رپورتاژ: هجوم محصولات دست ساز به بازار کالاهای کادویی و دکوری

0

آنچه که امروزه در بازار فروش کالاهای کادویی و دکوری اتفاق افتاده است، افزایش چشم‌گیر تمایل به سمت محصولات دست‌ساز است. دلایل مختلفی برای این روند رو به رشد عرضه محصولات دست‌ساز عنوان می‌شود. به نظر می‌رسد مردم از کالاهای مثل هم که در هر فروشگاهی پیدا می‌شود، دیگر خسته شده‌اند. کارشناسان مد هم بر این باور هستند که، امروزه مردم بیشتر به دنبال فردیت هستند و علاقه دارند تا خاص و منحصر به فرد باشند.

البته برخی می‌گویند، با افزایش اطلاعات مردم نسبت به فرآیند تولید کالاها، خریداران بیشتر به ارزش کالاهایی که به صورت انبوه تولید نمی‌شوند، واقف شده‌اند. بعضی از کارشناسان هم اعتقاد دارند، مردم ارزش محور شده‌اند یعنی در تهیه کالا ویا خدمات، درکنار کاربردی بودن، به موضوع احساسات و عواطف هم توجه ویژه‌ای دارند.

جالب است بدانید حتی فروشگاه های بزرگ هم دست به کار شده‌اند. کمپانی بزرگ والمارت، از 3 سال پیش بخشی را برای فروش دست‌ساخته‌های بانوان راه‌‌اندازی کرده است.

کمپانی etsy، که در رده 4 فروشگاه‌های اینترنتی آمریکا و بعد از والمارت قرار دارد، و به عنوان غول فروش محصولات دست‌ساز در دنیا شناخته می‌شود، 35میلیون کالا را توسط یک و نیم میلیون تولیدکننده محصولات دست‌ساز از سراسر جهان، عرضه می‌کند.  در مطالعه‌‌‌‌ای هم که بر روی تعدادی از مشتریان فروشگاه etsy انجام شده است، نشان داد، 84% خریداران بانوان و دختران بین سن 25 الی 34 هستند و 57% از فروش برروی زیورآلات و اکسسوری انجام می‌شود. همچنین 57% از اقلام خریداری شده برای کادو دادن، تهیه می‌شوند.

 دلایل این توجه فزاینده چیست؟

بازار به یمن تولید انبوه، پر شده است از محصولات مثل هم – اصل و تقلبی –  که در هر جایی می‌شود، آن‌ها را پیدا کرد و همین امر  باعث شده، برای خرید وسایل خاص و تک، توجه ویژه‌ای به تولیدات دست‌ساز شود. خصوصاٌ برای اکثر خانم‌ها، تهیه وسایل دکوری منحصر به فرد با امکان ساخت سفارشی که با دکور منزل هم‌خوانی داشته باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دقدقه بسیاری از افرادی هم که بدنبال خرید کالایی برای کادو دادن به فرد مورد علاقه خود هستند، پیدا کردن کالای خاص، تک و به ‌یاد ماندی است، که فقط تعداد افراد کمی، شانس داشتن آن را داشته‌اند. کادوهای دست‌ساز نسبت به خرید کادویی تولید معمولی، نشانی از توجه و علاقه بیشتری را بروز می‌‌دهند.

از سویی دیگر، باور همگان بر این است که، محصولات دست‌ساز از کیفیت بالاتری نسبت به تولیدات انبوه دارند. امروزه در دنیایی هستیم که توجه مشتریان روز به روز به موضوع کیفیت، بیشتر جلب می‌شود.

جنبه تاثیرگذاری محصولات دست‌ساز مانند نگرانی‌های زیست محیطی ویا حمایت هنرمندان با خرید آثار هنرمندان، لذت در خرید را هم دو چندان کرده است.

یکی دیگر از دلایل اقبال و محبوبیت هنرهای دستی، افزایش تمایل در برقراری ارتباط متقابل است. زمانی که برای خرید کالایی پولی خرج می‌شود، شناختن فرد سازنده، حس اصالت خوشایند و رضایت‌مندی بیش از خرید یک محصول عادی، به خریداران می‌دهد.

و البته یکی از مهم‌ترین دلایل در پشت افزایش روزافزون محبوبیت کالاهای دست‌ساز، راحتی دسترسی به این قبیل کالاها است. تاچندی قبل، خریداران مجبور به خرید از فروشگاه‌های موجود در سطح شهر ویا حتی فقط محله خود بودند. امروزه با امکان خرید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی که برخی صرفا به عرضه محصولات دست‌ساز می‌پردازند، مصرف‌کنندگان توانسته‌اند به طور مستقیم با هنرمندان تولید کننده محصولات دست‌ساز ارتباط برقرار ‌کنند.

 گروه هنری پرانک

در ایران، با توجه به وجود پتانسیل‌های بسیار در زمینه تولید محصولات هنری دست‌ساز، از جمله وجود جوانان خلاق و همچنین افزایش امکان دسترسی به اینترنت، تولید و فروش دست‌ساخته‌های هنرمندان افزایش چشمگیری یافته است.

گروه هنری پرانک با هدف ایجاد بازاری از طریق برقراری ارتباط مستقیم مابین خریدار و هنرمند، سعی کرده است تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار، در راه حمایت و تقویت از تولیدات ارزشمند هنرهای دستی ایران، نقشی فعالی داشته باشد. تمامی محصولات موجود در سایت توسط هنرمندان تهیه و عرضه می‌شوند و خریداران می‌توانند برای خرید و یا سفارش کالای مورد نظر، مستقیماً با هنرمند سازنده ارتباط برقرار کنند.

یکی دیگر از امکانات جالب پرتال پرانک، جستجو در محصولات برای کادو دادن با انتخاب فرد (خانم، آقا، دختر، پسر، دختربچه، پسربچه، نوزاد)  و حدود قیمت است. البته از آنجایی که بسیاری از هنرمندان در کنار کار تولید و عرضه به امر آموزش نیز می‌پردازند و همچنین افراد بسیاری نیز به دنبال دوره‌های آموزشی هنرهای دستی هستند، بخشی در پرتال پرانک برای معرفی دوره‌های آموزش هنری به صورت حضوری و یا مجازی اختصاص یافته است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.