هواوی فبلت‌های پرچم‌دار میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو را معرفی کرد: نمایشگرهای بزرگ؛ طراحی باریک و سخت‌افزار هوش مصنوعی

0

بالاخره ۲۴ مهرماه از راه رسید تا شاهد رونمایی از آخرین گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ باشیم. هواوی در طی مراسمی در شهر مونیخ آلمان رسما فبلت‌های رده بالای Mate 10 و Mate 10 Pro پرو را معرفی کرد؛ همان گوشی‌هایی که برای آیفون X اپل خط و نشان کشیدند.

در واقع، هواوی در این مراسم سه گوشی معرفی کرد: میت ۱۰ عادی، میت ۱۰ پرو و نسخه پورشه ادیشن میت ۱۰. مدل پورشه ادیشن رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد.

تفاوت دو گوشی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در اندازه و شکل ظاهری‌شان است. میت ۱۰ صفحه‌نمایشی ال‌سی‌دی ۵.۹ اینچی با دقت تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد ولی میت ۱۰ پرو ۶ اینچی اولد و دقت تصویر آن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

ظاهر هر دو گوشی شبیه هم است و دارای قاب‌های بسیار باریکی در طرفین و بالا پایین گوشی هستند. میت ۱۰ پرو کمی بلندتر و کشیده‌تر به نظر می‌رسد و به خاطر نسبت تصویر ۱۸:۹ کمی باریک‌تر است. نسبت تصویر میت ۱۰ برابر ۱۶:۹ است.

بدنه هر دو گوشی تمام شیشه‌ای است و در دو رنگ اصلی قهوه‌ای موکا و طلایی/صورتی عرضه می‌شوند. البته، برای ایجاد تمایز میان این دو گوشی از رنگ‌های سیاه/طلایی در میت ۱۰ و آبی/خاکستری در میت ۱۰ پرو استفاده شده است.

ضخامت میت ۱۰ حدود ۸.۲ میلی‌متر است و از حسگر اثر انگشت در پایین صفحه‌نمایش سود می‌برد اما میت ۱۰ پرو ضخامتی ۷.۹ میلی‌متری دارد و حسگر اثر انگشت آن به پشت بدنه منتقل شده است. در میت ۱۰ جک هدفون و درگاه میکرو اس‌دی دیده می‌شود ولی این‌ها در میت ۱۰ پرو در دسترس نیستند؛ در عوض میت ۱۰ پرو مجهز به استاندارد IP67 برای قابلیت ضدآب و ضدگردوغبار است. به علاوه، میت ۱۰ پرو از اشعه مادون قرمز استفاده می‌کند.

اگر این تفاوت‌های ظاهری را کنار بگذاریم؛ در مشخصات سخت‌افزاری کاملا شبیه هم هستند: پردازنده شش هسته‌ای کاترین ۹۷۰ با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و البته باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی. مدل میت ۱۰ پورشه ادیشن از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سود می‌برد.

همان‌طور که می‌دانید؛ هواوی حدودا یک ماه پیش پردازنده کاترین ۹۷۰ را معرفی کرد که یک تراشه شبکه عصبی و هوش مصنوعی دارد و از تراشه گرافیکی قدرتمندی با ۱۲ هسته پردازشی سود می‌برد.

همان‌طور که حدس زده می‌شد؛ هواوی روی این گوشی‌ها از دوربین اصلی دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی پشتی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین دوم کنار دست آن ۱۲ مگاپیکسلی و مونوکروم است. گشودگی دهانه لنز هر دو دوربین f/1.6 است که بالاترین گشودگی دهانه در میان دروبین‌های اسمارت‌فون‌ها است.

اما هواوی در مراسم رونمایی این گوشی درباره قابلیت‌های ویژه فبلت‌های میت ۱۰ زیاد صحبت نکرد. می‌دانیم که پردازنده کاترین ۹۷۰ از یک واحد NPU برای یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق سود می‌برد. این واحد پردازشی؛ تمامی کارهای مرتبط با هوش مصنوعی را روی خود گوشی انجام می‌دهد.

اپل روی پردازنده A11 خود نیز یک موتور عصبی استفاده کرده است ولی هواوی مدعی است که کاترین ۹۷۰ یک تراشه واقعی یادگیری ماشینی دارد که می‌تواند زمان انجام کارها یا پردازش امور روزانه کاربران را سریع‌تر انجام بدهند. احتمالا تراشه NPU با کمک یادگیری ماشینی می‌تواند رفتار کاربران را پیش‌بینی و سرعت انجام آن‌ها را افزایش دهد. این قابلیت برای گوشی‌های اندرویدی بسیار اهمیت دارد و ممکن است به فروش خوب میت‌ ۱۰ کمک کند.

هواوی قیمت میت ۱۰ را ۶۹۹ یورو و قیمت میت ۱۰ پرو را ۷۹۹ یورو اعلام کرده است. قیمت مدل خاص پورشه ادیشن نیز ۱۴۰۰ یورو است. هنوز نمی‌دانیم دقیقا این فبلت‌ها چه زمانی وارد بازار می‌شوند. همین‌طور نمی‌دانیم ابتدا در کدام‌ کشورها عرضه شده و آیا در خاک امریکا هم به فروش می‌رسند یا خیر!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5