رپورتاژ: خط و قلم، آموزشگاه مجازی خط تحریری و طراحی امضا

0

چیزهای آزارنده بسیاری در زندگی ما وجود دارند که با وجود اینکه هر روز برای دقایقی ما را ناراحت می‌کنند، با تصور اینکه غیرقابل اصلاح هستند، از کنار آنها با دلخوری می‌گذریم.

بسیاری از این مشکلات بیرونی هستند و واقعا راه ساده‌ای برای برطرف کردن آنها وجود ندارد، اما خیلی از آنها درونی هستند و مسلما قابل اصلاح و تغییر هستند.

تناسب اندام ندارید؟ سواد ادبی خوبی ندارید؟ به هیچ زبان انگلیسی مسلط نیستید؟ اینها مشکلاتی نیستند که قابل تعدیل نباشند.

اما یکی از مشکلاتی که عده زیادی از مردم را رنج می‌دهد و در همه اقشار هم مشاهده می‌شود، مسئله بدخطی یا نداشتن امضای مناسب است.

خب، باید اعتراف کنیم که برخی‌ها ذاتا مهارت‌های عصبی- عضلانی خوبی دارند و با کمترین تمرین و کمی مشاهده و کنجکاوی، خوش خطی قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کنند یا امضایی بسیار شیک می‌شوند.

اما برخی از ماها هم از داشتن خط خوب یا امضای خوب بی‌بهره هستیم.

تصور کنید که پزشک عالی‌مقامی شده‌اید، یک مدیر برجسته هستید یا اصلا روزنامه‌نگار و مترجم مشهوری هستید، اما دست خط خوبی ندارید.

وقتی زمان آموزش کلاسیک شما به پایان رسیده باشد، دیگر خودتان هم به خودتان می‌قبولانید که که این ضعف دائمی خواهد بود.

ناگهان می‌بینید که شاید بهترین «اردر»های پزشکی را در پرونده‌ها یا نسخ درج می‌کنید، اما دست خط شما بسیار ابتدایی است. از گوشه و کنار ریشخند و لطیفه‌های همکاران و پرسنل را می‌شنوید و مجبورید که بارها به صورت تلفنی پاسخ بدهید که چه نوشته‌اید.

تازه متوجه می‌شوید آن لطیفه‌ای که در آن گفته می‌شود، فلانی دست خط خودش را هم نمی‌تواند بخواند، در مورد شما در چند مورد سابقه واقعی داشته!

حالا مهندسی را تصور کنید که در حال امضای قرارداد مهم است و خودنویسی شیک را در دست گرفته تا امضای نهایی را پای اسناد درج کند. در این موقعیت خطیر، امضای حقیر خودش را با امضای طرف تجاری که مقایسه می‌کند، بسیار خجالت زده می‌شود.

چیز مهم دیگر این است که خط یا امضا، به صورت ناخودآگاه تصوری ذهنی در مورد میزان دقت، احساس مسئولیت، تشویش ذهنی، منظم بودن و کلا شخصیت شما ارائه می‌دهند.

شما وقتی می‌بینید که شخصی با خطی بسیار درشت می‌نویسد، طوری که در هر صفحه به زحمت دو سه جمله می‌تواند درج کند یا وقتی می‌بینید که شخصی از فرط فشار روی خودکار، در چند جا کاغذ را سوراخ کرده، چه تصوری نسبت به او پیدا می‌کنید؟


با این مقدمه نسبتا طولانی می‌رسیم به قسمت اصلی پست:

مسلما فرایند آموزش می‌تواند به مشکلاتی مثل این تا حد زیادی خاتمه بدهد. اما به عنوان یک آدم شاغل مسلما شرکت در کلاس‌های حضوری آموزش خط و خوشنویسی ممکن است برای شما دشوار باشد.

خوشبختانه به تازگی با آموزشگاه مجازی خط و قلم آشنا شده‌اند.

چیزی که در نگاه نخست با مراجعه به سایت خط و قلم، جلب نظر می‌کند، مقالات خوب این سایت است.

در وهله دوم، دوره‌های آموزش خوشنویسی این سایت هستند که مورد توجه ما قرار می‌گیرند.

از شما پنهان نباشد، خود من وقتی می‌بینم برخی با خودکار معمولی، چگونه خوشنویسی می‌کنند، بسیار شگفت‌زده می‌شوم. متأسفانه فردی در پیرامونم نبوده که عملا این مهارت را به من نمایش بدهد، اما خط قلم خوشبختانه آموزش جامعه خوشنویسی با خودکار حتی به صورت خط شکسته تحریری دارد.

بسته آموزش ویدئوی جامع خوشنویسی با خودکار در قالب دو دوره مقدماتی و پیشرفته در سایت خط و قلم به فروش می‌رسد.

به علاوه شما برای اطمینان از کیفیت و کاربردی بودن این دوره‌ها، می‌توانید نمونه ویدئوها را مشاهده و دانلود کنید.

در ضمن سرمشق‌هایی هم به شما ارائه می‌شوند که می‌توانید با تمرین کردن آنها، آموزش ویدئویی را دنبال کنید.


اما چیز جالب دیگر در سایت خط و قلم، آموزش و طراحی امضا است.

امضای ما همان طور که در مثال اول پست اشاره کردم، اهمیت زیادی دارد.

برخی از ماها اصولا استعدادی در طراحی شخصی امضا نداریم و به کسانی که چندین امضای شیک و پیچیده دارند، غبطه می‌خوریم.

حالا اگر از امضای خودتان رضایت ندارید، یا می‌خواهید با حفظ ساختار کلی،‌ امضای شما ویرایش شود یا ایده‌ای کلی برای امضایتان دارید، خط و قلم می‌تواند این مهم را برعهده بگیرد و امضایی خوب برای شما طراحی کند.

جزئیات مربوط به طراحی امضا و شرایط آن را می‌توانید در خود سایت بخوانید.

خط و قلم حتی تلاش می‌کند که نمونه امضا های پیشنهادی‌اش با شخصیت روانشناسی شما مطابقت داشته باشد!

حتما این سؤال در ذهنتان ایجاد شده که به فرض که امضایی خیلی خوب و مقبول برای شما طراحی شد، شما که نمی‌توانید آن امضا را بزنید!

خط و قلم به صورت ویدئویی طریقه صحیح ترسیم امضای جدید را به شما آموزش می‌دهد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5