چرا شما به آیفون X یا هر اسمارت‌فون گران‌قیمت جدید دیگری واقعا نیازی ندارید؟

8

اگر درباره خرید آیفون X فقط به خاطر قیمت هزار دلاری‌اش تردید دارید؛ ما درباره خرید هر اسمارت‌فون گران‌قیمتی تردید داریم!

فرقی نمی‌کند این گوشی از اپل، سامسونگ، گوگل یا هر شرکت دیگری باشد. می‌توان فهرستی طولانی از دلایل منطقی برای نخریدن یک گوشی گران قیمت تهیه کرد.

برای لحظه‌ای به این موضوع فکر کنید که واقعا چرا باید ۹۰۰ یا ۱۰۰۰ دلار برای یک اسمارت‌فون بدهید؟ سعی کنید گرفتار جوسازی‌های رسانه‌ای و ویژگی‌های دل‌فریب این گوشی‌ها نشوید و بیشتر به کاربردهای روزانه آن‌ها فکر کنید.

برای کمک به انتخاب شما؛ در ادامه چند دلیل بزرگ نخریدن پرچم‌دارهای گران‌قیمت را مرور می‌کنیم:

اسمارت‌فون‌های رده متوسط همیشه بهتر هستند

در سال‌های دور، خرید یک گوشی تلفن همراه رده متوسط بسیار غم‌انگیز بود. چون صفحه‌نمایش کیفیت و دقت تصویر پایینی داشت، جنس بدنه گوشی خوب نبود و دوربین‌های آن عملا بی‌استفاده بودند. فاصله میان یک گوشی رده متوسط با یک گوشی پرچم‌دار بسیار زیاد بود.

اما امروز، این وضعیت تغییر پیدا کرده است و گوشی‌های رده متوسط بازار صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی دارند؛ جنس بدنه آن‌ها با پرچم‌دارها فرقی نمی‌کند و دوربین‌های اصلی و سلفی آن‌ها می‌توانند هر نیاز کاربر را رفع کنند؛ جز اینکه بخواهید وارد مسابقات عکاسی موبایل شوید یا انتظارات یک دوربین DSLR را از دوربین اسمارت‌فون خود داشته باشید.

در گذشته؛ گوشی‌های رده متوسط قابل به‌روزرسانی نبودند و عمدتا از سیستم‌عامل‌های قدیمی استفاده می‌کردند اما امروزه؛ جدیدترین نسخه‌ اندروید یا iOS را می‌توانید روی یک گوشی رده متوسط نصب و اجرا کنید.

برای مثال، گوشی Moto G5 Plus با قیمت زیر ۳۰۰ دلار، بسیار اقتصادی است. پردازنده این گوشی اسنپدراگون ۶۲۵ با نمایشگر ۵.۲ اینچی و دقت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است. ۴ گیگابایت حافظه رم دارد؛ به اندازه حافظه رم گلکسی اس ۸ و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

ما نمی‌خواهیم منکر برخی تفاوت‌ها و ارزش‌های میان گوشی‌های رده متوسط با رده بالای بازار شویم ولی موضوع این است که این تفاوت‌ها ارزش پرداخت هزینه‌ای چند صد دلاری را دارند؟

پرچم‌دارها هر سال نوآوری جدید ندارند

در بیشتر اوقات، وقتی یک گوشی پرچم‌دار جدید معرفی می‌شود؛ هنوز گوشی پرچم‌دار سال گذشته به فروش می‌رسد. آیا این دو گوشی با یکدیگر تفاوت فاحشی دارند؟ اگر دقت کنیم واقعا نه!

مثلا میان گوشی‌های آیفون سری ۷ با آیفون‌های سری ۸ چه تفاوت عمده‌ای دیده می‌شود؟ حالا مقایسه آیفون ۷ با آیفون X بدتر است. هزینه خرید یک آیفون ۷ به علاوه ۵۵۰ دلار می‌شود یک آیفون X.

بررسی کنید کدام ویژگی آیفون X می‌تواند نیاز اساسی شما را رفع کند؟ شارژ بی‌سیم یا سیستم تشخیص چهره یا افکت‌ها و مودهای عکاسی پرتره؟ بابت چه چیزی که به دست می‌آورید، باید ۵۵۰ دلار بیشتر بپردازید؟

میان پرچم‌دارهای گلکسی اس ۷ با گلکسی اس ۸ چه تفاوتی وجود دارد؟ مثلا دوربین اصلی این دو اسمارت‌فون چه تفاوتی دارند؟ هر دو یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه f/1.7 و تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر دارند.

رویکرد جدید بازار موبایل این است: به یک گوشی پرچم‌دار سال گذشته قابلیت‌هایی مانند ضدآب، شارژ بی‌سیم، کمی سرعت بیشتر و مودهای جدید عکاسی اضافه کنید ولی چند صد دلار گران‌تر بفروشید!

