قوانین ازدواج: رموز زندگی زناشویی موفق

0

آیا هرگز فکر کرده‌اید که چرا بعضی از خانم‌ها زندگی زناشویی موفقی دارند؟ چرا برخی از زندگی زناشویی رضایت دارند و برخی مدام با همسرشان درگیرند؟ حقیقت این است که حفظ رابطهٔ زناشویی کار آسانی نیست و نیازمند تلاشی مبتنی بر هنر و همت شماست.

آیا تا به‌حال هیچ‌یک از مشکلات زیر را تجربه کرده‌اید؟

«من دلم می‌خواد الان بچه‌دار بشم ولی همسرم می‌گه چند سال دیگه صبر کنیم.»

«خودشو دوست دارم ولی خانواده‌شو نه!»

«از این‌که درآمدم بیشتر از همسرمه ناراحتم. فکر می‌کنم خودشم ناراحته.»

کتاب حاضر، شما را در زمینهٔ حل مشکلاتی که چند نمونه از آن‌ها ذکر گردید، یاری خواهد کرد. احتمالاً بسیاری از خانم‌ها می‌توانند شوهر مناسبی پیدا کنند، اما فقط درصدی از آن‌ها قادرند رابطهٔ موفق خود را در درازمدت حفظ نمایند. در این کتاب می‌آموزیم که چگونه همسرمان را درک و خوشحال نماییم، از وی حمایت کرده و به او بال و پر پرواز بدهیم تا بتواند به موفقیت دست یابد.

لازم به ذکر است که در بیشتر موارد خانم‌ها برای بهبود رابطهٔ زناشویی تلاش می‌کنند. حتی ممکن است همسر شما از این‌که چنین کتابی مطالعه می‌کنید یا مشکلات زندگی را با مادر یا دوست‌تان در میان می‌گذارید، ناراحت شود. وی معتقد است باید شخصا و یا با همفکری او قادر به حل مشکلات باشید. مردها منطق خاص خود را دارند. از این‌رو توصیه نمی‌کنیم این‌گونه مطالب را با او بخوانید.

البته چنان‌چه همسرتان از آن مردان نادری است که با حسن نیت در راه حفظ رابطهٔ زناشویی می‌کوشد، در این‌صورت سلام و درود ما بر شما و همسرتان باد!

به‌خاطر داشته باشید که تساوی کامل در زندگی زناشویی معمولاً راه به جایی نمی‌برد. زن و مرد طبایع و نیازهای متفاوتی دارند. قوانین این کتاب نیز بر همین اساس پی‌ریزی شده‌اند. تلاش کنید با شناخت نیازهای خود و همسرتان و به‌کارگیری قوانین کتاب حاضر، در جهت رفع این نیازها گام بردارید.


مقدمهٔ مترجم

زمانی که «قوانین ازدواج» را دیدم، احساس کردم که می‌تواند کتاب جالبی باشد. با مطالعهٔ آن جای خالی چنین کتابی به زبان فارسی را احساس کردم. این بود که علاقه‌مند به ترجمهٔ آن شدم.

نکتهٔ جالب این است که روح قوانین ازدواج با این‌که به زبانی دیگر و در کشوری دیگر نگاشته شده، با فرهنگ ما همخوانی دارد. زندگی زناشویی باثبات چه در غرب و چه در شرق از ویژگی‌های خاص و مشترکی برخوردار است.

با وجود تبلیغات گستردهٔ فمینیسم و مساوات در غرب، زن‌های غربی نیز برای سامان دادن به زندگی زناشویی از قوانین خاصی پیروی می‌کنند. آن‌ها به شیوه‌های خاصی دل همسرشان را به‌دست می‌آورند و… تعجب کردم که چطور چنین کتابی در غرب نگاشته شده.

به‌نظر می‌رسید که خانم‌ها به دلیل طبیعت زنانه، از انعطاف‌پذیری‌های خاصی برخوردارند و قادرند با هنرمندی از این ویژگی در جهت تثبیت زندگی استفاده کنند و این امر محدود به یک کشور یا فرهنگ نمی‌باشد.

در این کتاب شناختِ نیمهٔ پنهان زنانه که در وجود هر مردی نهفته، مورد توجه قرار گرفته است. در نتیجه رسیدگی و توجه به مردها، نه به‌خاطر بیش بها دادن یا به اصطلاح «لی‌لی به لالا گذاشتن»، بلکه به دلیل شناخت زن نسبت به این نیمهٔ پنهان است.

