4K را فراموش کنید؛ نبرد بزرگان بازار بر سر استریم 4K HDR آغاز شده است

1

در حالی که سال‌ها است تلویزیون‌های 4K وارد بازار شدند ولی هنوز یک شبکه تلویزیونی یا کابلی محتوای 4K پخش نمی‌کند.

پس چرا 4K این روزها طرفدار دارد؟ در واقع محتوای 4K را نه روی تلویزیون و شبکه‌های کابلی و ماهواره‌ای بلکه باید روی کانال‌های استریم ویدیو آنلاین یا پخش‌کننده‌های بلو-ری 4K جست‌وجو کرد.

برای کاربرانی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند؛ یک تلویزیون 4K به تنهایی ارزشی ندارد بلکه باید از سرویس‌های پخش‌کننده محتوای 4K مانند نت‌فلیکس، یوتیوب، آی‌تونز، هولو، گوگل‌پلی، Vudu و آمازون استفاده کنند.

برای استفاده از این سرویس‌ها نیز باید دستگاه‌های استریم ویدیو 4K داشت. اینجا است که شرکت‌های بزرگی مانند اپل، گوگل، آمازون و روکو دارند با یکدیگر رقابت و هر ساله دستگاه‌های استریم 4K خود را به‌روزرسانی می‌کنند.

این شرکت‌ها در چند ماه گذشته، دستگاه‌های جدید خود را با پشتیبانی از 4K HDR معرفی کردند تا نبرد تازه‌ای در این بخش از بازار شروع شود.

مربع قدرت بازار در باکس‌های استریم 4K

آمازون به تازگی دستگاه Fire TV 4K مدل ۲۰۱۷ را معرفی کرده است. قیمت این دستگاه ۸۰ دلار است. از نظر طراحی و مجتمع شدن با الکسای آمازون بهتر شده است ولی هنوز از صدای دالبی اتمس پشتیبانی نمی‌کند و دالبی ویژن ندارد. فیلم‌های آمازون برای 4K HDR بسیار محدود هستند.

اپل نیز TV 4K را با پردازنده قدرتمندتر و حافظه رم بیشتر به‌روزرسانی کرد. این دستگاه چند روزی است وارد بازار شده و با قیمت ۱۸۰ دلار برای ظرفیت ۳۲ گیگابایت به فروش می‌رسد. مدل ۶۴ گیگابایتی این دستگاه قیمتی ۲۰۰ دلاری دارد. اپل مدعی است استریم واقعی 4K HDR را انجام می‌دهد که با تصاویر 4K معمولی بسیار متفاوت است. این دستگاه ۱۱۰ دلار گران‌تر از دیگر رقبا است.

آن سوی بازار؛ غول اینترنتی دنیا گوگل قرار دارد که Chromecast Ultra 4K را معرفی کرده است. گوگل نیز می‌گوید این دستگاه استریم 4K HDR و Ultra HD انجام می‌دهد. قیمت این دستگاه نیز ۷۰ دلار است. اوضاع کروم‌کست اولترا از نظر درگاه‌های ارتباطی و فناوری‌های پشتیبانی بهتر از بقیه است. شاهد یک درگاه اترنت و پشتیبانی از دالبی ویژن هستیم.

یکی دیگر از شرکت مطرح در بازار دستگاه‌های استریم 4K؛ شرکت روکو است که از باکس +Streaming Stick خود پرده‌برداری کرده است. این دستگاه می‌تواند ویدیوهای 4K HDR را استریم کند و قیمت آن نیز همانند کروم‌کست و آمازون فایر، حدودا ۷۰ دلار است. یک پردازنده چهار هسته‌ای با وای‌فای 802.11ac دو بانده دارد. روی این دستگاه به مجموعه‌ای حدود ۴۵۰ هزارتایی از فیلم‌ و محتوای ویدیویی 4K دسترسی خواهید داشت. با بیشتر کانال‌های پخش استریم 4K سازگار است و یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و آی‌او‌اس دارد.

تفاوت در ظاهر؛ شباهت در ذات

هر چهار دستگاه استریم 4K HDR بالا در ظاهر با یکدیگر متفاوت هستند ولی مشخصات و ویژگی‌های بسیار مشترکی دارند. هر چهار دستگاه با درگاه HDMI به تلویزیون متصل می‌شوند و نیاز به برق شهری دارند. البته، مدل روکو +Streaming Stick می‌تواند با درگاه USB نیز از تلویزیون شارژ شود. مدل کروم‌کست گوگل نیز روی آداپتور خود یک درگاه اترنت هزار مگابیتی دارد.

هر چهار دستگاه از جنس پلاستیک نامرغوب و مشکلی رنگ هستند؛ دارای کنترل از راه دور و باید نصب و راه‌اندازی شوند. عموما رابط گرافیکی نصب بسیار ساده و بدریختی دارند. گوگل کروم‌کست دارای یک اپلیکیشن موبایل نیز هست که می‌توانید از راه دور برخی تنظیمات را وارد کنید یا وقتی در خانه نیستید؛ به دستگاه دسترسی داشته باشید.

پیکربندی و راه‌اندازی اولیه این دستگاه خوب نیست و باید خودتان از ابتدا همه تنظیمات را برای کانال و سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید؛ انجام دهید. اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید و با کلی محدودیت دیگر پیش بروید تا اولین استریم ویدیو 4K HDR را روی تلویزیون ببینید.

اگر یک تلویزیون 4K خریداری کردید یا در سودای خرید آن هستید؛ بهتر است بدانید که در ایران هنوز برای استریم یک ویدیوی 720p با مشکل روبرو هستیم؛ پس صحبت از محتوای 4K خنده‌‌دار و بسیار دست‌نیافتنی است. خرید یک دستگاه استریم 4K HDR چطور؟ شاید برای زیباتر کردن سیستم مدیاسنتر خانه‌تان انتخاب بدی نباشند!

متاسفانه در ایران زیاد نمی‌توان درباره تجربه کاربری این دستگاه‌‌ها صحبت کرد و با مقایسه عملی؛ اظهارنظر کرد که کدام‌یک بهتر است. به‌هرحال، در دنیا بر سر انتخاب یکی از این چهار دستگاه استریم 4K HDR میان کاربران بحث و تبادل‌نظر است و ما هم اینجا دوست داشتیم درباره‌شان حرف بزنیم تا از فناوری و محصولات روز دنیا عقب نباشیم!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. مهدی احمدزاده می گوید

    رشد فناوری چه سرعتی گرفته.اگه به روز نشیم قافیه رو باختیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5