معرفی کتاب « ۱۰۰ راز ساده‌ی موفقیت در کسب‌وکار »، نوشته دیوید نیون

0

سخن ناشر

آیا خریدن یک رولز رویس، یک ساعت یا یک خانهٔ گران‌بها شما را ثروتمند خواهد کرد؟ نه، برعکس، احتمال آن می‌رود که شما را به خاک سیاه بکشاند.

آیا خرید یک ویلای گران‌قیمت به موفقیت شرکت شما منجر خواهد شد؟ امکان ندارد.

اگر قصد دارید ثروتمند شوید، باید کارهایی را که ثروتمندان پیش از کسب ثروت انجام داده‌اند، بیاموزید. باید رموز ثروتمند شدن آنان را بیاموزید، نه چگونگی خرج کردن ثروت را. و اگر می‌خواهید کمپانی موفقی داشته باشید باید آنچه شرکت‌ها و مدیران موفق پیش از کسب اعتبار و شهرت انجام داده‌اند، فراگیرید.

افراد موفق با تلاش وافر، سخت‌کوشی و کار مداوم، بینش کافی و توجه به وقایع پیرامون و استفادهٔ درست از نکات آموزنده‌ای که فراگرفته‌اند راه دشوار موفقیت را پیموده‌اند و البته شاید کمی هم باهوش بوده‌اند.

در این کتاب شما با رمز موفقیت افرادی آشنا می‌شوید که در دنیای تجارت و در زندگی خود به موقعیت‌های رفیع دست یافته‌اند. درس‌های موجز، آموزنده و باارزشی جمع‌آوری شده‌اند تا به سادگی در اختیار شما قرار گیرند.

امیدوارم از خواندن کتاب لذت ببرید.

با آرزوی موفقیت

شاهین ترکمن

بهار ۱۳۹۱


پیش‌گفتار

ما هفته‌ای یک بار در همایش پروفسور برایان لانگ (۱) حاضر می‌شدیم. موضوع مورد بحث، از قبل مشخص نبود. دلیل این گردهمایی، آماده‌سازی برای تحقیق سالیانه‌ای بود که باید در طی ترم تحصیلی انجام می‌گرفت. همه مقالاتی را دربارهٔ موضوعاتی که خودمان انتخاب می‌کردیم می‌نوشتیم. ما ۲۰ نفر بودیم و موضوعات مختلفی ارائه می‌شد. دانشجویان دربارهٔ حقوق مدنی مؤسسهٔ جانسون (۲)، طولانی بودن ساعات درسی روزانهٔ دانش‌آموزان دورهٔ ابتدایی یا در این‌باره که آیا کامپیوتر می‌تواند آهنگ بسازد، مطالبی را عنوان می‌کردند. دلیل دیگر این گردهمایی ترغیب و تشویق دانشجویان به تحقیق دربارهٔ موضوعاتی بود که خود به آن علاقه داشتند. برای انتخاب موضوع، هیچ اجباری در کار نبود. پروفسور هیچ‌گونه اطلاعاتی مثلاً دربارهٔ لیندون جانسون (۳) یا حق و حقوق کودکان ۷ ساله نمی‌داد. او از ما می‌خواست زحمات سفر را تحمل کنیم، هر کدام به جاهای مختلفی برویم و سپس نتایج حاصل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. این همایش در پی کشف مطالب غیرمنتظره‌ای بود که با تعهد و جدیت دانشجویان به دست آید. ما دائم در حال بررسی و یادداشت نتایج بدست آمده در مورد موضوع تحقیق بودیم. پروفسور در کلاس از ما دربارهٔ پیشرفت و نتایج تحقیقاتمان سئوال می‌کرد یا این که چه چیزی ما را به هیجان آورده یا به چه بن‌بست‌هایی رسیده‌ایم و تقریباً همهٔ ما با هیجان بسیار دربارهٔ آنچه که با آن برخورد کرده بودیم یا کتاب‌هایی که مطالعه کرده بودیم، صحبت می‌کردیم. اگر ندرتاً دانشجویی پیدا می‌شد که کارش را خوب پیگیری نمی‌کرد و پیشرفتی در کارش نداشت، پروفسور بسیار ناراحت می‌شد و پافشاری می‌کرد که او حتماً یک گزارش تازه ارائه کند. پروفسور برای عدم انجام وظیفه، اغماض و گذشتی نداشت. او بارها به ما گفته بود که دانش چیزی نیست که به سراغ شما بیاید و خودش را به شما تحمیل کند. این پروژه‌های تحقیقاتی برای پروفسور، فقط موقعیتی برای آموزش موضوع مورد بحث نبود، بلکه او می‌خواست که ما خودمان را بهتر بشناسیم و توانایی خودمان را- طی مأموریتی مهم که می‌توانست نتایج خوب یا بد داشته باشد یا پسرفت و پیشرفتی به دست آید- بالا ببریم. این که کامپیوتر بتواند آهنگ بسازد یا نه، زمان کلاس‌های دورهٔ ابتدایی اضافه یا کم شود، برای پروفسور اهمیتی نداشت. آنچه که او را به هیجان می‌آورد این بود که پروژه‌هایمان را در حد توانایی‌مان اجرا کنیم. او متعقد بود که اگر الان شما در اجرای این پروژه‌ها ناتوان باشید، هیچ وقت دیگری هم نخواهید توانست ولی اگر از پس انجام آن برآیید، بعد از این هم موفق خواهید بود.

