معرفی اپلیکیشن‌هایی که ما را برای وقوع زلزله و اقدام‌های پس از آن آماده می‌کنند

1

دیشب زلزله ۷.۲ ریشتری در مرز ایران و عراق  رخ داد. زلزله‌ای که تمامی مردم ساکن استان‌های غربی و جنوب غربی ایران با قدرت تمام احساس‌اش کردند و حتا پس‌لرزه‌های آن به تهران و برخی استان‌های مرکزی ایران نیز رسید و تاکنون متأسفانه آمار کشته‌ها و قربانیان این حادثهه از مرز 300 تن عبور کرده است.

زلزله یکی از بدترین و رایچ‌ترین حوادث طبیعی است که هر روزه در مناطقی از جهان با شدت کم یا زیاد رخ می‌دهد و خسارات مالی و جانی گسترده‌ای برجا می‌گذارد.

تقریبا هیچ ماهی از سال بدون وقوع یک زلزله بزرگ در نقطه‌ای از جهان نمی‌گذرد و ده‌ها هزار نفر از مردم خانه و زندگی‌شان را از دست می‌دهند یا نزدیک‌ترین افراد خانواده را باید به خاک بسپارند.

متاسفانه هنوز فناوری نتوانسته است در این زمینه موفقیت زیادی حاصل کند و مثلا زمان و مکان دقیق وقوع یک زلزله را پیش‌گویی و هشدار دهد.

بسیاری از مراکز تحقیقاتی یا فناوری می‌توانند پیش‌بینی کنند که مثلا در چند سال آینده در کدام مناطق احتمال وقوع یک زلزله بزرگ وجود دارد اما این پیش‌بینی و پیش‌گویی‌ها هنوز نتوانسته از خسارات و تلفات این بلای طبیعی بکاهد.

ایران یکی از کشورهای زلزله‌خیز در جهان به شمار می‌رود و کارشناسان درباره وقوع یک زلزله بزرگ در تهران و چند شهر دیگر هشدار داده‌اند. گفتیم که هنوز فناوری نتوانسته است با پدیده زلزله مقابله و ازش جلوگیری کند اما شاید بتوان با استفاده از اپلیکیشن‌هایی؛ برای وقوع آن آمادگی داشت.

با جست‌وجو در اینترنت؛ می‌توان چند اپلیکیشن معتبر و کاربردی برای آمادگی مقابله با زلزله و حوادث پس از آن پیدا کرد. متاسفانه؛ جست‌وجوهای ما برای یک اپلیکیشن یا سایت آنلاین ایرانی به نتیجه نرسید ولی فعلا می‌توان از اپلیکیشن‌های زیر استفاده کرد:

My Quack

این اپلیکیشن دانشگاه برکلی می‌تواند تاریخچه‌ای از وقوع زلزله در منطقه و شهر شما را نشان بدهد. مهم‌ترین زلزله‌هایی که در روزها و ماه‌های گذشته رخ داده را گزارش می‌کند و همراه با تصویر و نقشه به شما می‌گوید که در صورت وقوع یک زلزله در آینده؛ چه میزان خسارات و تلفات در پی خواهد داشت.

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید برآوردی از خرابی و خسارت ناشی از زلزله در منطقه‌های مختلف شهرتان به دست بیاورید و بدانید کدام سرویس‌ها و خدمات شهری مختل شده و از بین رفتند یا در دسترس هستند.

اپلیکیشن My Quack برای آیفون از اینجا و نسخه اندرویدی آن به نام My Shake از اینجا قابل دانلود است.

Earthquake Alert

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی و معتبر برای دریافت آخرین اخبار زلزله؛ برنامه Earthquake Alert برای گوشی‌های اندرویدی است. این اپلیکیشن علاوه بر گزارش جدیدترین اخبار زلزله روی نقشه و اطلاع وضعیت منطقه شما؛ می‌تواند در هنگام وقوع یک زلزله با استفاده از بزرگ‌نمایی نقشه؛ محل دقیق آن را به شما نشان بدهد.

تمام پس‌لرزه‌های یک زلزله و اندازه و عمق آن‌ها روی این اپلیکیشن مشخص شده‌اند. مثلا درباره زلزله دیشب در عراق و ایران؛ این اپلیکیشن به طور کامل محل وقوع زلزله و اطلاعات تکمیلی موردنیاز دیگر را نشان می‌دهد. اپ معتبری است و به جای تکیه بر اخبار ضد و نقیض شبکه‌های اجتماعی یا تلگرام می‌توانید با این اپ خانواده و فرزندان خود را در حالت آماده باش قرار دهید.

این اپلیکیشن را برای گوشی‌های اندرویدی از اینجا دانلود کنید.

Life360

یک اپلیکیشن کاربردی برای پس از زلزله است که برای پلتفرم‌های اندروید، آی‌او‌اس و ویندوز عرضه شده است.

شما می‌توانید اعضای خانواده یا دوستان را در یک گروه تعریف کنید تا پس از وقوع یک زلزله بتوانید موقعیت هریک از آن‌ها را در نقشه داشته باشید و یکدیگر را گم نکنید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پس از زلزله؛ جدا شدن اعضای یک خانواده از یکدیگر و بی‌خبری هریک از بقیه اعضا است.

ممکن است هنگام وقوع زلزله؛ بچه‌ها در مدرسه یا والدین هریک بر سر کارشان باشند. اما اپلیکیشن Life360 کمک می‌کند تا هم موقعیت هریک از اعضای خانواده مشخص شود و هم بتوانند پیام‌های اضطراری برای یکدیگر بفرستند. این اپلیکیشن از سیستم GPS برای یافتن اعضای خانواده استفاده می‌کند.

اپلیکیشن بسیار کاربردی Life360 را برای گوشی‌های آی‌او‌اسی از آی‌تونز و برای گوشی‌های اندرویدی از گوگل‌پلی دریافت کنید.

Know Your Plan

بهتر است همیشه یک اپلیکیشن آموزشی نیز روی گوشی تلفن همراه خود داشته باشید. این اپ فهرستی از اقدامات و کارها پیش از وقوع زلزله را برای ایمنی بیشتر خانه یا مدارک و دارایی‌های مهم و ارزشمند شما؛ آموزش می‌دهد.

مثلا به شما می‌گوید گازکشی ساختمان و نحوه اتصال شیرآلات باید چگونه باشد تا در هنگام وقوع زلزله خانه شما گرفتار حریق و انفجار نشود. همچنین؛ چه مدارک و اسنادی را باید در یک کیف گذاشته و برای فرار از زلزله آماده باشید.

آموزش‌های داده شده در این اپلیکیشن فقط محدود به زلزله نیست و برای انواع حوادث طبیعی مانند سیل، آتش‌سوزی، گردباد و طوفان و غیره؛ شما را آماده می‌کند.

این اپلیکیشن را برای دستگاه‌های آی‌او‌اسی از اینجا و برای گوشی‌های اندرویدی از اینجا دانلود کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. فرشاد می گوید

    چنین اپلیکیشن هایی باید بدون محدودیت امکان اجرا داشته باشن. مثلاً بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی باز بشه. اپراتورهای موبایل بدون ایجاد محدودیت دسترسی به سرور رو برای اونها فراهم کنند (مثلاً بدون نیاز به شارژ اینترنت) تا در مواقع ضروری اطلاع رسانی های امدادی به حداکثر عموم انجام بشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5