مجسمه برنزی دخترک بی‌پروا در وال‌استریت خبرساز شد

2

دو روز پیش- 8 مارس- مصادف بود با روز جهانی زن، به این مناسبت در سراسر دنیا برنامه‌های متنوعی برگزار شد. اما یکی از جالب‌ترین آنها شاید نصب یک مجسمه برنزی از یک دختر، در وال استریت بوده باشد.

روز سه‌شنبه توریست‌ها و نیویورکی‌های مقیم، متوجه یک مجسمه برنری از یک دختر کوچک شدند که در مقابل مجسمه مشهور گاو نری که قبلا در همان محل قرار داده شده بود، ایستاده، دست به کمر زده و بی‌اعتنا به قدرت فیزیکی و خشونت گاو، بی‌پروا به جلو می‌نگرد.

این مجسمه را یکی از شرکت‌های تابعه شرکت State Street Corp نصب کرده است و آن را عامدانه در قلب افتصادی نیویورک قرار داده تا هم تبلیغی باشد برای برند این شرکت و هم این پیام را برساند که شرکت‌های بزرگ باید از بانوان در مشاغل حساس و در هیئت مدیره‌های خود استفاده کنند.

مجسمه‌ساز این اثر کریستن ویسبال نام دارد، شخصی که تا حالا مجسمه‌های برنزی فراوانی از شخصیت‌های ورزشی، کودکان و حیوانات ساخته است.

روی پلاک پایین اثر نوشته شده است: قدرت بانوان را در رهبری بشناسید. او یک تغییر ایجاد می‌کند.

مجسمه قدیمی گاو نر، نزدیک به 3200 کیلوگرم وزن و 3.5lمتر ارتفاع داشت و در سال 1989 نصب شده بود. مجسمه‌ساز آن آرتورو دی مودیکا نام دارد. او به مناسبت بهبود وضعیت رکود اقتصادی آمریکا، این مجسمه را نمادی از قدرت و سرسخت بودن است ساخت و یک شب بدون اجازه در وال استریت نصب کرده. البته چند روز بعدتر این مجسمه جایجا شد و در محل فعلی خود نصب شد.

اما جالب است بدانید با فاصله کمی از این محل، یکی از رخدادهای مهم تاریخ امریکا در زمینه مبارزات حقوق شهروندی رخ داده است، صد سال پیش از اینکه رزا پارک، یک چهره مشهور در این زمینه بشود، یک بانوی آفریقایی- آمریکایی سیاهپوست آموزگار، قصد داشت از یک ترن اسبی شهری استفاده کند. او می‌خواست به کلیسای محلی برود تا ارگ بنوازد.

اسم این خانم الیزابت جنینگز گراهام بود. اما در آن زمان صاحبان خصوصی وسایل حمل و نقل شهری، مختار بودند که به هر کسی که تمایل نداشته باشند، سرویس ندهند. خانم گراهام اصرار کرد و پیاده نشد و نتوانستند حتی به زور هم او را به پیاده کنند. سرانجام پلیس دخالت کرد و او را پایین آوردند. اما او متعاقب این رخداد، شکایت کرد و در نهایت برنده دعوی قضایی شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. امید مصدق می گوید

    از متن مطلب: …. اما او متعاقب این رخداد، شکایت کرد و در نهایت برنده دعوی قضایی شد.

    100 سال پیش. با توجه به وضعیت عرفی یا سیاسی آن موقع که چنین برخوردی با هر کسی یا زنان میشده ، شکایت مطرح شده و رای به نفع وی صادر شده است. این یعنی نمونه ای از استقلال سیستم قضایی آمریکا در 100 سال پیش. چطور این کشور سرزمین تحقق رویاها و رفع مشکلات نباشد.

  2. مسعود می گوید

    حالا منظورشون از این مجسمه چی بوده؟ به نظر میاد از تصویر مخدوش و تحریف شده ای که فمینیستها از مردان ارائه میدن نشأت گرفته.
    ضمنا اون مورد “بانوی آفریقایی-آمریکایی” چه ارتباطی به زنان داشت؟ علت مخالفت سفیدپوستان، نژاد اون زن بود نه جنسیتش. جالبه که فمینیسم برای نشان دادن به قول خودشون “ظلم تاریخی مردان” از تاریخ جنبشهای ضد نژادپرستی که مملو از خشونت و تبعیض واقعی بوده مایه میگذاره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.