کشوری که اجازه استفاده از نیروی نظامی نداشت؛ جنگنده‌های مافوق‌ صوت ساخت!

3

بعد از پایان جنگ دوم جهانی، ارتش‌های آلمان و ژاپن توسط متفقین به رهبری آمریکا (به عنوان طرف پیروز جنگ) بین سال‌های 1945 و 1946 منحل شدند اما این انحلال زیاد طول نکشید و فقط تا اواسط دهه 1950 میلادی ادامه داشت. آلمان غربی خیلی زود از این توقف و کاهش نیرو پشیمان شد و از میانه دهه 1950 میلادی، ارتش آلمان مجدد پا به عرصه وجود گذاشته و سریعا به سمت گسترش سازمانی رفت.

اما ژاپن یکی دیگر از طرف‌های شکسته خورده در جنگ بود که پس از پایان جنگ جهانی یعنی 1945 تا اواسط دهه 1950 میلادی، فاقد هرگونه نیروی نظامی بود اما ژاپنی‌ها نیز در اواسط آن دهه، با عقب‌گرد از سیاست‌های مقطعی خود، نیروهای مسلح خود را دوباره سازمان دادند.

البته ژاپنی‌ها به دلیل شرایط متفاوت به نسبت آلمانی‌ها و محدودیت‌های بیشتری که توسط آمریکا بر قانون اساسی ژاپن اعمال شده بود، توجه کمتری به نیروی نظامی خود داشتند. بخش عمده‌ای از وظیفه دفاع از ژاپن در طول جنگ سرد بر عهده آمریکا قرار داشت، ایالات متحده انواع قوانین و مجوزهای خاص را برای ادامه حفاظت از ژاپن بر این کشور اعمال کرده و هزینه هنگفتی را نیز بر دولت و مردم ژاپن تحمیل می‌کرد.

به مرور؛ نیروهای نظامی و ارتش ژاپن همانند دیگر بخش‌های این کشور رشد و توسعه داده شد. ژاپن تجهیزات نظامی خود را پس از چنگ جهانی دوم ارتقا یا به‌روزرسانی کرد و به تدریج ادوات جنگی قدیمی را دور انداخت.

این کشور در جنگ جهانی دوم از جنگنده‌های F-86 کره‌ای استفاده می‌کرد که در همان زمان هم یک نوع هواپیمای نظامی قدیمی بودند. پس از جنگ جهانی دوم و پا گرفتن دوباره ارتش، در سال ۱۹۶۰ یک سری هواپیماهای جنگی پر سرعت خریداری شد تا جایگزین هواپیماهای قدیمی کره‌ای شوند. فانتوم‌های F-4 و Starfighter F-104 جنگنده‌های جدیدی بودند که ژاپن وارد ناوگان نیروی هوایی خود کرد ولی استفاده از این هواپیماها نیاز به یک هواپیمای آموزشی داشت. در نهایت؛ ژاپن تصمیم گرفت خودش هواپیمای آموزشی بسازد.

آن‌ها ابتدا هواپیمای آموزشی Mitsubishi T-2 را ساختند که بسیار خوب از آب درآمد و ژاپنی‌ها را به فکر ساختن هواپیمای جنگی و مسلح انداخت. آن‌ها ابتدا ۲۸ فروند T-2A و سپس ۶۲ فروند T-2B ساختند.

سرانجام؛ هواپیمای جنگی Mitsubishi F-1 ساخته شده که محدودیت‌های سلاح‌های جنگنده T-2 را به سطح بهتری ارتقا می‌داد. F-1 اولین جنگنده مافوق‌ صوت ژاپن بود. جنگنده F-1 دارای سرعت ۱۰۵۶ مایل در ساعت است و دو موشک ضد موشک ASM-1 را در کنار دو موشک حرارت‌یاب کوتاه‌برد AIM-9 حمل می‌کند. روی این جنگنده تفنگ ۲۰ میلی‌متری M61 نیز سوار شده است.

جنگنده F-1 در کارخانه‌های صنایع سنگین دو شرکت میتسوبشی و فوجی ساخته می‌شود و از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۶ حدود ۷۷ فروند ساخته است.

به این ترتیب؛ ژاپنی که پس از جنگ جهانی دوم فاقد نیروی نظامی بود و اجازه استفاده از ارتش برای دفاع از مرزهایش را نداشت؛ به یکی از مجهز‌ترین نیروهای نظامی دنیا تبدیل شده است و صاحب جنگنده‌های مافوق‌ صوتی است که می‌توانند هر کشتی یا جنگنده دیگری را در دریا، زمین و هوا نابود کنند.

از دو سال پیش نیز طی قانون مهمی، به نیروهای نظامی این کشور اجازه حضور در عملیات‌های خارج از خاک ژاپن داده شده که بسیاری از کارشناسان آن را یک گردش ۱۸۰ درجه در سیاست‌های خارجی این کشور می‌دانند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. سپهر می گوید

    گفته شده: «این کشور در جنگ جهانی دوم از جنگنده‌های F-86 کره‌ای استفاده می‌کرد». اف 86 ساخت امریکاست و در سال 1949 یعنی چهار سال پس از پایان جنگ جهانی معرفی شد.

  2. کاوه می گوید

    با وجود جنایات جنگی ژاپن در جنگ جهانی دوم و همکاری با هیتلر جهت سلطه بر جهان باید اذعان کرد که
    ژاپن توی جنگ جهانی دوم بسیار قدرتمند بود و بزرگترین رزمناو جهان در زمان خود یعنی یاماتو رو ساخته بود که سلطان اقیانوس آرام بود و آمریکایی ها با استفاده از جاسوسهای خود، از نقشه رزمناو یاماتو مطلع شدند و تونستند در یک نبرد سنگین اون رو غرق کنن و به سلطه ژاپن بر دریا خاتمه بدند.

  3. mike می گوید

    البته این هواپیما از سال 2006 بازنشسته و با مدل جدیدتر Mitsubishi F-2 جایگزین شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5