کتاب حاضر برای بدنهٔ جامعه نوشته شده، نه موارد استثنایی که دچار اختلالات و مشکلات روان‌شناختی خاصی می‌باشند. مردی که به زندگی زناشویی اهمیت داده و می‌خواهد با همسرگزینی، خانواده تشکیل دهد و زنی که از هنر خود در جهت تعمیق این رابطه استفاده می‌کند.

زن جدا از همسر بودن، از روح مادرانه برخوردار است که با یک دنیا عشق و گذشت و چشم‌پوشی نسبت به رفتارهای نابالغانه همراه است. مردی که چنین توجه خاصی را از جانب همسرش دریافت می‌کند، پایبند زندگی گردیده و با ایثار و توجه بیشتر در راه حفظ و اعتلای زندگی مشترک می‌کوشد.

در زمینهٔ ترجمهٔ کتاب، به‌نظرم رسید که ترجمهٔ لغت به لغت از جذابیت آن خواهد کاست. از این‌رو با تغییر اسامی، حذف زواید، اصطلاحات نامأنوس با زبان فارسی و نکات مغایر با فرهنگ اجتماعی، شروع به ترجمهٔ کتاب نمودم. امیدوارم که به این ترتیب مخاطبین بیشتری از آموزش‌های آن بهره‌مند گردند.

در ضمن بنا به تأکید نویسندگان، این کتاب برای خانم‌ها نگاشته شده.

در پایان از کلیهٔ عزیزانی که در راه چاپ و نشر این کتاب یاری‌ام نموده‌اند، کمال تشکر را دارم.

مژگان جهانگیر


قانون اول: دوران نامزدی و مراسم عروسی را با آرامش و صمیمیت سپری کنید

«قوانین ازدواج» پیش از مراسم عروسی نیز لازم‌الاجرا هستند. به اعتقاد ما پس از نامزدی، بهتر است تاریخ عروسی را مشخص کنید ــ هرگز زیر بار دوران نامزدی بی‌پایان و نامشخص نروید. زمانی که مردی تقاضای ازدواج می‌کند، باید حداکثر تا یک سال بعد مراسم عروسی را نیز برگزار کند. مگر این‌که سن شما زیر ۲۵ سال باشد که در این حالت دورهٔ نامزدی دو ساله نیز قابل قبول است. اگر نامزدتان از مشخص کردن تاریخ عروسی طفره می‌رود، بهتر است به فکر شریک زندگی دیگری باشید.

گیریم که شما نامزد کرده و تاریخ عروسی را نیز مشخص کرده‌اید، آیا از قوانین دورهٔ نامزدی و عروسی باخبر هستید؟

همواره نامه، تلفن و ای‌مِیل‌هایی از شما عزیزان دریافت می‌کنیم که در آن‌ها اظهار خوشبختی و شادی می‌کنید ولی گاهی برخی از شما از اختلافات دایمی با نامزدتان خبر می‌دهید. می‌گویید: «خودشو کنار می‌کشه. انگار فقط من به اون نیاز دارم. چه‌کار کنم؟»، یا «حالا که نامزدیم، چه‌قدر باید همدیگه‌رو ببینیم؟ هنوزم باید ملاقات‌هامون محدود باشه و مکالمات تلفنی‌مون کوتاه؟»

این نگرانی‌ها در میان خانم‌های جوان شایع است. ویژگی‌های رابطهٔ پیش از نامزدی دختر و پسر، با ویژگی‌های این رابطه بعد از نامزدی رسمی و ازدواج متفاوت است. بعد از نامزدی، تغییراتی در رفتارتان می‌دهید ــ مثلاً مرتب به او تلفن می‌کنید، همهٔ علاقه و توجه‌تان را به او معطوف می‌کنید. در عمل نیز به خود و دوستان‌تان کم‌تر توجه می‌کنید و… چون از فردای روز نامزدی، خود را زنی شوهردار می‌پندارید.

ممکن است مرد شما از این‌که صبح، ظهر و شب شما را ببیند و یا با شما صحبت کند خسته شود. خیال نکنید از نامزدی با شما پشیمان شده، صرفا برای آزادی زمان مجردی دلتنگ شده است. او تا حدی به این آزادی نیاز دارد. دلش می‌خواهد گاهی تفریح مجردی داشته باشد، تا دیروقت سرِ کار بماند و این‌جاست که شما دلخور می‌شوید.

