رپورتاژ: ماسک سیاه صورت بلک ماسک، یا ماسک صورت زغال چیست؟

رپورتاژ

اخیرا پژوهشگران پوست و مو ماده زغال فعال را به یک عنصر و ماده بسیار عالی  جهت تقویت پوست و مو معرفی کرده اند. با قرار دان زغال بر روی پوست و در موها می توان شاهد سلامتی و زیبایی این دو عضواز بدن و بازسازی قسمت های آسیب دیده بود. توجه نمایید که ماسک زغال فعال آن زغالی نیست که برای سرخ کردن کباب و یا در منقل کاربرد دارد، بلکه یک نوع زغال است که بیشتر در مصارف پزشکی و آن هم جهت تصفیه هوا به کار برده می شود. همچنین اخیرا از این ماده ماسک سیاه صورت تولید شده است. این ماسک به صورت ژل بوده و با قرار دادن آن بر روی  پوست پس از حدود نیم ساعت خشک خواهد شد، که میتوان آن را جدا کرد. در ادامه به معرفی برخی از خواص بلک ماسک خواهیم پرداخت. بلک ماسک در واقع اسم یکی از برند های ماسک سیاه می باشد که تحت این عنوان تولید و عرضه شده است.
جدا از ماسک صورت آن، خود ماده زغال فعال همراه با برخی مواد شیمیایی موجود در آن به عنوان یک دارو در اورژانس جهت درمان مسمویت ها استفاده می گردد. ماسک سیاه تولید شده از زغال فعال کاملا بی خطر بوده و تنها برای استعمال خارجی روی پوست صورت کاربرد دارد. و تا حدودی مانند ماسک های گیاهی عمل می کند. در دهه اخیر برخی از مردم برای سم زدایی آب و مواد غذایی و سفید کردن دندان ها از این ماده استفاده میکنند. عده ای زغال فعال را به صورت پودر در آورده و بر روی پوست صورت و موهای خود می ریزند. افرادی که از زغال سیاه فعال استفاده کرده اند شاهد نتایج شگفت انگیزی پس از استفاده این آن بوده اند، زیرا سموم به راحتی به زغال فعال چسبیده و جدا خواهد شد. که این عمل باعس سم زدایی و پاک سازی می شود. از طرفی هم چون این ماده یک عنصر طبیعی است و فارغ از هر گونه ماده شیمیایی می باشد عوارض بدی برای مو و پوست ندارد. علاوه بر ماسک سیاه، خود ماده زغال فعال به روش های زیر سبب تقویت پوست و مو خواهد شد.

– از طریق پاک سازی پوست و همچنین کوچک تر کردن منافذ پوستی
در اثر آلودگی های هوا و ذرات ریز موجود در جو، روزانه این سموم به منافذ پوست چسبیده و آن را آلوده می سازند. زغال فعال به این منافذ اتصال یافته و مانع اتصال این مواد آلوده به پوست خواهد شد و سبب پاک شدن و درخشان ماندن پوست میگردد. همچنین بلک ماسک صورت با لایه برداری سلول های مرده پوست، آن را شاداب تر خواهد کرد.

– حجیم کردن موهای سر
زمانی که موها در معرض آلودگی های جوی قرار گیرند باعث خم شدن و بی حجم شدن آنها خواهند شد. زغال فعال میتواند با زدودن آلودگی های مو و محیطی، جدا از پاک سازی موها باعث حجیم شدن آن گردد.

– درمان شوره و خارش پوست سر
برخی مشکلاتی مانند شوره، قرمزی و حتی خارش پوست سر در افرادی که دارای پوست چرب هستند با زغال رفع میگردد. کافیست مقداری از این ماده را با شامپوی خود مخلوط نمایید،، ازاین مشکلات نجات خواهید یافت.

– حفاظت از  پوست های چرب
ماده موجود در بلک ماسک صورت یا همان زغال فعال موجب ایجاد تعادل در چربی پوست شده و مانع جوش زدن صورت خواهد شد. بدین ترتیب پیشنهاد میشود اگر پوست چرب دارید، یک یا دو بار در هفته از زغال فعال به عنوان ماسک صورت استفاده نمایید. ولی استفاده بیش از حد آن ممکن است سبب خشکی زیاد پوست شود.