مقایسه‌ای میان گوشی‌های پیکسل اصلی و پیکسل ۲ بیندازید. چه تفاوتی دارند و کدام‌یک بهتر هستند؟ در حالی که اسمارت‌فون پیکسل اصلی باتری بزرگ‌تر و جک هدفون دارد؛ صد دلار هم ارزان‌تر است.

قیمت‌ها افزایش یافتند

قیمت آیفون X از هزار دلار آغاز می‌شود. گلکسی نوت ۸ قیمتی حدود ۹۵۰ دلار دارد. گلکسی اس ۸ پلاس حداقل ۸۲۵ دلار است و گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال با قیمت ۸۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

شرکت‌های سازنده گوشی در یک حرکت دسته جمعی دارند قیمت گوشی‌های پرچم‌دار خود را بالا می‌برند تا شما عادت کنید هزینه بیشتری برای خرید یک گوشی بپردازید.

شما مختار پول خودتان هستید اما ما ترجیح می‌دهیم وارد این بازی نشویم و پول‌مان را برای یک گوشی رده متوسط خوب یا حداقل یک پرچم‌دار سال گذشته با قیمت پایین‌تر بپردازیم.

چرا به گوشی‌های چینی با کیفیت بالا ولی قیمت ارزان‌تر فکر نمی‌کنید؟ هواوی، شیائومی، وان‌پلاس و برندهای موفق دیگر چینی در قیمت‌گذاری گوشی‌هاشان منصف‌تر هستند و حاشیه سود کمتری برای خودشان در نظر می‌گیرند.

نوکیا ۶ یک اسمارت‌فون اندرویدی با قیمت زیر ۳۰۰ دلار است که مشخصات یک گوشی رده بالای بازار را دارد.

هیچ به‌روزرسانی یا اپلیکیشن جدیدی را از دست نمی‌دهید

همان‌طور که گفتیم؛ امروزه می‌توانید جدیدترین نسخه‌های اندروید و آی‌او‌اس را روی گوشی‌های قدیمی یا رده متوسط نصب و اجرا کنید. بنابراین؛ هیچ اپلیکیشن یا قابلیت را از دست نمی‌دهید. iOS 11 را می‌توانید روی آیفون‌های 5S به بالا نصب کنید. اپ اینستاگرام روی iOS 9 به بالا نصب و به‌روزرسانی می‌شود.

اندروید ۸ اوریو به‌زودی روی غالب گوشی‌های اندرویدی قابل نصب است. اندروید ۶ و ۷ روی اغلب دستگاه‌ها نصب شده‌اند. همه توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزارهای اندرویدی، یک نسخه جدید اپلیکیشن را برای اندرویدهای ۵ به بالا عرضه می‌کنند.

اکنون، اکوسیستم اندروید به‌ گونه‌ای است که شما حتا اگر ارزان‌ترین گوشی رده متوسط بازار را بخرید؛ هیچ به‌روزرسانی یا اپلیکیشنی را از دست نمی‌دهید!

اگر بخواهیم این مطلب را جمع‌بندی کنیم؛ باید بگوییم برای خرید یک گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ دلیل محکم داشته باشید تا به خاطرش هزینه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار کنید! اگر فقط به خاطر شارژ بی‌سیم، دوربین دوگانه با چند افکت جدید، نمایشگر شفاف‌تر و سیستم تشخیص چهره و غیره است؛ بهتر است یک گوشی پرچم‌دار سال گذشته یا یک گوشی رده متوسط بخرید و چند صد دلار از پول‌تان را پس‌انداز کنید!

شما هم نظرتان را درباره خرید یک گوشی پرچم‌دار گران قیمت سال ۲۰۱۷ با ما در میان بگذارید؟ دلایل خود را بگویید و اگر به سراغ یک گوشی رده متوسط رفتید؛ باز هم بگویید چرا چنین تصمیمی گرفتید؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. Ali می گوید

    سلام
    با مطلبتون کاملا موافقم. باید خرید کردن وجهه عقلانی داشته باشد.
    قشر کارمند که اصلا نمی تونن چنین هزینه هایی داشته باشند و کلا این خرجها که اضافه بر نیازه برجه.

  2. فرشاد می گوید

    اگه چندتا پارامتر مهم گوشی رو جدا کنیم توی دوتا گوشی میان رده و پرچمدار به هرکدومشون نمره بدیم. جمع نمرات رو برای هر گوشی بدست بیاریم (بالطبع گوشی پرچمدار نمره بالاتری کسب میکنه) و قیمت هر گوشی رو به این نمره سرشکن کنیم، میبینیم که قیمت نهایی هر نمره برای گوشی پرچمدار خیلی بیشتر از گوشی میان رده در اومده. که باید انتظار داشت گوشی پرچمدار قیمتش با امتیازش تناسب داشته باشه ولی نداره! اون بخش اضافی قیمت سود جویی کمپانی و سرمایه ایه که برای تبلیغات صرف شده.