او می‌گفت در دنیای کنونی که پر از چالش و مبارزه است، هیچ‌کس به شما کمک نخواهد کرد و این خود شما هستید که با سعی و تلاش از مبارزات پیروز بیرون می‌آیید.

زمانی که من تحقیقاتم را برای نوشتن این کتاب شروع کردم به فکر کلاس‌های پروفسور لانگ افتادم و گفته‌های او را دربارهٔ عوامل لازم برای خلق یک پروژهٔ تحقیقاتی خوب، مدنظر قرار دادم.

من هزاران مقاله و سخنرانی از انسان‌های موفق را مورد مطالعه قرار دادم و دریافتم که دانشمندان یک سری تجربیات، اصول و باورهایی را کشف کرده‌اند که برای رسیدن به موفقیت لازم است.

کتاب حاضر نشان‌دهندهٔ تلاش دانشمندان است که رموز موفقیت را در تمام جوانب زندگی مورد مطالعه قرار داده‌اند و من ۱۰۰ مورد آن را در این کتاب آورده‌ام؛ هر مبحثی مرکز ثقل نتایج عملی به دست آمده است و به دنبال آن مثال‌های واقعی از اشخاص حقیقی و همچنین نصایح مفیدی که باید مورد استفاده قرار گیرد تا شانس موفقیت را در زندگی بالا برد.

دکتر دیوید نیون (۴)


۱. احساس صلاحیت، آغاز صلاحیت است.

در کاری که انجام می‌دهید چقدر تبحر دارید؟ آیا هیچ‌گونه آزمایش، ارزیابی یا چیزی شبیه این‌ها را برای سنجش توانایی خود انجام داده‌اید؟ حتماً راهی وجود دارد که دریابید کاری را که انجام می‌دهید درست است و باید انتظار موفقیت را داشته باشید یا خیر. در حقیقت کسانی که فکر می‌کنند کار خود را درست انجام نمی‌دهند و توانایی دست‌یابی به موفقیت یا رهبری را ندارند، قدرت تغییر یک چنین تفکری را نیز ندارد حتی اگر به موفقیت هم دست یافته باشند و این سبب می‌شود که توانایی‌های آن‌ها از بین برود.

منتظر ارزیابی بعدی‌تان، برای داشتن قضاوت بهتر نسبت به خود نباشید برای این که احساسات بر مبنای حقایق پایه‌گذاری نشده است. شایسته بودن با احساس آن شروع می‌شود و بعد از آن شایستگی و صلاحیت به دست می‌آید.

راس (۵) رقصنده‌ای از شهر اسپرینگ فیلد (۶) ایالت میسوری (۷) در آرزوی روزی بود که بتواند در برادوی (۸) برنامه اجرا کند. مسیر رسیدن به این هدف باشکوه، از طریق اجرای برنامه در حضور اشخاص غیرحرفه‌ای و محلی بود. راس از این کار بسیار هراس داشت و آن را به مانند معاینه شدن توسط دکتر در جلوی مردم می‌دانست. او می‌گفت وقتی که قرار شد برای اولین بار این کار را انجام دهم بسیار ترسیده بودم. اما بالاخره او اجراهای مختلفی را انجام داد که در بعضی از آن‌ها موفق و در بعضی دیگر ناموفق بود و از این طریق تجربهٔ فراوانی به دست آورد. او می‌گفت این اواخر، در مقابل کسانی که مرا مورد ارزیابی قرار می‌دادند اعتمادبه‌نفس پیدا کرده بودم زیرا که تعداد این اجراها بسیار زیاد شده بود. اولین باری که راس همراه یک گروه حرفه‌ای برنامه اجرا کرد بسیار عالی بود. او یک توضیح مناسب برای موفقیت خود در هر چه سریع‌تر حرفه‌ای شدن ارائه می‌کند؛ اعتمادبه‌نفس. او می‌گوید اگر واقعاً می‌خواهید کاری را انجام دهید، باید آن را جدی بگیرید و به آن اعتقاد داشته باشید. مجبور هستید کاری کنید که آن اتفاق بیفتد. با نشستن و به امید دیگران بودن نتیجهٔ خوبی حاصل نمی‌شود.

اولین قدم آن‌هایی که موفق شده‌اند، پرورش احساسی بوده است که دربارهٔ توانایی خودشان داشته‌اند. در حقیقت از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر با تصویری که از خود در زمینهٔ توانایی‌شان در انجام کار داشته‌اند به موفقیت دست یافته‌اند نه تمرین زیاد.

گریبل (۹)، ۲۰۰۰


کتاب ۱۰۰ راز ساده‌ی موفقیت در کسب‌وکار نوشته دیوید نیون

کتاب ۱۰۰ راز ساده‌ی موفقیت در کسب‌وکار (انسان‌های موفق چه آموخته‌اند و چگونه می‌توانیم آن‌ها را به کار ببریم)
نویسنده : دیوید نیون
مترجم : احمد روستا ، محمود حمیدخانی
انتشارات سیته
تعداد صفحاتک ۱۵۲ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5