– رفع و درمان آکنه های پوست
با توجه به ماهیت نوع آکنه و علت بروز آن، زغال فعال می تواند آن را رفع کند. این ماده مانند یک صابون عمل کرده و تمام چربی ها و آلودگی ها را از پوست می زداید. اگر نمی خواهید از ماسک زغال در تمام پوست خود استفاده کنید، میتوانید آن را فقط در محل آکنه استفاده کنید.

– درمان سریع نیش و گزش حشرات
اگر بدن شما دچار گزش حشراتی مثل زنبور وافع شود و یا حتی دچار بریدگی و خراش های سطحی روی پوست شوید، زغال فعال درد را تسکین داده  و علائم آن را از روی پوست محو خواهد شد. همچنین برخی عفونت ها نیز می توانند توسط این ماده مهم درمان کامل شوند. برای استفاده بهتر است پودر زغال فعال را با کمی آب مخلوط کرده و به صورت خمیرشکل نمایید. سپس خمیر را بر روی پوست خود بمالید.

– تمیز کردن موها از مواد آلاینده
زغال فعال میتواند موها را مانند پوست از شر گرد و خاک و چربی اضافه خلاص نماید. البته نباید با خرید ماسک زغال اقدام به این کار کرد، بلکه باید از شامپوی دارای زغال فعال برای تقویت و بهبودی موها  بکار برد. و یا حتی میتوان در فواصل زمانی مشخص در زمان استحمام یک قاشق پودر زغال فعال را به شامپوی که استفاده میکنید اضافه نمایید. به طور مکرر از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث خشکی بیش از حد موهای شما گردد.

خود ماده زغال فعال، بر خلاف بلک ماسک که فقط برای پوست استفاده میشود شامل کاربردهای دیگری مانند تصفیه انواع آب های  شرب, آکواریومها, صنعتی، رنگ زدایی از قند و شک، بازیافت طلا، – به سازی رنگ و طعم  برخی نوشیدنی یا آب میوه ها، استفاده در دستگاه های تصفیه هوا, خوش بو کننده ها, تصفیه کننده های صنعتی و… می باشد.

در پایان به معرفی برخی موضوعات شامل دستاورد های بشر در عصر حاظر خواهیم پرداخت، تکنولوژی وایرلس به کاربر امکان استفاده ‌از دستگاه‌های متفاوت، بدون نیاز به سیم یا کابل و همچنین در حال ‌حرکت را فراهم میکند. کاربر با کمک سیستم وایرلس خواهد توانست صندوق پست الکترونیکی خود را بررسی‌کنید، اینترنت را چک کند، اجناس مورد نیاز را خریداری نموده، از زنگ بیسیم وایرلس استفاده کرده یا حتی برنامه تلویزیونی مورد علا‌قه خود به راحتی مشاهده کند. سیگار یکی از معضلات فراگیر جامعه به خصوص در میان جوانان است. همه ساله افراد زیادی به سوی این ماده دخانی جذب شده و برای ترک سیگار باید سختی های زیادی را تحمل کنند. همچنین قلیان هم یکی از دخانیات های عصر حاظر می باشد. معمولا ترک این نوع دخانیات ها مشکل است، یکی از روش هایی که برای ترک سیگار و یا قلیان وجود دارد استفاده از دستگاه الکترو اسموک و یا همچنین قلیان الکترونیکی شارژی جیبی ارزان است. میتوان با استفاده از این دستگاه که با طعم های مختلف جهت ترک سیگار و قلیان طراحی شده است از استفاده از سیگار و قلیان دوری کرد. این دستگاه بصورت شارژی بوده و میتوان طعم های آن را تغییر داد. اخیرا کفش هایی برای بیشتر یا به عبارتی بلند قد نمایش دادن طراحی شده است، در داخل این کفش ها پاشنه کفش را به صورت مخفی بزرگتر کرده اند، این نوع کفش ها در واقع همان کفش های پاشنه بلند هستند که به این شکل در آورده شده اند. اما اگر شما میخواهید از کفش های خود استفاده کنید و خود را قد بلندتر نشان دهید میتوانید از ژل افزایش قد (کفی کفش افزایش قد، پاشنه مخفی) استفاده کنید. این کفی ها داخل کفش قرار گرفته و حتی به گونه ای طراحی شده اند که میتوانید اندازه آن را کم و زیاد کنید. تنها عیب آن این است که در میهمانی هایی که نیاز به درآوردن کفش می باشد، نمیتوان از آن استفاده کرد. به همین دلیل برخی آن را داخل جوراب خود و زیر جوراب می پوشند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5