۱۰ گجت هوشمندی که در شرایط بد آب‌وهوایی و حوادث طبیعی به شما کمک می‌کنند

3

در هر کشور و شهری زندگی کنید یا در هر منطقه آب‌وهوایی باشید؛ احتمال بروز طوفان یا تغییرات آب‌وهوایی وجود دارد. رعد و برق، بادهای شدید موسمی، سونامی، طوفان‌های گرمسیری، سیلاب و حمله حشرات در کمی خانه و زندگی شما نشسته‌اند.

ایران نیز کشوری با شرایط اقلیمی متنوع و متضاد است. در حالی که در شمال کشور سیلاب و طغیان رودخانه‌ها را شاهد هستیم؛ در جنوب گرمای بسیار شدید به همراه رطوبت و گرد و خاک امان همه را بریده است.

پیشرفت‌های فناوری فقط به ساخت گجت‌های لوکسی مانند اسمارت‌فون و ساعت یا نهایتا سنسورهای دمایی خانه‌های هوشمند محدود نشده‌اند و طیف وسیعی از وسایل هوشمند برای مواجه و مقابله با حوادث طبیعی ساخته شده و در بازار یافت می‌شود. در واقع؛ این‌طور بگویم که امروز می‌توانید با دستگاه‌ها و ابزارهای هوشمند به جای ترس و هراس از حوادث طبیعی؛ ازشان استقبال کنید و لذت ببرید.

در ادامه ده گجت هوشمند برای نگه‌داری از خانه و زندگی در هنگام بروز حوادث طبیعی یا تغییر ناگهانی شرایط آب‌وهوایی معرفی می‌کنیم:

۱- سنسوری که شما را از وجود آب غیرمنتظره آگاه می‌کند

ممکن است در طوفان‌ها و باران‌های شدید؛ آب و رطوبت به بخش‌هایی از خانه مانند زیرزمین یا اتاق طبقه بالا و پارکینگ نفوذ کند بدون اینکه شما اطلاع پیدا کنید. ممکن است در خواب باشید یا اصلا خانه نباشید و به مسافرت رفته باشید. شرکت Honeywell Lyric سنسورهایی مجهز به وای‌فای دارد که می‌توانند درصد رطوبت و میزان آب در یک مکان را تشخیص و به شما اطلاع دهند. کافی است یکی از این سنسورها را در مکان‌هایی که امکان نشت آب وجود دارد؛ نصب کنید تا برای همیشه خیال‌تان راحت باشد اولین نفری هستید که از وجود آب مطلع می‌شوید. قیمت این سنسور روی سایت آمازون حدود ۷۰ دلار است.

۲- گزارش‌گیری لحظه‌ای شرایط آب‌وهوایی

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دایم در معرض طوفان و سیل و تغییر شرایط آب‌وهوایی است؛ بهتر است همیشه از وضعیت آب‌وهوا در طول شبانه‌روز اطلاع داشته باشید. دستگاه‌های زیادی برای گزارش‌گیری لحظه‌ای آب‌وهوا وارد بازار شده‌اند که بلندگوهای هوشمند شرکت‌هایی مانند آمازون از این دسته هستند ولی دستگاه Netatmo Weather Station می‌تواند از طریق اعلان‌های لحظه‌ای شما را از وضعیت آب‌وهوا و اطلاعات دیگری مانند دما، رطوبت، فشار هوا و غیره در همان منطقه‌ای که هستید؛ مطلع کند. این دستگاه کیفیت هوای داخل خانه را نیز اندازه‌گیری می‌کند. قیمت این دستگاه روی سایت آمازون ۱۵۰ دلار است.

۳- بادسنج

چرا خودتان یک ایستگاه هواشناسی روی پشت‌بام خانه‌تان راه‌اندازی نمی‌کنید؟ گجت Netatmo Wind Gauge می‌تواند سرعت و جهت باد را تا ۱۰۰ مایل در ساعت اندازه‌گیری کند. هرچند این دستگاه نیاز به گحت Netatmo Weather Station نیز دارد و به تنهایی استفاده چندانی نخواهد داشت. این بادسنج روی سایت آمازون ۷۹ دلار است.

۴- هاب مرکزی برای ارسال هشدارهای هواشناسی

اگر هاب مرکزی SmartThings Smart Home سامسونگ را در خانه نصب کنید؛ می‌توانید هشدارهای هواشناسی را روی گوشی موبایل‌تان دریافت کنید. اپلیکیشن AccuWeather SmartApp با این هاب ارتباط برقرار می‌کند و هنگامی که شرایط آب‌وهوایی در منطقه خانه‌تان بسیار شدید شود؛ سریعا به شما گزارش داده خواهد شد. قیمت این هاب سامسونگ روی سایت آمازون ۸۵ دلار است.

