روسیه در صدد است هرچه زودتر پول دیجیتالی خودش را پیش از دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی راه‌اندازی کند

0

روسیه به طور آزادانه و آشکارا درباره ساخت یک پول دیجیتالی صحبت می‌کند و به نظر می‌رسد به واقعیت خواهد رسید.

خبرگزاری‌های محلی روسیه گزارش دادند، نیکولای نیکیفوفوف وزیر ارتباطات روسیه (Nikolay Nikiforov) برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتالی کنترل شده دارد. طبیعی است که نباید انتظار داشت به این زودی‌ها شاهد روبل مجازی یا چیزی شبیه به این در روسیه باشیم.

در حالی که در پول‌های مجازی مانند بیت‌کوین از فناوری بلوک‌چین (blockchain) برای کنترل غیرمتمرکز و بهبود اعتبارسنجی استفاده می‌شود؛ دولت روسیه می‌تواند از این سیستم و فناوری استفاده نکند و یک پول دیجیتالی را به صورت آزاد همانند پول‌های رایج روی وب عرضه و ردیابی کند.

از نظر فنی چنین کاری عملی است و باعث می‌شود روسیه بدون دخالت یا وابستگی به کشورها و مراکز ثالث بتواند روی پول مجازی در اینترنت سرمایه‌گذاری کند. در این روش؛ کنترل و مدیریت پول دیجیتالی همانند پول عادی در دست دولت مرکزی است و سرنوشت آن به خارج از مرزهای این کشور گره زده نمی‌شود.

در این شرایط؛ مردم می‌توانند سکه دیجیتالی را در معاملات روزانه خود استفاده و مبادله کنند. فقط باید یک درصدی (ظاهرا در روسیه ۱۳ درصد) مالیات برای جلوگیری از پول‌شویی و دیگر کلاه‌برداری‌های رایج بپردازند.

هنوز زمان‌بندی مشخصی برای عرضه پول دیجیتالی روسیه اعلام نشده است ولی به نظر می‌رسد که دولت روسیه دیگر نمی‌تواند صبر کند و اصرار دارد هرچه‌ زودتر این اتفاق بیفتد. مقامات روسی اعتقاد دارند، اگر هرچه زودتر پول دیجیتالی خود را معرفی نکنند؛ همسایگان آسیایی و اروپایی طی مدت دو ماه اقدام به چنین کاری خواهند کرد.

روسیه نمی‌خواهد شاهد اتفاقاتی باشد که در چین رخ داد و به همین خاطر تا کنون قوانین سخت‌گیرانه‌ای درباره پول دیجیتالی و بیت‌کوین وضع کرده است. دولت چین؛ به خاطر برخی معاملات بیت‌کوین در خاک خود ناچار شد مقدار زیادی از پول نقد یوان خود را از دست بدهد و متضرر شد.

برخی از کارشناسان می‌ترسند پول دیجیتالی جدید روسیه به ابزاری برای محدود کردن مبادلات ارزهای مجازی و کسب درآمد از مالیات ۱۳ درصد تبدیل شود. دولت روسیه می‌خواهد کنترل این اتفاقات را در دست بگیرد و دقیقا این موضوع با روح و هدف پول‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین در تضاد است. کلاه‌برداران و خلاف‌کاران به هر طریقی شده راهی برای دور زدن محدودیت‌های ارزهای دیجیتالی پیدا خواهند کرد و نمی‌توان جلوی معاملات آن‌ها را گرفت.

به هر حال؛ به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده اتفاق‌های بزرگ و جدی در سطح جهانی پیرامون ارزها و پول‌های دیجیتالی رخ بدهد و بسیاری از کشورها مانند روسیه، چین و اروپایی‌ها تکلیف خود را با این پدیده نوآورانه روشن کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.