۱۰ کاری که باید پس از نصب iOS 11 انجام دهید

9

دیشب iOS 11 به طور رسمی منتشر شد و به تدریج امکان دانلود و نصب آن برای کاربران در سراسر جهان فراهم شد.

در این مطلب آموزش دادیم چگونه iOS 11 را دانلود و نصب کنید و کدام دستگاه‌های می‌توانند به نسخه جدید به‌روزرسانی شوند. iOS 11 تفاوت‌های متعددی با نسخه قبلی دارد و ممکن است در ابتدا کمی شما را گیج و سردرگم کند. به ویژه روی آی‌پد تغییرات و امکانات iOS 11 بیشتر هستند و کلا تجربه کاربری شما را متحول خواهد کرد.

اگر جزو کاربرانی هستید که موفق شدند در این فاصله iOS 11 را نصب کنند و چهره جدیدش را ببینید؛ با ما همراه باشید تا ۱۰ کاری که باید پس از نصب iOS 11 انجام دهید را مرور کنیم:

سفارشی‌سازی مرکز کنترل

اولین چیزی که باید در iOS 11 بدانید و کار کنید؛ ابزار Control Center است. این ابزار به صورت تمام صفحه طراحی شده و در ابتدا کمی غریب به نظر می‌رسد چون پر شده از ویجت‌ها و کلیدهایی که برایتان آشنا نیستند. برخی از این دکمه‌ها یک کار ساده را انجم می‌دهند و برخی دیگر دروازه‌ای به کلیدها و گزینه‌های دیگری هستند.

مثلا با لمس آیکون چراغ قوه و نگه داشتن دست می‌توانید شدت نور را تنظیم کنید. با لمس پنل شبکه می‌توانید تمامی شبکه‌های وای‌فای موجود را مشاهده کنید و به یکی متصل شوید یا قابلیت هات‌اسپات را روشن و فعال کنید.

وقتی مود هواپیما را انتخاب می‌کنید و بعد بلوتوث را روشن کنید؛ اگر گزینه sticks را بزنید؛ برای دفعات بعدی دیگر پس از فعال کردن مود هواپیما؛ هدفون شما قطع نخواهد شد.

در iOS 11 برای اولین بار می‌توانید «مرکز کنترل» را مطابق سلیقه خودتان سفارشی کنید و گزینه‌های غیرضروری را حذف یا گزینه‌های جدیدی برای دسترسی سریع ایجاد کنید.

می‌توانید «مرکز کنترل» را در حالت قفل شدن نمایشگر دستگاه باز هم فعال نگه دارید تا به سرعت برخی از کارها را انجام دهید. مثلا به قابلیت بلوتوث یا دوربین دسترسی داشته باشید و موسیقی گوش کنید.

اعلان‌ها چگونه کار می‌کنند

خوش‌بختانه اپل در iOS 11 چندین ویژگی به بخش اعلان‌ها اضافه کرده است تا مدیریت‌شان راحت‌تر شود. می‌توانید در پایان روز با تقه زدن روی کلید X تمامی اعلان‌ها را پاک کنید. می‌توانید اعلان‌ها را بکشید و در حالت‌های مختلف قرار دهید.

هنوز قابلیت دسته‌بندی اعلان‌ها یا نمایش دسته‌ای آن‌ها همانند چیزی که در اندروید شاهدیم؛ وجود ندارد. ویژگی جدید دیگر این بخش؛ استفاده از یک پس‌زمینه سایه و محو در سراسر نمایشگر برای نمایش اعلان‌ها است. ممکن است در روزهای اول این صفحه را با صفحه قفل نمایشگر اشتباه بگیرید ولی به مرور عادت می‌کنید که حالا دستگاه در کدام وضعیت است.

اگر از آیفون X استفاده کنید؛ iOS 11 محتوای اعلان‌ها را پنهان می‌کند و وقتی که صورت شما توسط Face ID شناخته شد؛ این اعلان‌ها ظاهر می‌شوند.

برنامه جدید Files

یکی از ویژگی‌های عالی iOS 11 مربوط به برنامه جدید Files است. سعی کنید با این برنامه شروع به کار کنید تا متوجه شوید نسبت به گذشته چقدر سریع‌تر و راحت‌تر فایل‌ها و اطلاعات خود را مدیریت می‌کنید.

به ویژه اگر از iCloud استفاده می‌کنید؛ به‌راحتی می‌توانید تمامی فایل‌های خود که روی دستگاه‌های دیگر ذخیره کرده‌اید؛ را اینجا مشاهده کنید. حتا فایل‌های روی دسکتاپ کامپیوتر مک یا پوشه اسناد را می‌توانید در برنامه Files ببینید.

