اپل از iOS 11 با انبوهی از ویژگی‌های جدید رونمایی کرد

2

سرانجام اپل در همایش دیشب، از iOS 11 رونمایی کرد. به صورت خلاصه ویژگی‌های جدید iOS 11 کار با آی‌دیوایس‌ها را دپلذیرتر و سریع‌تر می‌کند و بر میزان کارایی ما می‌افزاید.

اپلیکیشن فایل‌ها Files

اینکه کاربران اپل تا حالا اپلیکیشن جامعی برای مدیریت فایل‌ها نداشتند، جای انتقاد فراوان دارد و اگر کاربران اندروید، ما را به این خاطر تمسخر نکنند، جای گله ندارد!

اما اپل سرانجام در Files یک اپلیکیشن خوب مدیریت فایل‌ها را ارائه کرده است که با آن می‌توانید هم فایل‌های ذخیره شده در خود دسنگاه و هم فایل‌ها روی سرویس‌های ابری را مرور کنید، به دنبال یک فایل بگردید، آنها را برچسب‌گذاری کنید و مدیریت نمایید.

داک جدید

داک جدید هم زبباست و هم می‌تواند بر میزان کارایی شما بیفزاید. شما می‌توانید تعداد بیشتری از اپ‌های مورد نظر را در آن درج کنید. مهم‌تر اینکه هوشمند است و به تناسب رشته کارهایی که در حال انجامشان هستید، ترکیب اپ‌های مندرج در آن متغیر است و شما دیگر یک داک ایستا ندارید.

مالتی‌تسکینگ یا چند کارگی

در iOS 11 چندکارگی یعنی اجرای در کنار هم اپ‌ها به طرز زیبایی انجام می‌شود. شما می‌توانید اپ دوم را به راحتی درگ کنید تا در کنار اپ اول اجرا بشود. خواهید توانست اپ دوم را روی صفحه بلغزانید، تا در جای مناسب مشاهده شود.

درگ اند دراپ عکس، متن و فایل

می‌خواهید چیز را به ایمیل، پیام یا نوت خودتان ملحق کنید. دیگر لازم نیست دردسر زیادی بکشید، با کشیدن یا رها کردن یا همان درگ اند دراپ می‌توانید عکس، متن انتخاب شده یا فایل مورد نظر را به راحتی پیوست کنید.

مداد در آی‌پد پرو به یاری iOS 11 کارایی بیشتری خواهید داشت

می‌خواهید یک اسکرین‌شات و یا فایل PDF را جاشیه‌نویسی کنید؟ دیگر این کار به سادگی تمام انجام می‌شود و محتاج نصب هیچ اپ اضافی نخواهید بود. مداد اپل Apple Pencil را کافی است بردارید و شروع به نوشتن، طراحی و یا های لایت کردن قسمت مورد نظر از عکس یا PDF کنید.

ناگهان ایده‌ای به نظرتان رسیده؟ لازم نیست که چند ثانیه را برای احضار اپ نوت، تلف کنید. مداد را بردارید و با نوک آن روی داک تپ کنید. همین!

می‌خواهید در ایمیل خود دیاگرام چیزی را بکشید، همانجا مداد را بردارید و به سادگی طرح مورد نظر را بکشید. هیچ کار یا مرحله اضافی لازم نیست.

اسکنر توکار

حالا دیگر لازم نیست هیچ اپلیکیشن اضافی برای اسکن مدارک با دوربین نصب کنید. خود iOS بر این کار تواناست و می‌تواند خودش حاشیه‌های اضفای را حذف کند، بازتاب نور را بردارید و عکس مدرک را صاف کند.

یک کیبورد خوب و البته فارسی

نوید خوب برای ما ایرانی‌ها این است که بالاخره خواهیم توانست از کیبورد اصلی اپل برای تایپ فارسی استفاده کنیم. تا کیبورد اورجینال فارسی اپل، به صورت پنهان‌شده موجود بود و با باید با ترفندهایی فعال می‌شد.

سوای این مطلب، دیگر برای تایپ نشانه‌ها و علایم شما لازم نیست که در کیبورد سوییچ کنید با لمس همراه با درنگ یک دکمه، نشان دیگر مربوط به آن تایپ می‌شود.

واقعیت مجازی

iOS 11 یک کیت واقعیت مجازی دارد. این طور توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند انبوهی از اطلاعات و اشیایی دیجیتال را به صورت واقعیت مجازی نشان بدهند و می‌شود حدس زد که گیم‌ها و اپ‌های کاربردی زیادی بر این پایه ساخته شوند.

پرداخت پیامکی پول

با iOS 11 می‌شود به صورت پیامکی، پول انتقال داد.