با به کار بستن «قوانین ازدواج»، می‌توانید از بروز این حالات پیشگیری کنید. چنان‌چه در تدارک مراسم ازدواج هستید، هم‌چنان با اعتمادبه‌نفس و بی‌تکلف رفتار کنید، در پی معنا بخشیدن به زندگی‌تان باشید و سعی کنید دربارهٔ برنامه‌های مربوط به عروسی و یا دیگر موارد به نامزدتان نق نزنید.

البته قوانین یافتن همسر مناسب از این‌جا به بعد کاربردی ندارند. او شما را خواسته، به شما اظهار علاقه کرده و خواهان ازدواج با شماست. شما یک زوج هستید. پس خیال‌تان راحت! احتیاجی نیست به فکر محدودیت در ملاقات‌ها یا کوتاه کردن مکالمات تلفنی باشید. مسلما از آن‌جا که می‌خواهید برای مراسم عروسی و آینده برنامه‌ریزی کنید، بیش از قبل همدیگر را می‌بینید. معلوم است که باید بیشتر از قبل به او تلفن کنید چون می‌خواهید دربارهٔ برنامه‌های‌تان صحبت کنید. مهم «رفتار» شماست ــ آرام، بانمک و دوست‌داشتنی باشید. اما زندگی شخصی‌تان را ادامه دهید. به‌طور ناگهانی به فردی متوقع و سمج تبدیل نشوید، چون در آن صورت به‌جای دورهٔ نامزدی شیرین، ایام پرتنشی را تجربه خواهید کرد. قرار نیست از او فاصله بگیرید چون از بودنِ با شما لذت می‌برد. حتی می‌توانید بیش از قبل به او تلفن کنید. اما تماس‌های کوتاه و هدفمند نه به بهانهٔ صحبت و یا بحث و مجادلهٔ طولانی با او. مثلاً «سلام، چطوری؟ کارت‌ها رو سفارش دادم، سه‌شنبه هم پروِ لباسمه. بعدا بهت زنگ می‌زنم. قربون تو…»

حال کمی دربارهٔ برنامه‌ریزی مراسم عروسی صحبت کنیم: پیش از عروسی، بیشتر خانم‌ها کمی عصبی می‌شوند، چون نکات ریز فراوانی را باید در نظر بگیرند. خانواده‌ها، دوستان و اقوام، اظهارنظرهای مختلفی می‌کنند، بنا براین برای خوب برگزار شدن مراسم عروسی زحمت زیادی را باید متحمل شد. سعی کنید با رعایت اعتدال، سلامت روح و جسم‌تان را حفظ کنید. در صورت کمال‌گرایی، همهٔ اطرافیان از جمله نامزدتان را دیوانه می‌کنید. اجازه ندهید تصورات رؤیایی که از یک عروسی کامل در سر می‌پرورانید، شما را از مفهوم اصلی آن منحرف کند. در شرف ازدواج با مرد رؤیاهای‌تان هستید. فراموش نکنید روز عروسی، صرفا یک روز از زندگی شماست، نه یک فیلم سینمایی. پس چه فرقی می‌کند اگر گل‌ها بنفش باشند، نه صورتی؟ چطور می‌شود اگر به‌جای عکاس دلخواهتان، از عکاس دیگری دعوت کنید؟ آیا می‌خواهید اجازه دهید این مسایل روز شما را خراب کند؟ به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عروسی، با حفظ آرامش، سعی کنید برنامه‌های‌تان را براساس اهمیت دسته‌بندی کنید.