این برنامه دسترسی راحت تر و سطح بالاتری برای شما در کار با سرویس‌های کلاودی مانند باکس، دراپ‌باکس، گوگل درایو، وان‌درایو و غیره فراهم می‌کند. در Files امکان دسترسی به محتوای تمامی این درایوها وجود دارد و هر چیزی که ذخیره کردید؛ به صورت لینک در دسترس است.

وقتی از Files استفاده می‌کنید؛ دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های درایوهای ذخیره‌سازی کلاود نخواهید داشت و همه را کنار می‌گذارید؛ به‌خصوص وقتی یاد بگیرید که با قابلیت «کشیدن و رها کردن» همه‌چیز را مدیریت کنید.

کار با قابلیت «کشیدن و رها کردن»

در نسخه جدید آی‌او‌اس می‌توانید از قابلیت «کشیدن و رها کردن» بیشتر از نسخه‌های قبلی استفاده کنید. در گذشته؛ وقتی انگشت خود را به مدت طولانی روی یک آیکون در صفحه اصلی نگه می‌داشتید؛ امکان کشیدن و رها کردن آن در جای دیگر فراهم می‌شد. اکنون؛ می‌توانید با این حرکت دسته‌ای از آیکون‌ها را جابه‌جا کنید و سریع‌تر صفحه اصلی دلخواه‌تان را بسازید.

همین‌طور؛ در برنامه Files می‌توانید با حرکت «کشیدن و رها کردن» فایل‌ها را سریع‌تر میان چندین پوشه و مکان کپی یا جابه‌جا کنید. در آی‌پاد می‌توانید این کار را با هر دو دست انجام دهید. با یک دست فایل‌هایی که باید منتقل شوند را انتخاب کنید و با دست دیگر پوشه مقصد را پیدا کنید. این‌ ویژگی‌ها همگی باعث می‌شوند از دستگاه‌های اپل راحت‌تر و سریع‌تر استفاده کنید.

مالتی‌تسکینگ در آی‌پد

تقریبا می‌توانیم بگوییم قابلیت مالتی‌تسکینگ در آیفون همانند سابق است ولی در آی‌پد قضیه فرق می‌کند و اینک می‌توان به معنای واقعی چندین کار را با هم انجام داد.

شما قبلا می‌توانستید صفحه‌نمایش را میان چند برنامه تقسیم کنید اما اکنون آزادی بیشتری برای تغییر اندازه برنامه‌ها دارید و می‌شود هر اپلیکیشن را در یک بخش از صفحه‌نمایش گنجاند. می‌توانید برنامه سوم را به صورت لاغرتر در هر کجای صفحه‌نمایش قرار بدهید و به صورت دستی امکان استفاده از همه برنامه‌ها فراهم شود. البته؛ استفاده از مالتی‌تسکینگ به همین سادگی نیست و باید تجربه کسب کنید.

استفاده بهتر از سیری

یکی از ویژگی‌های اصلی iOS 11 به بهبود صدا و عملکرد دستیار دیجیتالی سیری اپل برمی‌گردد. بسیاری از کاربران در سال‌های گذشته، از سیری استفاده کرده و ناامید شدند اما اکنون باز می‌توان یک تجربه جدیدی با سیری داشت، شاید که نظر شما را برگرداند.

صدای سیری بسیار بهتر و طبیعی‌تر شده است و دیگر کمتر به یک صدای کامپیوتری شبیه است. حالا، سیری می‌تواند برای شما ترجمه کند و یک جمله انگلیسی را به زبان‌هایی مانند چینی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی برگرداند.

با رفتن به بخش General -> Accessibility می‌توانید سیری را طوری تنظیم کنید که به جای صحبت؛ دستورات را برایش تایپ کنید. بسیاری از کاربران، ترجیح می‌دهند به جای صحبت با سیری؛ از صفحه‌کلید استفاده کنند.

گرفتن اسکرین‌شات

اپل در نحوه گرفتن تصویر از صفحه‌نمایش آیفون و آی‌پد نیز تغییراتی به وجود آورده است تا کاربران بهتر بتوانند چیزهایی که می‌خواهند را به دست بیاورند. حالا در iOS 11 می‌توانید از صفحه‌نمایش اسکرین‌شات بگیرید و در حالی که این تصویر به صورت کوچک‌ در گوشه پایین سمت چپ نمایش داده می‌شود؛ آن را ذخیره یا پاک کنید.