  3. Matin می گوید

    مرسی بابت این مطلب بسیار جالب. واقعیت اینه که گوشی های متوسط عمر طولانی تری هم دارند (تجربه شخصی). شرکتهای معتبری مثل ایسر و ایسوس رو هم نباید از قلم انداخت، که تلفنهای همراه بسیار با کیفیت شون رو با گارانتی های طولانی مدت و قیمت های بسیار منصفانه به بازار عرضه می کنند.

  4. SmeQ می گوید

    بنده امسال بعلت کندی گوشی پایین رده ام تصمیم گرفته بودم یک پرچمدار بخرم ولی بعدا به دلایلی در تصمیمم تجدید نظر کردم و پرچمدار سال ۲۰۱۴ شیائومی رو گرفتم.
    به نسبت هزینه بسیار گوشی با ارزشی هست و خیلی راضیم ازش.
    و اما برتری های گوشی ارزان به پرچمدار ۲۰۱۷ :
    – ۹۰ درصد کارایی و ۹۹ درصد کیفیت پرچمدار ۲۰۱۷ رو گوشیم داره
    -اصلا استرس خراب شدن و آسیب فیزیکی رو ندارم
    -گوشی ۲۰۱۴ آپدیت اندروید ۶ گرفته و ۷ هم در راهه
    – با هزینه نزدیک یک دهم خرید یک پرچمدار ۲۰۱۷ گوشی خریدم یعنی میتونم با باقیمونده پولم تا ده سال موقع چهارشنبه‌سوری گوشیمو به رسم نیاکانمون بندازم توی آتیش و یه مدل دیگه بگیرم ? در حالی که بهترین گوشی‌ها با استفاده مداوم نهایتا ۳-۴ سال نهایتا دوام می آورند.
    -وجدانم آسوده است که برده و کیسه پول کمپانی‌های گوشی سازی نیستم.

  5. Xom می گوید

    تقریبا با این موضوع موافقم.کاری که این شرکت ها انجام میدن اینه که روی روان شناسی خرید بسیار کار میکنن یعنی اینکه شما با وجود داشتن ایفون ٧ وقتی ایفون ٨ وارد بازار میشه گوشی خودتون از چشمتون میفته حتی اگه تفاوت چندانی هم نداشته باشند واین جریان ارامش رو از افراد حتی پول دار میگیره چون جوری اشخاص رو تربیت میکنه که فقط برای مردم زندگی کنن و این شرکت ها مثلا زمانی که ایفون ٧ رو میسازن هم میتونستن ایفونx رو با همین کیفیت بسازن ولی این کار رو انجام نمیدن فقط برای تشنه نگاه داشتن مردم.

  6. مرتضی می گوید

    دقیقا نتیجه ای هست که بنده بعد از خرید galaxy s7 edge گرفتم. خوب گوشی خوبی هست و ازش راضی بودم تا اینکه قرار شد برای مادرم گوشی جدید بگیریم. برای ایشون گوشی میان رده ی J7 pro گرفتیم که بعد از کار کردن با اون به این نتیجه رسیدم که اشتباه کردم بیش از یک میلیون پول اضافی برای گوشی به اصطلاح پرچم دار (اون موقع) پرداخت کردم. واقعا تفاوت ها خیلی کم بود و حتی لبه های خمیده گوشی S7 در خیلی مواقع دردسر هست تا یک امکان .
    ممنون از مطلب خوبتون

  7. میثم محمودی می گوید

    دقیقا با این مطلب موافقم. من پول خرید پرچمدار های بازار رو داشتم اما دیدم هیچ نیازی ب این گوشی ها با چنین قیمتهای بالایی ندارم و یه گوشی میانرده الجی استایلوس2 خریدم ک واقعا راضیم و همه چیزهایی ک میخواستم داره و با صرفه جویی تو پولم تونستم خریدهای دیگه ای تو زندگیم ک واجب تر بود انجام بدم

  8. مجتبي می گوید

    ببین دوست عزیز . ٩٠ درصد افرادی که دنبال خرید آخرین مدل گوشی یا پرچم دار برندا هستن و در اصطلاح گوشی بازن ، از کمتر از ٢٠٪؜ امکانات اون گوشی استفاده می کنن و صرفا جهت کلاس گزاشتن می خرنش. صحبت پول زیاد داشتن و این حرفا هم نیست، دیدم افرادی که محتاج نون شبن و با کارگری زندگی می کنن ولی با قرض و بیشتر کار کردن آیفون ٨ یا ابکس می خرن. همین باعث می شه اون مهندس یا دکتر که دستش به دهنش میرسه هم مجبور سه بره آخرین مدل گوشیا رو بخره . در کل لعنت به این چشم و هم چشمی 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5