همهٔ ما زن‌هایی را دیده‌ایم که به‌خاطر برنامه‌های عروسی چنان مضطرب و پریشان‌حال شده‌اند که اصلاً از مراسم لذتی نبرده‌اند. البته بعدا پشیمانی گریبان‌شان را گرفته. نگذارید دوستان و خانواده به‌خاطر مدل چیدن صندلی‌ها شما را عصبی کنند. اجازه ندهید نگرانی از کیفیت پذیرایی و غذا، خواب‌تان را برهم بزند. هیچ‌کس تا به‌حال در مراسم عروسی گرسنه نمانده است. ضمنا همیشه و همه‌جا عده‌ای پیدا می‌شوند که به عشق ایرادگیری در این‌گونه مراسم شرکت می‌کنند. حداکثر تلاش‌تان را بکنید، اما بدانید که قادر به جلب رضایت همه نیستید. درس بزرگی که بعدها هم به‌دردتان می‌خورد این است: «حداکثر تلاشت را بکن و آسوده باش!» بدین‌ترتیب دیگران نیز شما را سرمشق خود قرار می‌دهند. هم‌چنین شما نمی‌توانید میزان و کیفیت مشارکت نامزدتان در برنامه‌های مربوط به جشن عروسی را تعیین کنید. چنین تلاشی کاملاً بیهوده است. بعضی از مردها مایلند در همه کار دخالت داشته باشند. این قبیل مردها از صحبت با یک یا دو عکاس، مسئول تدارک غذا و یا نوازنده راضی نمی‌شوند، بلکه باید با چندین نفر صحبت کنند و از میان آن‌ها بهترین و زبده‌ترین را انتخاب کنند. برای یافتن بهترین آهنگ عروسی به این در و آن در می‌زنند و حتی در گل‌آرایی مجلس هم دخالت می‌کنند. یک بار است دیگر، پس باید بهترین باشد! چنین مردانی دربارهٔ ماه عسل نیز دقت و وسواس به‌خرج می‌دهند، به بهترین هتل‌ها زنگ می‌زنند و بهترین و خوش‌منظره‌ترین سوئیت را درخواست می‌کنند. بهترین و دنج‌ترین میزهای عالی‌ترین رستوران‌ها را رزرو می‌کنند، حتی اگر خیلی گران باشد و جیب‌هاشان چندان پرپول نباشد. اگر نامزد شما جزو این دسته مردهاست خوشحال باشید. در چنین حالتی با او همراهی کنید، حتی اگر خودتان به اندازهٔ او اشتیاق ندارید. بسیاری از عروس‌ها این‌قدر خوش‌شانس نیستند.

نامزد شما ممکن است علاقه و توجه کمی به برنامه‌های جشن عروسی نشان دهد. از نظر او این مسایل مربوط به خانم‌هاست. برای او پیوند با خانوادهٔ شما کافی است.

از چنین مردی نخواهید در برنامه‌ها مشارکت داشته باشد. بی‌تفاوتی او را تحلیل نکنید، به او نق نزنید و نخواهید که فعال‌تر باشد، صرفا بپذیرید که او نیز مانند بسیاری از مردها حوصلهٔ ریزه‌کاری‌های جشن عروسی را ندارد ــ حتی جشن عروسی خودش را. اگر نامزد شما از این دسته مردهاست، جشن خود را با همفکری خانواده و دوستان برنامه‌ریزی کرده و خوشحال باشید که شریک آیندهٔ شما به قابلیت برنامه‌ریزی‌تان اطمینان کامل دارد.

با اختلاف‌نظرها درست برخورد کنید. فرض می‌کنیم شما و نامزدتان در زمینهٔ تعداد مهمان‌ها اختلاف نظر دارید، شما یک جشن مفصل می‌خواهید و او طرفدار یک مهمانی ساده است. شما، یک عکاس حرفه‌ای می‌خواهید و نامزدتان مایل است از دوستش خواهش کند که با دوربینی ساده از شما عکس بگیرد! بدخلقی نکنید، سروصدا راه نیندازید و نخواهید که حتما حرف خود را به کرسی بنشانید. شاید مهمانی مختصر گرفتن بد نباشد، به‌خصوص اگر نامزدتان بخواهد با ذخیرهٔ پول، خانه‌ای بخرد تا زندگی راحت‌تری را شروع کنید. به‌هر حال نکتهٔ مهم این‌جاست که باید دلایل او را بشنوید و به نظراتش فکر کنید.

تصورات افسانه‌ای‌تان از یک عروسی باشکوه را به او تحمیل نکنید. او مردی است که شما را خواسته، تقاضای ازدواج کرده، نامزدتان است و متعهد شده که بقیهٔ عمرش را در کنار شما بگذراند. اگر وی بنا به خواستهٔ شما و برخلاف میل قلبی‌اش جشن عروسی پرهزینه و مفصلی برای‌تان بگیرد، درواقع هیچ‌یک راضی و خرسند نخواهید بود. به‌علاوه کش‌مکش و جر و بحث شروع خوبی برای زندگی زناشویی نیست!

بهترین جشن عروسی جشنی است که عروس و دامادی شاد و عاشق داشته باشد. پس اگر شما هم در چنین شرایطی هستید مطمئن باشید که عروسی‌تان به بهترین نحو برگزار خواهد شد.


