سفرهای دو روزه تفریحی برای تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها

0

شاید براتون جالب باشه بدونین ایران از جمله کشورهاییه که تعطیلات سالانه زیادی دارد. مناسبت های مذهبی و اعیاد در کشور ایران بسیار  بااهمیته و از اینرو برای بزرگداشت و یاد آوری این اعیاد به مردم، روزهایی در کشور تعطیلی رسمی شناخته می‌شه. علاوه بر اون تعطیلی پنج شنبه و جمعه های هر هفته فرصت مناسبی برای استراحت و سفر های کوتاه خانوادگیه.

خیلی‌ها فکر می‌کنن در مدت زمان دو روز تعطیلی نمی‌شه سفر کرد و وقت خود را فقط صرف گردش درون شهری می‌کنن و گاهی هم از نبود مراکز تفریحی متنوع در شهرشون گله‌مندن، تحقیقات نشون داده تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها جزء مردم استان‌هایی هستن که به سفر علاقه زیادی دارن و نرخ سفر در این استان‌ها بالاست. در این پست به هموطنانمون در این دو استان پیشنهاد می کنیم که از تعطیلی‌های دو روزشون به نحو احسن استفاده کنن.

سفرهای دو روزه تهرانی‌ها

شهرهای دیدنی زیادی نزدیک تهران هستن که علاوه بر اینکه آب و هوای خیلی خوبی دارن خلوت و دنج هم هستن، مثلا شهر فیروز کوه بهترین مکان برای تفریح تهرانی ها در روزهای گرم تابستونه. این شهر فقط دو ساعت و نیم با تهران فاصله داره و یه دریاچه زیبا هم داره به نام (شورمست) که خیلی دنج و زیباست. شهرستان لاریجان هم که دو ساعت با تهران فاصله داره و روستاهای آب گرم زیادی داره و زمستونا میتونین علاوه بر استفاده از آب گرم اون، به دریاچه‌های قزل آلاش برین و از آب و هوای دلپذیرش لذت ببرین. 

یکی دیگه از شهرهای نزدیک تهران کرج هست که البته دیگه خودش عضو استان البرز شده و پر از روستاهای خوش آب و هواست.یکی از روستاهای خیلی زیبای کرج روستای کردان هست که پل آجری بانو صحرا از دوره صفویه از بافت های تاریخی این روستاست و آب و هوایی بسیار عالی داره و شما می تونین از سد لتیان و رودخانه ی جاجرود دیدن کنین و عکس به یاد موندنی بگیرین.

اوشون فشم هم هوایی معتدل داره و تو فصل بهار و تابستون میتونین با رفتن به این شهر، از آبشار در بندسر و غارهای دیدنی شهر دیدن کنین.

این شهر هایی که معرفی کردیم فقط بخشی از مکان هایی بودن که شما میتونین توی یکی دو روز برین و از آب و هواشون لذت ببرین اما در اطراف تهران بزرگ پره از این شهرها و روستاهای دیدنی. سایت پایانه ها که مرجع خرید بلیط اتوبوس هست در نظر داره در پست های بعدی روستاهای دیدنی تهران را معرفی کنه و شما را بیشتر با استفاده از سفر های دو روزه آشنا کنه.

سفرهای دو روزه اصفهانی ها

شهر های دیدنی خیلی زیادی نزدیک اصفهان هست و میشه گفت تمام این شهر ها توریستی هستن و گردشگران زیادی سالانه از اون ها دیدن میکنن. پس خیلی حیفه اگه خود اصفهانی ها  که فاصلشون خیلی کمه تا این مراکز از این شهر ها دیدن نکنن.

سمیرم با یه طبیعت بکر و زیبا در جنوب استان اصفهان قرار داره که تنها 150 کیلومتر با اصفهان فاصله داره. روستا و آبشار آب ملخ پر از چشمه سارهای گوارا و آبشار های خروشانه و میتونین ازشون دیدن کنین، آبشار سمیرم هم در یک محلی قرار گرفته که پر از استراحتگاهه و شما هیچ مشکلی برای گذروندن یکی دوروز به یاد موندنی تو  این شهر ندارین.

شهر کاشان که پره از جاذبه های گردشگری:باغ فین، حمام فین و مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان شما را به حیرت می اندازه که چقدر آثار کهن در این شهر نهفته است. بهترین زمان برای رفتن به کاشان اردیبهشت ماهه تا علاوه بر دیدن از شهر، به مراکز گلاب گیری هم برین و از بوی گل محمدی مست بشین. جالبه بدونین روزانه اتوبوس های زیادی فاصله اصفهان تا کاشان و برعکس رو طی میکنن و شما به راحتی میتونین با طی این فاصله یه آب و هوای عالی رو استشمام کنین. البته برای یه سفر لذت بخش دو روزه، بهتره با اتوبوس سفر کنید، چون خیلی از دغدغه های سفر رو کم میکنه. باید بدونید لازم نیست برای تهیه بلیط اتوبوس حتما به پایانه مسافربری برید، فقط کافیه وارد سایت پایانه ها بشید و بلیط رفت و برگشت خودتون رو بخرید.

نطنز علاوه بر مساجد قدیمی کاروانسراهایی از دوره صفوی هم داره و شما میتونین کلی صنایع دستی سفالگری و خراطی از اونجا بخرین.

یه پیشنهاد عالی برای اصفهانی ها کرایه ی ویلا در شهرستان چادگانه. مراکز تفریحی زیادی در چادگان برای گردشگران آماده شده. اسکله قایقرانی، قایق موتوری، سوارکاری و کلی سکوهای استراحتگاه به علاوه زمین های ورزشی مثل والیبال و فوتبال و دوچرخه سواری. نکته ی مهم اینکه در خود چادگان روستاهای فوق العاده زیبایی هست مثل (انالوجه)که اکثر مردم این روستا ترک زبان هستن و کلی صفا و صمیمیت را در کنار آب و هوای خوش میتونین لمس کنین.

سامانه پایانه ها در تلاشه هر ماه برای استان های مختلف کشور شهرستان های بکر و خوش آب و هوا را معرفی کنه تا هموطنان بتونن از منابع طبیعی و محیط زیست بیشتر استفاده کنن. همچنین شما میتونین سفر خودتون رو با وسایل نقلیه ی عمومی انجام بدین، مثلا با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سایت پایانه ها با بهترین اتوبوس های کشور همسفر بشین.

آدرس سایت: Payaneha.com

آدرس تلگرام پایانه ها: @payanehaticket


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.