررسی کنید، چون ممکن است رفت و آمد از طریق پله برای شما سخت باشد و هتلی که رزرو کرده اید آسانسور نداشته باشد آن وقت با دردسر مواجه خواهید شد، یا اگر در اتاق ها سرویس ایرانی وجود نداشته باشد !

در رزرو هتل همچنین باید مسائلی دیگری نیز توجه کنید مثلا اگر قصد سفر زیارتی به مشهد و رزرو هتل مشهد را دارید و هر روز می خواهد به حرم امام رضا (ع) برای زیارت بروید دقت کنید که هتل در نزدیکی حرم باشد و یا سرویس رایگان برای رفت آمد به حرم در هتل وجود داشته باشد و یا هتل در نزدیکی خود ایستگاه مترو داشته باشد، همین موارد در مورد شهر های ساحلی نیز وجود دارد، اگر قصد سفر به کیش را دارید و میخواهد از ساحل دریا لذت ببرید از میان هتل کیش هتلی را رزرو کنید که دارای ساحل بوده تا در رفت آمد دچار مشکل نشوید و همین طور در مورد سفر های کاری اگر قصد سفر کاری به شهر مانند تهران را دارید و قرار است در صبح روز دوم سفر خود جلسه کاری در محل شرکتی در شمال تهران برگزار کنید با توجه به ترافیک شهر تهران حتما هتلی در همان محدوده مثل هتل استقلال تهران را برای رزرو انتخاب کنید.

بعد از انتخاب هتل حال نوبت به رزرو هتل و انتخاب اتاق می رسد. در هنگام انتخاب اتاق اگر شما دو نفر زوج هستید حتما توجه کنید که اتاق دو تحته دبل (دو تخته بهم چسبیده) را انتخاب نمایید و یا اگر دو نفر آقای یا دو نفر خانم هستید توجه کنید که باید اتاق دو تخته توئین (دو تخته از هم جدا) را انتخاب نمایید. همچنین دقت کنیم با وجود اینکه در حال حاظر هیچ قانونی برای رد کردن خانم های تنها برای رزرو هتل در ایران توسط اداره اماکن وجود ندارد اما برخی از هتل ها به تشخیص خود از پذیرش خانم تنها ممانعت میکنند که این مورد را قبل از رزرو هتل از طریق سایت رزرواسیون آریا بررسی کنید.

در هنگام ثبت درخواست رزرو هتل دقت کنید شخصی که اتاق به نام ایشان رزرو شده، نام و نام کامل خانوادگی را در هنگام رزرو هتل ارائه کند و برای پذیرش میهمان علاوه بر شناسنامه و کارت ملی شخصی که اتاق به نام ایشان رزرو شده باید شناسنامه و کارت ملی همراهان نیز در دسترس باشد. در مورد زوج ها اگر عقد دائم هستند که برای احراز زوجیت باید شناسنامه هر دو نفر را به مسئول پذیرش ارائه دهند و برای زوج هایی که از صیغه نامه استفاده میکنند نیز باید حتما صیغه نامه با مهر برجسته سردفتر عقد و ازدواج به همراه تاریخ معتبر و شناسنامه هر دو نفر به مسئول پذیرش ارائه گردد. توجه کنید مسئول پذیرش هتل مسئول احراز زوجیت طرفین میباشد و اگر به هر دلیلی نتواند این موضوع را احراز نماید زوجین باید به اداره اماکن رفته و با ارائه مدارک خود از آن اداره نامه جهت پذیرش در هتل دریافت نمایند.

رزرو هتل بدون دریافت تایید رزرو (واچر) کار اشتباهی هست زیرا ممکن است در هنگام ثبت رزرو توسط اپراتور رزرواسیون نام، تاریخ ورود، تعداد شب های اقامت یا نوع اتاق اشتباه درج شده باشد پس حتما تاییدیه رزرو را دریافت کرده و شخصا اطلاعات مندرج در آن را بررسی کنید تا در موقع ورود به هتل دچار مشکل نشوید. برای این موضوع در سایت رزرواسیون آریا بلافاصله پس از تایید رزرو شما میتوانید از طریق کد پیگیری که در هنگام ثبت درخواست رزرو برای شما ارسال شده، وارد سایت شوید و تایید رزرو خود را به صورت آنلاین مشاهده کرده و فایل آن را پرینت بگیرید.

پس از رزرو هتل و دریافت تاییدیه، سفر شما آغاز میگردد، به عنوان آخرین نکته دقت کنید در هتل ها ساعتی برای ورود و ساعتی برای خروج تعیین میگردد اگر میهمان زود تر از ساعت تعیین شده برای ورود به هتل مراجعه کند باید در لابی هتل منتظر بماند تا ساعت ورود او برسد البته اگر در هتل اتاق خالی موجود باشد که خانه داری آن را تمیز کرده باشد گاها هتل ها اتاق را به میهمان تحویل میدهند و همچنین اگر از ساعت خروج میهمان گذشته باشد و اتاق را تحویل پذیرش نداده باشد ممکن از نصف هزینه یک شب تا هزینه کامل یک شب را از او دریافت کنند پس حتما به ساعت ورود و خروج دقت کنید.

رزرواسیون آریا تلاش میکند به عنوان همراه خوب سفر پشتیبان سفر های شما باشد. شما میتوانید از راه های زیر با ما در ارتباط باشید.

سایت رزرواسیون آریا : www.ariabooking.ir

تلگرام : telegram.me/aria_booking

اینستاگرام : instagram.com/ariabooking.ir

مرکز تماس : 02166916724

تهیه شده توسط : ررزواسیون آریا

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. فرشید می گوید

    سایتتون عالیه . موفق باشید .

  2. بهرام می گوید

    جسارتا غلط املایی دارید (حاضر)
    همچنین دقت کنیم با وجود اینکه در حال حاظر هیچ قانونی برای رد کردن خانم های تنها برای رزرو هتل در ایران توسط اداره اماکن وجود ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5