تصاویر زنده بهتر

شما علاوه بر تصاویر زنده روتین، می‌توانید تصاویر زنده‌ای به صورت لوپ، بونس و با نوردهی زمان بالا داشته باشید.

فیلترهای طبیعی‌تر عکس و فشرده کردن عکس‌ها

حالا با کمک فناوری‌های فشرده‌سازی جدید، اپل در iOS 11 می‌تواند تصاویری با همان کیفیت قبل، اما نصف حجم قبلی ارائه دهد.

در ضمن فیلترها یا جلوه‌ها عکس هم ارتقا یافته‌اند و فیلترهای حرفه‌ای‌تری در دسترس شما قرار خواهند گرفت که با کمک آنها رنک و بافت پوست در عکس‌های پرتره بهتر خواهد شد و شما می‌توانید به عکس‌هایتان حالت کلاسیک بدهید.

اپ استور جدید

هم طراحی اپ استور مدرن‌‌تر شده و هم اینکه می‌تواند به صورت مؤثرتر و شخصی‌شده‌تری پیشنهاد نصب اپ به شما بدهد.

سیری به یاری فناوری یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، دیگر از آن حالت نوزادی سابق خارج شده و شما می‌توانید با زبان محاوره‌ای ساده از سیری درخواست راهنمایی کنید.

در ضمن می‌توانید از سیری درخواست کنید که عبارتی را از انگلیسی به چینی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و … برگرداند.

سیری هوشمندتر

سیری هوشمندتر شده می‌تواند بهتر متوجه عادات و علایق شما بشود و اخبار متناسب تری را به شما ارئه دهد. می‌تواند حدس بزند که چه چیزی را واقعا می‌خواهید تایپ کنید و بر اساس آن پیشنهاد درج واژه یا عبارتی را بدهد.

اپل میوزیک

با iOS 11 شما می‌توانید به فهرست‌ها موسیقی و کانال‌های دوستان خود سرک بکشید و بر اساس پیشنهادات آنها موسیقی گوش کنید.

کنترل سنتری زیباتر

شما خواهید توانست کنترل سنتر را شخصی‌سازی کنید و ظاهر زیبای آن لذت ببرید.

در حین رانندگی مزاحم نشو!

حالا آی‌فون با یاری iOS 11 می‌تواند حجحدس زند که کاربرش در حال رانندگی کردن است و در این حین با تماس، پیامک یا نوتیفیکیشن حواسش را پرت نخواهد کرد. در ضمن به افرادی که در این جین قصد برقراری تماس با شما را داشته‌اند به صورت خودکار اطلاع می‌دهید که دارید رانندگی می‌کنید.

نقشه‌های داخل ساختمان‌ها

سروی مپ اپل، با اضافه کردن اطلاعات مربوط به صدها فرودگاه و مرکز فروش بزرگ در سراسر جهان به شما امکان می‌دهد همان طور که در فضای آزاد اطلاعات کاملی در مورد جاده‌ها کسب می‌کردید، در داخل ساختمان‌ها هم به راحتی بتوانید از قسمتی به قسمت دیگر بروید.

پشتیبانی پیش‌فرض از کدهای QR

تا حالا مجبور بودید که اپ‌های بارکدخوان نصب کنید، اما حالا iOS 11 خودش به صورت توکار توانایی شناسایی کدهای QR را دارد.

فیلمبرداری از صفحه نمایش

می‌توانید از صفحه نمایش فیلم بگرید، به عبارت دقیق‌تر لحظات کوتاهی از کاربری خود را به یک فایل گیف تبدیل کنید.

اسکرین شات گرفتن پیشرفته‌تر

اگر می‌خواستید یک اسکرین شات را بعد از گرفتن کراپ کنید یا چیزی روی آن بنویسید، تا حالا می‌بایست بعد از گرفتن آن، به بخش عکس‌های می‌رفتید، اسکرین‌شات را پیدا می کردید و عملیات مورد نظر را روی آن انجام می‌دادید، اما در آی‌پد برو و یه یاری iOS 11 این کار در همان یک مرحله قابل انجام است.

iOS 11 از پاییز برای عموم کاربران قابل نصب خواهد بود و فعلا توسعه‌دهنده‌ها و کاربران مشتاق می‌توانند نسخه بتای آن را آزمایش کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. یلدا می گوید

    اخیرا اشتباهات تایپی پست ها زیاد شده. مثلا توی همین پست: دپلذیرتر، دسنگاه، اضفای، رنک یا این جمله که به نظر میاد یه “ن” نفی اضافه هست: اگر کاربران اندروید، ما را به این خاطر تمسخر نکنند، جای گله ندارد!
    حیفه توی پست های خوب یک پزشک این مشکلات رو ببینیم.

  2. اسماعيل می گوید

    به به
    هر دم از این باغ بری می رسد
    مرسی دکتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5