قانون دوم: هم‌چنان منحصر به‌فرد باشید

تمام فکر و ذکر دوران تجردتان این بود که «منحصر به‌فرد» باشید. با اعتماد به‌نفس باور داشتید که بالاخره مرد مناسبی را پیدا خواهید کرد. مردی که به‌خاطر شخصیت منحصر به‌فردتان شما را دوست داشته باشد.

بعد از ازدواج باید باور داشته باشید که هم‌چنان موجودی منحصربه‌فرد هستید، زنی که عشق و قدردانی همسرش را باور دارد و می‌داند که می‌تواند رابطهٔ زناشویی موفق و رضایت‌بخشی با او داشته باشد. درواقع اعتمادبه‌نفسی که پیش از ازدواج داشتید، پس از ازدواج به شما کمک می‌کند تا به زنی شاد مبدل شوید که از زندگی زناشویی‌اش راضی است.

چنین زنی نگرش مثبتی دارد، خوش‌بین است و همیشه نیمهٔ پر لیوان را می‌بیند. به عشق و پیوند زناشویی احترام می‌گذارد حتی اگر چند تن از دوستان وی طلاق گرفته باشند و یا برای دومین بار ازدواج کرده باشد. او خوش‌روست و کینه به دل نمی‌گیرد، چون این کار بیش از هر کسی به خود او آزار می‌رساند و پیرش می‌کند. پس دلخوری‌اش از دیگران، بیش از پنج دقیقه طول نمی‌کشد. باور دارد که اتفاقات خوب، بیشتر برای انسان‌های خوب رخ می‌دهد پس سعی می‌کند خوب باشد. در این حالت اهمیت نمی‌دهد که مردم چه دیدی نسبت به وی دارند، مهم این است که طرز تفکر خود را دوست دارد.

چنان‌چه شاغل باشد، بعد از کار به خانه می‌رود. کار، همهٔ زندگی او نیست. تعادل در زندگی‌اش حاکم است: اول خانواده، دوم کار. به‌خوبی می‌داند که چه می‌خواهد و نسبت به داشته‌های دیگران رشک نمی‌ورزد.

از کاه کوه نمی‌سازد. برای مثال اگر به همسرش اعتماد دارد و او در یک مهمانی با زنی جذاب صحبت کرد، بعد از مهمانی او را سین‌جیم نمی‌کند. او را راحت می‌گذارد. همسر وی می‌تواند با زنی دیگر صحبت کند یا او را جذاب بداند این صرفا بدین‌معنی است که او مرد است و چشم دارد، فقط همین.

چنین زنی، اوضاع را تحت کنترل دارد و برای حفظ آرامش خود تلاش می‌کند: دعا می‌کند، قرآن می‌خواند، به اماکن مقدس می‌رود و راهی پیدا می‌کند تا بر مسایل پیش‌پاافتاده و دلخوری‌های کوته‌نظرانه پیروز شود. برنامهٔ منظم روزانه برای تمرین یا دعا و… قدرت عبور از هر مشکلی را به انسان می‌دهد. پس حتما چنین برنامه‌هایی را برای خود تنظیم می‌کند. بدین‌ترتیب زندگی وی مثل سریال‌های آبکی تلویزیون نخواهد بود. اجازه نمی‌دهد مردم یا اتفاقات مختلف، آرامش خیال و شادی درونی‌اش را برهم بزنند.

اما شما یک مبلّغ دوره‌گرد نیستید. چنان‌چه به هر شکلی به دنبال تکامل خود هستید، فراموش نکنید که قرار نیست هر کسی را که می‌بینید تغییر دهید. (هیچ‌کس از آدم متعصب خوشش نمی‌آید، چون با موعظه‌های دایمی و تکراری، دیگران را خسته می‌کند.)

زندگی خود را به خوبی پیش ببرید و سعی نکنید دیگران را عوض کنید. شعار «زندگی کن و بگذار دیگران هم زندگی کنند» را فراموش نکنید. از همسر و فرزندان‌تان شروع کنید و به آرامش برسید.

در فصول بعدی این کتاب بیش از چهل راه به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید در طول زندگی زناشویی، منحصربه‌فرد بمانید.


 زناشویی موفق

قوانین ازدواج: رموز زندگی زناشویی موفق
نویسنده : الن فاین ، شری اشنایدر
مترجم : مژگان جهانگیر
ناشر: نشر قطره
تعداد صفحات : ۱۷۶ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.