با سیستم تشخیص چهره جدید فیسبوک می‌توانید از انتشار عکس‌های تگ «نشده» خود هم مطلع شوید

0

فیسبوک می‌خواهد به کاربران کمک کند تا عکس‌های منتشر شده ازشان روی وب را پیدا کنند.

این شبکه اجتماعی روز سه شنبه اعلام کرد یک ابزار جدید تشخیص چهره معرفی خواهد کرد که کاربران در صورت فعال کردن‌ آن؛ هر فردی یک پست همراه با عکس از این کاربر را بدون تگ کردن او منتشر کند؛ به او اطلاع خواهد داد.

به زبان ساده، اگر فردی روی فیسبوک عکسی منتشر کند که چهره شما در آن هست ولی خودتان خبر ندارید یا روی آن عکس تگ نشدید؛ ابزار جدید فیسبوک شما را مطلع می‌کند.

کاربران می‌توانند پس از اطلاع و دیدن عکس، خود را تگ کرده یا به همان حالت غیر تک باقی بگذارند. به علاوه؛ اگر نگرانی و حساسیتی روی عکس وجود دارد و باعث آزار و ناراحتی کاربران می‌شود؛ امکان تماس با فرد منتشرکننده یا فیسبوک را دارند.

ابزار تشخیص چهره جدید فیسبوک این امکان را هم فراهم می‌کند تا با یک سری تنظیمات؛ کاربران از حضور چهره خودشان در عکس پروفایل فرد دیگری نیز مطلع شوند.

این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا هویت و حریم شخصی خود را بهتر روی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی کنترل و مدیریت کنند. همین‌طور، باعث احساس آرامش و امنیت بیشتر کاربران می‌شود؛ چون می‌دانند از جعل هویت یا استفاده مخرب از عکس و چهره او جلوگیری می‌شود.

به‌زودی روی ویدیو و لایوویدیو

از آن سو؛ فناوری تشخیص چهره جدید فیسبوک ممکن است به دوست‌یابی بیشتر بینجامد یا دوستان قدیمی یکدیگر را پیدا کنند و اطلاعات و عکس‌های بیشتری به اشتراک بگذارند.

ابزار جدید فیسبوک را می‌توان از جنبه‌های دیگری هم بررسی کرد. این ابزار یک ویژگی برای کمک به افراد نابینا دارد تا بتوانند به راحتی افرادی که در تصاویر هستند را شناسایی کنند. حتا می‌توانند در مواقعی که عکس‌ها تگ نشده هستند، نام افراد درون یک عکس را بخوانند. این ویژگی به نام «automatic alt-text tool» حدود دو سال پیش از سوی فیسبوک عرضه شده است.

فناوری تشخیص چهره فیسبوک به این صورت کار می‌کند که وقتی یک کاربر این ابزار را فعال می‌کند؛ سیستم فیسبوک به طور دقیق عکس کاربر را براساس هر پیکسل داخل عکس تجزیه و تحلیل می‌کند و بعد به یک رشته از اعداد یا الگوها می‌رسد. از اینجا به بعد، هر زمان عکس جدیدی روی فیسبوک آپلود شود؛ با این الگوها تطابق داده می‌شود تا مشخص گردد چهره یک کاربر آشنا در آن عکس هست یا خیر!

فیسبوک این ویژگی جدید را از روز سه‌شنبه برای برخی از کاربران فعال کرده است و به تدریج برای تمامی افراد در فیسبوک فعال می‌شود. فیسبوک می‌خواهد این ویژگی را به تدریج برای ویدیوهای آپلود شده و همین‌طور ویدیوهای زنده نیز توسعه دهد.

فیسبوک اولین شرکتی نیست که از فناوری و ابزارهای تشخیص چهره در دنیای فناوری استفاده می‌کند. اپل گوشی آیفون X را با سیستم Face ID عرضه کرد تا مردم بتوانند با چهره‌شان قفل گوشی را باز کنند. گوگل هم ابزارهایی برای سامان‌دهی عکس‌ها مبتنی بر تشخیص چهره عرضه کرده است. اپل هم ابزارهایی برای مدیریت عکس‌ها روی تشخیص چهره دارد.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.