مدیران و بنیان‌گذاران گوگل به سرقت سازمان یافته‌ اطلاعات و اسرار پروژه‌های تجاری متهم شدند

1

شکایتی به دادگاه امریکا شده است مبنی بر اینکه مدیران گوگل به صورت سازمان یافته ایده‌ها، اطلاعات و اسرار پروژه‌ها و افراد داوطلب همکاری با این شرکت را به سرقت می‌برند. گفته می‌شود این دادخواست نمونه و الگویی از سرقت اسرار تجاری در شرکت گوگل است.

«ال اتیا»؛ یک معمار و طراح مشهور ساختمانی است که این دادخواست را بر علیه مدیران گوگل به‌ویژه «سرگئی برین» و «لری پیج» تنظیم و به دادگاه ارایه داده است. این معمار مطرح مدعی است ایده و اسرار یک پروژه تجاری از وی توسط گوگل به سرقت رفته است.

اتیا مدعی است ۵۰ سال روی ایده و فناوری کار کرده که می‌تواند در ساختمان‌سازی انقلابی بزرگ ایجاد کند. ظاهرا گوگل در سال ۲۰۱۰ از این معمار دعوت به همکاری می‌کند و بعد به توافق می‌رسد که این ایده را به صورت یک نرم‌افزار تجاری‌سازی کند. اتیا به دادگاه مدارکی را نشان داده که حتا خانواده وی از نیویورک به پالو آلتو مهاجرت کرده تا این پروژه را تحت عنوان Project Genie در گوگل پیش ببرند.

اما اتیا می‌گوید پس از مدتی سرگئی برین و لری پیج گفتند که این پروژه متوقف شده است و وی گوگل را ترک کرده است. حالا این معمار مدعی اسن گوگل به صورت مخفیانه پروژه Project Genie را با ثبت یک شرکت جدید به نام Flux Factory پیش برده است. گوگل برای رد گم کردن؛ پروژه اتیا را از گوگل ایکس هم خارج و متوقف شده اعلام می‌کند.

اتیا می‌گوید گوگل تنها با وی این کار را نکرده و حداقل مستندات ۶ نمونه پروژه دیگر را هم به دادگاه داده است که چنین روندی را طی کردند و گوگل به صورت سازمان یافته اطلاعات پروژه‌ها و افراد را سرقت و نام‌ها یا شرکت‌های دیگر استفاده کرده است.

وکیل اتیا می‌گوید توسعه یک فناوری از صفر برای شرکت‌ها هزینه زیادی دارد و زمان‌بر است؛ بنابراین شرکت‌هایی مانند گوگل سعی می‌کند از اطلاعات و ایده‌های افراد دیگر استفاده کنند تا سریع‌تر و با هزینه کم‌تری به نتیجه برسند. این وکیل می‌گوید گوگل با قدرتی که دارد و بودجه‌ها و وکلای خود سعی می‌کند در دادگاه، شاکیان را راضی کند ولی در عوض از فناوری‌های توسعه یافته توسط دیگران سود می‌برد.

از آن سو؛ گوگل مدعی است اتیا پروژه را بدون هیچ چشم‌داشت از درآمد آینده و بدون هیچ شرطی به گوگل واگذار کرده است. ادعای گوگل هم دور از انتظار نیست. افراد زیادی هستند که حاضراند به خاطر کار در شرکت‌های بزرگ؛ بدون چشم‌داشتنی دستاوردهای خود را به این شرکت‌ها بدهند یا حدس می‌زنند این‌گونه می‌توانند سریع‌تر پیشرفته کنند و به یک مقام مهم و شهرت برسند.

در این دادخواست از دیگر مدیران گوگل مانند سباستین ثرون و اریک تلر نیز شکایت شده است چون این دو فرد با اتیا مذاکره و توافق کردند.

حال باید دید دادگاه مربوطه با بررسی مستندات هر دو طرف؛ چه رایی صادر می‌کند ولی اگر مشخص شود گوگل چنین کاری کرده است؛ رسوایی بزرگی برای این شرکت غول جست‌وجوی وب است و حتما دادخواست‌های جدیدی مطرح می‌شود و افراد دیگری هم از گوگل شکایت می‌کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    الان سازمان فیلترینگ ایران برای ابراز همدردژ گوگلو فیلتر میکنه،اخه میدونی مسئولان ایرانی وقتی جایی دزدی میشه دلشون میشکنه!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5