چگونه در سال نو، همه شانس‌های خوب را به سمت خود جذب کنیم؟ 4 شیوه علمی!

0

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در برهه‌ای خودتان را کم‌شانس یا حتی بدشانس بدانید. آیا تصور می‌کنید که واقعا راهی برای افزایش شانس‌های در زندگی وجود دارد؟

جالب است که در این مورد پژوهش‌هایی هم انجام شده: ریچادر وایزمن – استاد روانشناسی دانشگاه Hertfordshire- نویسنده کتابی است به نام: عامل شانس. او در ضمن یک کانال یوتیوب دارد که اگر فرصت کردید، توصیه می‌کنم به این کانال سری بزنید و ویدئوهایش را ببینید.

او برای نوشتن این کتاب با هزار نفر مصاحبه کرد و زندگی‌شان را مورد بررسی قرار داد. در بین این افراد کسانی بودند که خودشان را بسیار بدشانس می‌دانستند.

سپس او تصمیم گرفت که زاویه دید آدم‌های بدشانس را دگرگون کند، برای همین برای آنها کلاس‌هایی با عنوان مدرسه شانس گذاشت. جالب بود که 80 درصد آدم‌های بدشانسی که در این کلاس‌ها شرکت کرده بودند، تأیید کردند که شانسشان افزایش پیدا کرده است. خودشان برآورد می‌کردند که 40 درصد خوش‌شانس‌تر شده‌اند.

اما مگر می‌شود شانس را افزایش داد؟ هیچ خرافه‌ای در کار نیست و ما در اینجا 4 شیوه علمی را به شما آموزش می‌دهیم!

1- باید فرصت‌های خود را زیاد کنید

مسلم است که اگر شما خود را در خانه حبس کنید، فرصت‌های اسثنایی مرتب برای شما رخ نمی‌دهند و احتمال اینکه یکی واقعا زندگی شما را متحول کند، صفر می‌شود.

شما باید در اتمسفرهای کاری متعدد جستجو کنید، برون‌گراتر باشید و بیشتر با دیگران معاشرت کنید تا فرصت‌های بیشتری نصیب شما بشوند.

عصبی و بدخلق نباشید، هیچ آدم عاقلی خوشش نمی‌آید که آدمی با این سبک رفتاری را در برنامه‌هایش به جساب آورد و از آنها دعوت کند.

آدم عبوسی نباشید که از تجربه فرصت‌های نو می‌ترسد و محکم به حفظ شرایط قدیمی که راضی‌اش نمی‌کند، چسبیده.

می‌دانید چیست؟! بسیاری از ماها دودستی به کار یا زندگی قدیمی که راضی‌مان نمی‌کند، چسبیده‌ایم و می‌ترسیم با تجربه کار تازه، پشیمان شویم. مثلا شرایط کاری‌مان ممکن است بسیار پرفشار و پراسترس باشد، طوری که عملا همه شادی زندگی‌مان را بزاید و فرصتی برای خلاقیت هم به ما ندهد. اما ما از ترس اینکه تغییر شغل، ممکن است باعث شود 30 – 40 درصد حقوق فعلی را از دست بدهیم، ترجیح می‌دهیم در همان شرایط شکنجه‌وار کار کنیم و اصلا در نظر نمی‌گیریم که بخت‌های نو در شرایط کاری متفاوت ممکن است به ما رو کنند.

بررسی‌‌ها نشان داده‌اند که در طول عمر، آنچه بیشتر از همه باعث پشیمانی ما خواهد شد، کارهایی است که نکرده‌ایم. ما ممکن است شکست‌های متعددی را هم در زندگی تجربه کنیم، اما تلخی این شکست‌ها، بسیار کمتر از تلخی اجتناب ما از کارهای نو است.

