اپل می‌خواهد شازم را به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کند

1

ظاهرا اپل قرارداد خرید اپلیکیشن شازم (Shazam) را نهایی کرده است. سایت‌های خبری مبلغ این قرارداد را ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرده‌اند.

شازم اپلیکیشنی برای تشخیص و شناسایی آهنگ فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی یا موسیقی‌های معروف است. این اپلیکیشن با گوش دادن به یک آهنگ در حال پخش، می‌تواند نام آهنگ و خواننده آن را به شما بگوید.

شازم در سال‌های اخیر با استقبال بسیار زیاد کاربران روبرو شده بود و طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرده است. جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شازم در ۱۶ آذرماه عرضه شد.

دلایل زیاد و واضحی برای تصاحب شازم توسط اپل وجود دارد. اپل همیشه به دنبال فناوری‌های صوتی و موسیقی بوده است. شازم از فناوری‌های تشخیص صدا استفاده می‌کند و می‌تواند برای اپل روی آی‌تونز همراه با درآمدزایی بسیار بالایی باشد.

شازم در سال ۲۰۱۶ کاربران بسیار زیادی را به سوی مخزن موسیقی‌های ذخیره شده روی آی‌تونز هدایت کرده است و اکنون اپل می‌تواند با یکپارچه کردن این اکوسیستم؛ تمام درآمد و مزایایش را برای خودش باقی نگه دارد.

چرا شازم برای اپل مهم است؟

درآمد عمده شازم در سال ۲۰۱۶ از روی همین ارسال کاربران به سوی آی‌تونز بوده است. شازم برای هر دانلود موسیقی، ۱۰ درصد کمیسیون برای خودش برمی‌دارد.

وال‌استریت‌ژورنال گزارش می‌دهد یکی از اهداف اپل در خرید شازم؛ فسخ قرارداد و همکاری این برنامه با دیگر پلتفرم‌های استریم یا فروش موسیقی مانند اسپاتیفای، گوگل‌پلی و اسنپ‌چت است.

شازم روزانه بیش از یک میلیون کلیک دارد و طبیعی است برای دیگر سرویس‌های ارایه‌دهنده موسیقی آنلاین هم درآمدزا است. احتمالا اپل عرضه عمومی این اپلیکیشن را متوقف و فقط به iOS و آی‌تونز محدود می‌کند.

البته، هنوز مشخص نیست که اپل چگونه می‌خواهد قرادادهای بلندمدت شازم با دیگر سرویس‌های استریم موسیقی را لغو کند.

شازم یک سود و بازار بزرگ دیگر هم برای اپل دارد و آن فناوری‌های «واقعیت افزوده» این شرکت است. در اوایل امسال، شازم یک پلتفرم واقعیت افزوده برای برندها عرضه کرد. این پلتفرم براساس فناوری‌های تشخیص بصری (visual recognition) کار می‌کند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد اشیای فیزیکی مانند کتاب، پوستر، تبلیغات، مجله و هر محصول دیگری را اسکن کرده و به یک شکل سه بعدی یا ویدیوی ۳۶۰ درجه نمایش دهند.

اگر اپل بخواهد یک نسخه از Google Lens را برای خودش بسازد؛ پلتفرم واقعیت افزوده شازم بهترین نقطه برای شروع است. همین‌طور؛ می‌تواند این پلتفرم را به پلتفرم واقعیت افزوده ARKit کنونی روی iOS گره بزند و  گامی بزرگ به سوی آینده بردارد.

اپلیکیشن شازم بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است. این برنامه در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۴ میلیون دلار درآمد داشت ولی ۵.۳ میلیون دلار نیز از دست داد. بنابراین؛ در حال حاضر یک پلتفرم و اپلیکیشن سودآور نیست اما وقتی به یک بخش از اپل تبدیل شود؛ چشم‌انداز بزرگی در انتظارش است.

سایت‌هایی مانند تک‌کرانچ و رددیت از نهایی شدن قرار‌داد خرید شازم توسط اپل خبر دادند ولی هنوز به طور رسمی هیچ‌یک از شرکت‌های طرف معامله اظهارنظری نکردند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. اراز می گوید

    خدا نکنه شازم رو محدود کنه. واقعا شیطنت بزرگی هست این کار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5