رونمایی از شبکه 5G آزمایشی ایرانسل با همکاری اریکسون و پیش‌بینی سرعت یک گیگابیت برای هر کاربر

5

اپراتور ایرانسل، ساعتی پیش و طی مراسمی رسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت نمادین و آزمایشی از شبکه 5G خود رونمایی کرد.

ایرانسل در ابتدای مراسم، آماری از کاربران خود روی شبکه 4G و 4.5G ارایه داد و بعد به سراغ رونمایی و آزمایش تست سرعت شبکه 5G خود رفت. ایرانسل فناوری و شبکه 5G را به همکاری شرکت اریکسون توسعه خواهد داد.

ایرانسل می‌گوید ۴۹.۵ میلیون مشترک فعال در سراسر کشور دارد و ۱۵۶۵ شهر و دهستان تحت پوشش شبکه 4G هستند. ایرانسل می‌گوید پهنای باند مصرفی مشترکین در ۲۰۱۴ حدود ۱۵ گیگابیت بر ثانیه بود اما حالا به ۳۶۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

۳۲ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه فعال روی شبکه ایرانسل وجود دارد که بیشترین پهنای باند مصرف با بیش از ۳۶۳ گیگابیت بر ثانیه را به خود اختصاص دادند.

اما ایرانسل درباره نسل پنجم شبکه‌های سلولی موبایل می‌گوید، سرعت انتقال اطلاعات در نسل پنجم به بالای ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای آپلود و ۲۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود می‌رسد. این اپراتور می‌گوید در سال ۹۵ برای اولین بار در ایران سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه با موفقیت آزمایش شده است و اکنون شبکه کامل 5G به صورت آزمایشی فعال خواهد شد که بالاترین سرعت شبکه دیتای موبایل کشور را پیاده‌سازی می‌کند.

ایرانسل در آزمایش‌هایی که طی مراسم از شبکه 5G خود با حضور مقامات و مدیران مخابراتی به نمایش گذاشت؛ روی شبکه 5G خود به حداکثر سرعت دانلود  ۲۳.۹ گیگابیت‌برثانیه دست یافت. در واقع، دو موبایل توانستند با این سرعت با یکدیگر در ارتباط باشد. در عمل؛ ایرانسل پیش‌بینی می‌کند که با راه‌اندازی سراسری این شبکه سرعت اینترنت موبایل هر کاربر به مرز یک گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

پیش‌بینی می‌شود شبکه 5G از سال ۲۰۱۸ در برخی از نقاط جهان و از سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان در دسترس باشد. طی سال‌های اخیر، اپراتورهای مخابراتی به صورت آزمایشی سعی در راه‌اندازی 5G داشتند اما هریک از پهنای‌باند، امواج با فرکانس‌ها و طیف‌های مختلف از جمله امواج میلی‌متری، استانداردها و تجهیزات مختلف استفاده کردند.

هنوز استاندارد نهایی و مصوبی برای 5G وجود ندارد و تنها پیش‌نویس این شبکه‌ برای بررسی در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است. در چشم‌انداز 5G باید به سرعتی ۱۰۰ برابر شبکه 4G دست پیدا کرد و پهپادها، خودران‌ها، روبات‌ها، دستگاه‌های موبایل، اینترنت اشیا و دستگاه‌های متصل به اینترنت از بالاترین سرعت با تاخیر بسیار ناچیز در حد صفر برای ارتباطات خود استفاده کنند.

چند ماه پیش نیز اپراتور همراه اول با همکاری شرکت نوکیا از شبکه 5G آزمایشی خود رونمایی کرد. کاربران موبایل در ایران می‌توانند امیدوار باشند در سال‌های آتی به شبکه‌هایی با سرعت دانلود بسیار بیشتر از وضعیت کنونی فارغ از اینکه 4.5G یا 5G هستند؛ دسترسی پیدا کنند و البته پیش‌بینی می‌شود با حضور شرکت‌های معتبر و باتجربه بین‌المللی در بخش مخابرات؛ بتوان همانند دیگر کاربران موبایل در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ از 5G واقعی سود برد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    من ترجیح میدم سرعت از 4G بیشتر نشه ولی بجاش پاسخ دهی، پوشش شبکه، و پهنای باند زیاد بشه.
    شما یه لوله آب ۱۰ اینچ رو در نظر بگیر وقتی قطره قطره ازش آب میاد به چه دردی میخوره؟!

  2. وردپرس می گوید

    واقعا اگه سرعتش 5g باشه!! 4G رو دیدیم که یک دهم سرعت همین ورژن در کشور های دیگه رو نداشت

  3. سعیدم می گوید

    خیلی معذرت می خوام ما هنوز از حداکثر که چه عرض کنم از متوسط سرعت باند 3G هم استفاده نمی کنیم ؛ لطفا از همین جا شروع کنید .

  4. وحید می گوید

    اسم ها واقعیه اما فقط بقیه چیزها نه اینجا فقط اسمه

  5. پرهام رحمتی می گوید

    اقا سرعت دانلود بسته.این محدودیت دانلود رو بردارین!اصلا شما بگو سرعت دانلود ۱۰ گیگ بر ثانیه،وقتی نشه دانلود کرد چه فایده داره واقعا!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5