۵- شارژر گوشی مناسب خودرو

سعی کنید همیشه درون خودروی خود یک شارژر موبایل داشته باشید تا هنگامی که شارژ گوشی تلفن همراه شما تمام شد و در مسیر برگشت به خانه بودید؛ بتوانید هنوز آنلاین و به سیستم‌های خود متصل باشید. شارژرهای گوشی مناسب خودرو زیادی در بازار هست که یک نمونه خوب آن nonda ZUS است. این شارژر هم می‌تواند اسمارت‌فون‌ها را سریع شارژ کند و هم وضعیت باتری خودرو را به شما می‌گوید. قیمت این شارژر ۳۰ دلار است.

۶- پریزهای هوشمند

وقتی درباره خانه‌های هوشمند حرف می‌زنیم؛ پریزهای این خانه‌ها هم باید هوشمند باشند. پریزهای هوشمند زیادی در بازار هست که کارهای مختلفی از جمله کنترل وضعیت دستگاه‌های متصل به برق و ارسال اعلان روی گوشی‌های تلفن همراه را انجام می‌دهند. از جالب‌ترین این پریزها PumpSpy Wi-Fi Sump Pump Smart Outlet است که می‌تواند پمپ‌های هوشمند آب را مدیریت و کنترل کند. ممکن است در زیرزمین خانه خود یک پمپ آب کار گذاشته باشید تا آب را تخلیه کند. این پریز به شما می‌گوید دستگاه پمپ آب خوب کار می‌کند یا خیر و چه میزان هنوز آب باقی مانده است. قیمت این پریز کوچک روی سایت آمازون ۱۸۲ دلار است.

۷- ژنراتور برق متصل به اینترنت

در مناطقی که دایم درگیر شرایط بد آب‌وهوایی یا طوفان‌های شدید هستند و مرتبا برق قطع می‌شود؛ معمولا خانواده‌ها از یک دستگاه ژنراتور برق پشتیبان استفاده می‌کنند. امروزه؛ ژنراتورهایی با قابلیت حمل آسان و سریع و البته متصل به اینترنت و فناوری‌های ارتباطی وارد بازار شده است. یک نمونه از این ژنراتورها را شرکت Briggs & Stratton دارد. این ژنراتورهای کوچک و قابل حمل با بلوتوث به گوشی شما متصل شده و می‌توانند وضعیت مصرف برق خانه یا مدت زمان کار ژنراتور را گزارش کنند. قیمت این دستگاه روی سایت آمازون ۱۱۷۴ دلار است.

۸- پالاینده هوشمند هوا

افرادی که به گرد و غبار یا آلودگی‌های دیگر هوا حساسیت یا آلرژی دارند؛ می‌توانند از دستگاه‌های هوشمند پالاینده هوا استفاده کنند. دستگاه Awair Air Quality Monitor یک نمونه است که می‌تواند کیفیت هوا را مرتبا بررسی و به شما گزارش کند. این دستگاه کوچک و قابل حمل است تا در هر اتاق یا سالن و مکانی به راحتی قرار بگیرد و وضعیت هوای آن‌جا را بررسی کند. قیمت این گجت جالب روی سایت آمازون ۱۷۵ دلار است.

۹- سنسور ردگیری وضعیت پنجره

بارها هم برای شما اتفاق افتاده که بیرون از خانه هستید و یکباره طوفان شدید یا باران شدیدی شروع می‌شود و شما نگران باز بودن پنجره‌های خانه هستید. سنسوری به نام Iris Contact Sensors می‌تواند به شما بگوید آیا پنجره‌های خانه شما باز هستند یا خیر. این سنسور با هاب ZigBee تنظیم و هماهنگ می‌شود و با اعلان‌های خود را برای یک اپلیکیشن نصب شده در گوشی شما می‌فرستند. قیمت این سنسور جغدمانند روی سایت آمازون ۲۵ دلار است.

۱۰- رادیویی که با گوشی شارژ می‌شود

شاید به نظر برسد این دستگاه چندان هوشمند نیست یا به درد نمی‌خورد چون تا وقتی گوشی تلفن همراه هست و قابلیت رادیو دارد؛ چه نیازی به این گجت است اما برای احتیاط همیشه یک رادیو همراه خود و کنار دست‌تان در ماشین و سفرها داشته باشید تا گزارش‌های هواشناسی را دریافت کنید. ممکن است به هر دلیلی رادیوی گوشی شما کار نکند یا رادیوی ماشین خراب شود. این مدل که در تصویر می‌بینید به نام Red Cross Weather Alert Radio قیمتی ۶۰ دلاری دارد ولی انواع رادیوهای کوچک با باتری و قابل شارژ با گوشی در بازار یافت می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. سنگ صبور می گوید

    خیلی اطلاعات به روز و جالبی بود از شما بابت مطالبتون مچکرم

  2. پیمان می گوید

    به نظر مطالبی که در رادیو نوشته شده زیاد درست نیست. چیزی که در تصویر دیده میشود رادیویی است که با استفاده از اهرم چرخنده شارژ میشود و حتی میتواند گوشی را هم شارژ کند.

  3. رهگذر می گوید

    این هاب ارتباط برقرار می‌کند و هنگامی که شرایط آب‌وهوایی در منطقه خانه‌تان “بسیار شدید شود”؛ سریعا به شما گزارش داده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5