می‌توانید تصاویر اسکرین‌شات را ویرایش و برش دهید؛ روی آن‌ها حاشیه‌نویسی کنید و در دستگاه‌های آی‌پد از قلم نوری برای کار روی آن‌ها سود ببرید. در iOS 11 امکان اشتراک‌گذاری سریع‌تر تصاویر اسکرین‌شات با دیگران نیز فراهم شده است.

دانلود اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده

اپل به طور آشکاری دارد روی واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری می‌کند. آیفون X با چندین ویژگی واقعیت افزوده عرضه شده و iOS 11 می‌تواند اجراکننده اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده باشد. اکنون؛ روی iOS می‌توانید اتاق خود را اندازه‌گیری کنید یا یک دایتاسور را در اتاق جا بدهید.

پلتفرم واقعیت افزوده ARKit به توسعه‌دهنده‌گان اجازه می‌دهد اشیای مجازی را در فضاهای فیزیکی واقعی روی نمایشگر دستگاه شما قرار دهند. باید انتظار داشت در ماه‌های آینده چندین اپلیکیشن واقعیت افزوده خوب روی اپ استور اپل ظاهر شود. اینکه این برنامه فقط سرگرم‌کننده هستند یا کاربردهای جدی‌تر هم دارند؛ آینده مشخص می‌کند.

قابلیت لایو فوتو

ویژگی Live Photos روی iOS 10 بسیار ناامیدکننده بود و بسیاری از کاربران آن را غیرفعال کردند اما روی iOS 11 اوضاع بهتر شده است.

ابتدا اینکه اپل تصاویر را رمزنگاری می‌کند تا عکس‌های زنده فضای کمتری اشغال کنند. بنابراین؛ می‌توانید مطمئن باشید که این تصاویر حجم زیادی نگرفته و می‌توان از فضای بیشتری روی گوشی استفاده کرد.

همچنین؛ در نسخه جدید iOS امکان ویرایش و کار با تصاویر زنده بهتر از قبل شده است. می‌توان کلیپ ساخته شده از تصاویر را عقب و جلو برد یا چندین بار اجرا کرد و زمان خاصی از آن را نمایش داد. اشتراک‌گذاری این کلیپ‌ها روی شبکه‌های اجتماعی نیز ساده‌تر شده است اگرچه هنوز با پسوند فایلی MOV ساخته می‌شوپد و شاید کاربران دوست داشته باشند که فایل‌های گیف دریافت کنند.

در آیفون‌های X و ۸ پلاس؛ دوربین جلویی گوشی قابلیت‌هایی مانند Portrait Lighting دارد که به یک استودیو عکاسی شباهت دارد.

طراحی جدید

احتمالا متوجه طراحی جدید رابط کاربری iOS 11 شده‌اید اما باز هم صرف زمان می‌توانید تفاوت‌های بیشتری را پیدا کنید. طراحی نسخه جدید بسیار نرم‌تر و چشم‌نوازتر از نسخه قبلی است و کار با اپلیکیشن‌ها در نمایشگرهای بزرگ‌تر؛ راحت‌تر شده است.

یکی از تفاوت‌های اساسی در طراحی را می‌توانید با برنامه‌های Apple News و طراجی مجدد App Store تجربه کنید. اپ استور به یک نشریه کوچک برای اپلیکیشن‌ها تبدیل شده است. برگه «Today» به طور کامل به اپ‌های جدید اختصاص دارد و اطلاعات کمی درباره هریک می‌دهد.

بازی‌های موبایل از بخش اپ‌های utility جدا شده‌اند و یک بخش جداگانه برای خودشان دارند و طراحی دکمه‌های بسیار بهتر از قبل شده است. چند دقیقه‌ای در اپ‌استور بگردید تا متوجه تفاوت‌های بیشتری با نسخه‌های قبلی شوید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
9 نظرات
  1. سهیل می گوید

    مولتی تسکینک در آیپد نه آی پاد

  2. ZigOoL می گوید

    در مورد واقعیت افزوده … آیا اپلیکیشنی براش اومده یا اینکه این قابلیت فقط توی آیفون X هستش؟
    ( البته اپلیکیشن واقعیت افزوده که موجوده، ولی این موردی که تو تبلیغات تاکید می کنن سرش منظورمه )

