گوگل گوشی‌های هوشمند پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL با دوربین «سنسور پیکسل دوگانه» و صفحه‌ نمایش همیشه روشن و ضدآب را معرفی کرد

2

سرانجام گوگل پس از معرفی بلندگوهای هوشمند جدیدش و یک لپ‌تاپ هیبریدی؛ دو گوشی جدید پبکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال را معرفی کرد. با هم به سراغ مشخصات و ویژگی‌ها نسل دوم گوشی‌های هوشمند گوگل می‌رویم که باز هم توسط خود گوگل، طراحی و ساخته شده‌اند:

گوشی پیکسل ۲ از نظر اندازه و مشخصات کلی شبیه گوشی پیکسل اصلی است که سال گذشته معرفی شد؛ اما گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال بسیار متفاوت ظاهر شده است. این گوشی رده بالا و پرچم‌دار گوگل از یک صفحه‌نمایش ۶ اینچی و طراحی لبه تا لبه سود می‌برد و تمام صفحه‌ اسمارت‌فون را پوشانده است. البته، حاشیه‌های در پایین و بالای گوشی می‌بینیم. نسبت تصویر در این گوشی ۱۸ به ۹ است و پنل آن از نوع P-OLED است. چگالی این پنل ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ است.

گوشی پیکسل ۲ یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی دارد و گوشه‌های آن مربعی و ضخیم هستند. پنل این گوشی AMOLED است و از دقت تصویر فول اچ‌دی سود می‌برد. خیلی سخت است از نزدیک و روبرو بتوانید گوشی پیکسل اصلی را با گوشی جدید پیکسل ۲ تشخیص بدهید ولی پنل پشتی آن‌ها بسیار متفاوت است. در پنل پشتی پیکسل ۲ از یک حسگر اثرانگشت استفاده شده است که گوگل می‌گوید سریع‌تر حسگر در میان اسمارت‌فون‌ها است. همین‌طور، لنز دوربین گوشی پیکسل جدید بزرگ‌تر شده است.

در ساخت پنل‌های پشتی این گوشی‌ها از فلز و شیشه استفاده شده است.

پردازنده هر دو گوشی مطالبق انتظار، اسنپدراگون ۸۳۵ است و ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. باتری این گوشی‌ها، ۳۵۲۰ میلی آمپری برای مدل پیکسل ۲ ایکس‌ال و ۲۷۰۰ میلی آمپری برای پیکسل ۲ است.

هر دو گوشی جدید گوگل از قابلیت «Active Edge» بهره می‌برند. قابلیتی که اولین بار در گوشی اچ‌تی‌سی ۱۱ دیدیم و با فشار دادن به طرفین گوشی می‌توان یک سری عملیات‌ها و کارهای خاص را انجام داد.

در گوشی‌های سری پیکسل ۲ با فشردن طرفین آن‌ها می‌توانید دستیار Assistant را فعال کرد یا یک مکالمه را خاموش کرد. هنوز معلوم نیست گوگل توانسته این ویژگی را نسبت به اچ‌تی‌سی ۱۱ بهبود بدهد یا همان نقص‌ها و ضعف‌ها را دارد.

گوگل فناوری‌های دوربین‌های گوشی‌های پیکسل جدید را هم بهبود داده است و مدعی است پیکسل ۲ در تست‌های سایت DXO امتیاز ۹۸ را کسب کرده است در حالی که آیفون ۸ پلاس از این سایت امتیاز ۹۴ را دریافت می‌کند.

گوگل می‌گوید روی دوربین‌های این گوشی‌ها از یک قابلیت جدید و اختصاصی به نام «dual-pixel sensor» استفاده شده است که به معنای واقعی می‌تواند یک پیکسل را به دو پیکسل تبدیل کند. گوگل می‌گوید این قابلیت عملکرد دوربین دوگانه را دارد و دیگر نیازی به استفاده از دوربین دوم روی این اسمارت‌فون‌ها نیست. ظاهرا این قابلیت این‌طوری عمل می‌کند که از هر پیکسل دو تصویر گرفته می‌شود و بعد با هم ترکیب می‌شوند. این قابلیت اجازه می‌دهد دوربین بتواند سوژه اصلی را از پس‌زمینه جداسازی کند و برای عکاسی پرتره استفاده شود.

دوربین پشتی هر دو گوشی ۱۲ پیکسلی است و دوربین‌های جلویی سلفی ۸ مگاپیکسلی هستند. گوگل می‌گوید دوربین‌های اصلی برای واقعیت افزوده طراحی شده‌اند. دوربین‌های جلویی قابلیت «سنسور پیکسل دوگانه» را ندارند و فقط روی دوربین‌های اصلی پشتی در دسترس است.

دوربین‌های گوشی‌های پیکسل سری ۲ از قابلیت جدید دیگری به نام «Motion Photos» سود می‌برند که شبیه «Live Photos» در آیفون است و به کاربران اجازه می‌دهد از روی هر تصویر یک ویدیوی ۳ ثانیه‌ای ساخته شود. در واقع ۱.۵ ثانیه قبل و ۱.۵ ثانیه بعد از گرفتن یک عکس ذخیره می‌شود تا بعداً بتوانید آن را تماشا کنید. هر دو موبایل‌های جدید با اندروید نسخه ۸ روانه بازار می‌شوند و البته، از جک هدفون بی‌بهره‌اند.

از دیگر ویژگی‌های جدید گوشی‌های نسل دوم پیکسل می‌توان به قابلیت «همیشه روشن» روی نمایشگرها و لانچر جدیدی براساس اندروید اوریو اشاره کرد.

پیکسل ۲ ایکس‌ال در دو رنگ  سفید و مشکی و با قیمت ۸۴۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابیتی عرضه می‌شود.

پیکسل ۲ در سه رنگ سفید، مشکی و آبی و با قیمت ۶۴۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابیتی عرضه می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    اطلاعات بسیار جذاب و جالبی بود
    ممنون

  2. zhark می گوید

    متن خیلی کوتاه و مفید بود ممنون از اطلاعات.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.