2- به شهود و قضاوت خود اطمینان کنید

وقتی با آدم‌های خوش‌شانسی مصاحبه شد، 90 درصدشان گفتند که به شهود خود در زندگی اطمینان دارند و 80 درصد گفته‌اند که همین عامل شهود شخصی را در کارشان هم دارند. آدم‌های خوش‌شانس می‌گویند که حتی در تصمیم‌های اقتصادی مهم و فرصت‌های شغلی هم شهود خود را به کار می‌گیرند.

راستش در این زمینه خود شما، باید خودتان را قضاوت کنید. اگر آدمی هستید که همیشه شخصا تصمیم گرفته و بد آورده که هیچ، اما اگر آدمی هستید که در سر دوراهی‌های قبلی، علیرغم آن حس درونی شهود که به شما تصمیم درست را نشان می‌داد، برای حرف مردم یا مشاورانتان، راه اشتباه را انتخاب کرده‌اید، الان وقتش است که دیدگاه خود را عوض کنید.

خیلی وقت‌ها ما ذاتا آدم‌های هستیم که توانایی تصمیم‌گیری درست یا ریسک‌ها به‌جا را داریم، منتها در ضمن، اهل تردید هم هستیم و دوست داریم همه خانواده و مشاوران ما هم تصمیم ما را صحه بگذارند، اما خیلی وقت‌های این حلقه آشنایان، اطلاعات خام ما، تجارب ما، ریسک‌پذیری ما یا پتانسیل‌هایفردی ما را نمی‌شناسند و بر این اساس، مشاوره خوبی نمی‌دهند.

بنابراین بیشتر به قضاوت و شهود خود اطمینان کنید.

3- نیمه پر لیوان را ببینید و خوش‌بین باشید

در مصاحبه‌ای که با آدم‌های خوش‌شانس انجام شده بود، 90 درصدشان گفته بودند که به احتمال 90 درصد تعطیلات خوبی را در پیش رو خواهند داشت و 84 درصدشان گفته بودند که سرانجام در طول زندگی به یکی از اهداف بزرگ و جاه‌طلبی‌های خود خواهند رسید.

باید بگویم که این خوش‌بینی، به آدم‌های خوش‌شانس، ثابت لازم را می‌دهند، آنها بر این اساس در کارشان مصمم‌تر می‌شوند و از زیان‌های جزئی موقت، می‌گذرند.

اما شکاک‌ها، حتی اگر برنامه دقیق رسیدن به هدفی را دنبال کنند، در میانه راه، مدام تردید می‌کنند و با خود می‌گویند از اول هم مشخص بود که خوش‌شانس نیستند.

خوش‌بینی، اعتماد به نفش می‌آورد و سطح عملکرد آدم‌ها را بیشتر می‌کند. تحت این تفکر مثبت، مهارت‌های حل مسئله بهتری خواهند داشت.

4- یک شعبده: تبدیل شانس بد به خوب!

حقیقت‌اش این است که آدم‌های خوش‌شانس، همیشه خوش‌شانس نیستند، اما آنها زاویه دید متفاوت حتی به این بدبیاری‌های خود دارند:

آنها وقتی بدشانسی می‌آورند، جنبه خوب این بدشانسی را هم در نظر می‌گیرند. فرضا اگر مجبور شوند در یک روز تعطیل سر کاری کسل‌کننده بروند، می‌گویند اشکالی ندارد، در عوض کلی سر کار مطالعه می‌کنند.

آنها بر این باورند که در درازمدت، شانس خوب هم در خانه آنها را خواهد زد. آنها اینقدر بابت یک شانس بد، مضطرب نمی‌شوند که کارشان را تحت تأثیر قرار بدهد. آنها در ضمن گام‌های عملی، برای به حداقل رساندن، احتمال بدشانسی‌های مجدد را برمی‌دارند:

تصور کنید که روی یک اشتباه فردی، یک تیم فوتبال روی یک توپ ارسال بلند، گل بدی بخورد. اگر این تیم کار کند که اصولا تعداد توپ‌های ارسالی، روی دروازه‌اش کم شود، آیا نمی‌تواند جلوی چنین بدشانسی‌های را بگیرد؟!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5