  3. پوری یا می گوید

    فکر میکنم اولین کار رو اشاره نکردید که ریستور کردن به ای او اس 10 هست!
    نسخه جدید دارای لگ؛ باگ و مقدار قابل توجهی کندی به همراه تغیراتی که ببه راحتی میشه فهمید نحوه اجرای قبلی به مراتب بهتر بود. سویچ بین اپ ها سنگین تر شده و اینجاست که کمی لگ میزنه، روتیت خودکار اپ ها و برگشتن به هوم دارای باگ هست که به صورت خودکار به حالت اولیه بر نمیگرده. پینچ های پنج انگشتی و حرکت چهرا انگشتی معروف اپل که بسیار کاربردی بود و واقعا میشه گفت با درصد زیادی شما رو از دکمه هوم بی نیاز میکرد، تغییر کرده و میزان لمس باید بیشتار باشه برای عملکرد که همین کار رو سخت، ازاردهنده و گاهان با اشکال و خطا روبه رو میکنه.
    افکت ها بهتر شدن، داک جدید اپ ها واقعا خوبه، مدیریت فایل جدید لازمه ای بود که اپل فقط طفره میرفت، و کنترل سنتر جدید خصوصا دسترسی به روشن و خاموش اینترنت سیم کارت واقعا خوب شده، حرکت جدید سوییچ بین اپ ها که بیشتر بابت ایفون x و بخاطر حذف دکمه هوم طراحی شده بسیار سریع تر و بهتر هست البته همونطور ک در بالا گفتم باید لگ و کندیش برطرف شه.
    نسخه بنده ios 11 انتشار رسمی روی آیپد ایر سلولار بود
    و در نهایت اینکه توصیه میکنم تا انشار بسته های اصلاحی آپدیت و استیبل شدن کاربری کمی صبر کندی و فعلا به نسخه 11 نرید.

  4. حسن می گوید

    دوستان به نظر شما ممکنه طراحی این نسخه از سیستم عامل طوری باشه که باعث کندیه دیوایس هایی بشه مثل se 5s. و 6 و 6s چون این سیستم عامل برای ایفون 8 و x طراحی شده و حتی ایفون7 هم یک لول قبل تر از ios 11 هستش چه برسه به ایفون های قبل از 7

    1. سینا می گوید

      من از خود برنامه iTunes و سرورهای اپل اقدام به‌ بروزرسانی به iOS 11 کردم، و روی iPhone SE با‌ وجود داشتن حدود 25GB اپلیکیشن، کوچکترین لگ یا‌ کندی احساس نکردم. من از سال ۲۰۰۷ اپل آی دی‌ دارم و از iOS 1 تا الان از این سیستم عامل موبایل استفاده کردم. باگ‌ های‌ ریز همیشه پس از انتشار هر Update وجود دارن که معمولا به سرعت با‌ ارائه بیلدهای‌ بعدی رفع میشن.

      1. علیرضا مجیدی می گوید

        روی آی‌فون 7 پلاس و آی‌پد پرو 9.7 مشکل لگ وجود نداره. با این حال ممکنه روی دیوایس‌های قدیمی‌تر مقداری لگ داشته باشیم. مقداری از این لگ اصلاح می‌شه و طبق تجربه البته نباید انتظار داشته باشین با دیوایس‌های قدیمی‌تر حداکثر روانی دیوایس‌های جدید رو داشته باشین. این لگ ناچیز هست، اما اونقدر هست که شما را به سمت خرید جدید کمی هل بده!

        1. رضا می گوید

          با سلام
          آقای مجیدی اتفاقا لگ و کندی به شدت روی آیپد پرو 9.7 که من دارم ازش استفاده میکنم احساس میشه. به خصوص در بخش مولتی تسکینگ
          واقعا روونی ios 10 رونداره
          حتی توی نرم افزاری مثل تلگرام هم به صورت آشکار میشه این کندی و لگ رو مشاهده کرد.
          امیدوارم توی نسخه های بعدی این مشکل برطرف بشه

          1. علیرضا مجیدی می گوید

            بله با کار بیشتر با آی‌پد من هم به نتیجه شما رسیدم. درست برای همین هست که می‌گن اگر نیاز فوری ندارین، صبر کنین تا دو سه آپدیت جزئی بعد از یک به‌روزرسانی عمده بیاد و بعد اونها رو دانلود کنین و نه نسخه اول رو. البته شوق ما برای تست نسخه یازده اونقدر زیاد بود که بر این چیزی که از پیش می‌دونستیم، چربید.

  5. مهدی احمدزاده می گوید

    قیمت 1000 دلاری آیفون ایکس وقتی به ایران برسه حداقل 6-7 میلیون میشه.فکر نکنم حالا حالاها قصد آپدیت گوشی رو داشته باشم.متاسفم که اپل نمایندگی داخل ایران نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5