معرفی کتاب « می‌توانید پولدار بودن را انتخاب کنید »، نوشته رابرت کیوساکی ، شارون ال لچر

0

تقدیم به همسر عزیزم

و تمامی همراهانم

پیش گفتار مترجم

کتابی که پیش رو دارید، یکی از جامع‌ترین کتابهای رابرت کیوساکی است، میلیونری که بیشتر افراد علاقمند به حوزه ثروت با او آشنا هستند. همانطور که از نام آن پیداست در این کتاب از ابتدا تا انتهای نکاتی که برای پولدار شدن نیاز دارید را خواهید آموخت.

راه‌های زیادی برای ثروتمند شدن وجود دارد اما اگر می‌خواهید به ثروتی پایدار دست‌یابید باید با اصول ابتدایی اقتصاد و در پی آن با نکاتی برای راه‌اندازی کسب و کار آشنا شوید که در این کتاب تمامی آنها مرحله به مرحله تشریح شده‌اند.

اگر تصمیم گرفته‌اید الفبای پولدار شدن را بیاموزید و زندگی خود را تغییر دهید، این راهنما بیشتر پرسش‌های شما را پاسخ گفته و راهنمای شما در مسیرتان خواهد بود.

در صورت هرگونه پرسش می‌توانید با ایمیل mansbigdeli@yahoo.com در تماس باشید.

منصور بیگدلی


بخش نخست: مانند پولدارها فکر کنید

پیش‌گفتار

زندگی انتخاب کردن است. در ۹ سالگی پولدار بودن را انتخاب کردم. دو پدر داشتم، یکی پولدار بود و دیگری بی‌پول. پدر واقعی‌ام، پدر بی‌پولم، تحصیلکرده و باهوش بود و مدرک دکترا داشت. پدر بهترین دوستم، پدر پولدار، هرگز هشت کلاس را تمام نکرد. هر دو نفر در شغل خود موفق بودند، در تمام زندگی خود به سختی کار می‌کردند. هر دو درآمد داشتند اما یکی از آنها همیشه مشکل مالی داشت. دیگری به یکی از پولدارترین مردان هاوایی تبدیل شد. یکی از آنها درحالی مرد که میلیون‌ها دلار برای خانواده‌اش، موسسات خیریه و کلیسا بجا گذاشت. دیگری بدهی‌هایی به ارث گذاشت که باید پرداخت می‌شد. هردوی آنها مرا راهنمایی می‌کردند اما راهنمایی‌های آنها شبیه به هم نبود. هر دو مرد قویا به آموزش اعتقاد داشتند اما دوره‌های آموزشی یکسانی را پیشنهاد نمی‌کردند.

اگر تنها یک پدر داشتم، باید راهنمایی او را می‌پذیرفتم یا رد می‌کردم. اما داشتن دو پدر به من امکان مقایسه بین دیدگاه‌های آنها را داد: دیدگاه پولدار و دیدگاه بی‌پول.

بجای اینکه به سادگی نظر یکی را بپذیرم و دیگری را رد کنم، شروع به تفکر بیشتر، مقایسه آنها و سپس انتخاب برای خودم کردم. مساله این بود که پدر پولدار هنوز پولدار نبود و پدر بی‌پول هم هنوز بی‌پول نبود. هردو شغل‌های خود را آغاز کرده بودند و هردو درگیر مسایل مالی و خانواده‌شان بودند. اما دیدگاه‌های کاملا متفاوتی در مورد پول داشتند.

در سن نه سالگی، انتخاب من این بود که به دیدگاه‌های پدر بی‌پولم گوش نکنم، اگرچه او پدری با تحصیلات دانشگاهی بود. تصمیم گرفتم به دیدگاه‌های پدر پولدار گوش کنم و در مورد پول از او بیاموزم. به عبارت دیگر پولدار بودن را انتخاب کردم. درس‌هایی که از او آموختم درس‌هایی هستند که اکنون با شما در میان می‌گذارم.

هنگامی که ما جوان هستیم معمولا بجای ما تصمیم‌گیری می‌شود. وقتی رشد می‌کنیم و بالغ می‌شویم یاد می‌گیریم خودمان انتخاب کنیم. اکنون زمان آن رسیده که یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی خود را بگیریم، اینکه کنترل تصمیمات بحرانی زندگی مالی خود را در دست بگیریم یا خیر. چرا بحرانی؟ چون اگر کنترل مسایل مالی خود را در دست بگیرید قدرت پیدا می‌کنید آینده جدیدی را برای خودتان شکل دهید. این انتخاب در واقع حاصل یک سری تصمیمات کوچکتر است. تصمیم به تغییر آینده مالی یک تصمیم ابتدایی است. تصمیم به پیگیری، داشتن یک روز جدید هر روز که چشمانتان را باز می‌کنید، انتخابی بحرانی‌تر است. آیا می‌توانید انتخاب خود را به طور کامل تا انتها ببینید؟

این کتاب نقشه راهی برای زندگی جدید شما است. حین خواندن این کتاب سه بخش را خواهید دید شامل ایده‌های مختلف پولدارها، اطلاعات عملی و تمریناتی که نه برای تعیین مسیر شما بلکه برای روشن کردن راه شما طراحی شده‌اند. در بخش (۱)، «مانند پولدارها فکر کنید» با تفکرات قدیمی آشنا شده و ایده‌های جدیدی را می‌پذیرید که قدرت بجلو راندن شما برای ورود به سراشیبی آزادی مالی را می‌دهند. در بخش (۲)، «آنچه پولدارها می‌دانند را بیاموزید» دانش مورد نیاز برای حفظ خود در مسیر را بدست خواهید آورد. در بخش (۳) «کارهایی را انجام دهید که پولدارها انجام می‌دهند» برنامهٔ دقیقی ارایه خواهد شد که به شما کمک می‌کند به مقصد خود برسید.

اما اول از همه باید موقعیت مالی خود را ارزیابی کنید. در صفحات بعدی با ترس‌ها، عادت‌های کهنه تفکر خود و سایر موانع مخفی روبرو می‌شوید که تاکنون مانع از پیشرفت شما شده‌اند. فهرستی از قدرت‌ها و اشتیاق‌های خود می‌سازید، آنهایی که همیشه داشته‌اید اما هرگز تایید نکرده‌اید، چه قدرتی می‌تواند شما را از مارپیچ مالی‌تان خارج کند. با تفکرات جدیدی در مورد ایدهٔ پول، تفکراتی برای مهارکردن آن قدرت‌های درونی و به جلو راندن شما در جادهٔ رویاهای‌تان آشنا می‌شوید.

پدر پولدار گفت:

«همه ما قدرت انتخاب داریم. من پولدار بودن را انتخاب کردم و این انتخاب هر روز من است.»

شادباش

شما تصمیم گرفته‌اید به آزادی مالی دست‌یابید. زمان تلاش فرارسیده است.

دو راه در جنگل وجود داشت و من

راهی را انتخاب کردم که کمتر کسی از آن عبور کرده بود،

و همین تمام تفاوت‌ها را ایجاد کرد.

«رابرت فراست»

فصل نخست: ذهن خود را تغییر دهید تا زندگی شما تغییر کند

همه ما قدرت انتخاب داریم.

من پولدار بودن را انتخاب می کنم

و این انتخاب هر روز من است.

شما در حال آغاز این برنامه آموزشی هستید چون می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید. اما پیش از آنکه زندگی خود را تغییر دهید باید ذهن خود را تغییر دهید. تفکرات و باورهای شما عمیقا در درون شما جای گرفته‌اند، آنقدر عمیق که حتی ممکن است آگاه نباشید که چقدر روی مشکلات مالی شما اثر گذاشته‌اند. اگر آرزوی آزادی مالی دارید پس به خودآگاهی نیاز دارید. در این فصل فهرستی از وضعیت‌های خود را خواهید داشت. می‌آموزید که کدام وضعیت‌ها به شما کمک می‌کنند و کدام شما را عقب نگه می‌دارند. با تاثیر گرفتن از راهنمایی پدر پولدار با ثروتی از ایده‌های جدید روبرو خواهید شد که قدرت حرکت دادن شما در جهت‌های مختلف، در مسیر آزادی مالی را دارند. انتخاب این مسیر به شما بستگی دارد.

در چه فکری هستید؟

***

نکته پدر پولدار

«پول صرفا یک ایده است.»

***

وقتی به آینه نگاه می‌کنید چه چیزی زمزمه می‌کنید؟ آیا با عباراتی مانند «اضافه وزن دارم» و «دارم پیر می‌شوم» خود را سرزنش می‌کنید؟ یا می‌ایستید و می‌گویید «عالی هستم». آینه بیش از آنچه که چشمان شما می‌بینند را بازتاب می‌دهد. آینه بازتاب دهنده تفکرات و باورهای درونی شما است؛ روح شما به تفکراتی که از روح شما برمی‌آیند گوش می‌کند. آیا منفی‌باف هستید؟ اگر اجازه دهید چنین تفکراتی شما را محدود کنند هرگز وارد جاده پولدارها نخواهید شد.


کتاب می‌توانید پولدار بودن را انتخاب کنید نوشته رابرت کیوساکی

کتاب می‌توانید پولدار بودن را انتخاب کنید
راهنمای سه مرحله‌ای برای ثروت
نویسنده : رابرت کیوساکی ، شارون ال لچر
مترجم : منصور بیگدلی
ناشر: انتشارات آوین
تعداد صفحات: ۳۹۲ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5