چگونه از خودمان در برابر یکی از بزرگ‌ترین نقض‌های امنیتی اینترنت محافظت کنیم (فهرست ۱۲۰۰ سایت معروف سارق اطلاعات)

1

اگر شما هم جزو افرادی هستید که اخباری درباره اسکریپت‌های «Session Replay» شنیده‌اید و اکنون نگران امنیت اطلاعات‌تان هستید؛ در این مطلب راه‌کارهایی برای مقابله و محافظت از خودتان در برابر این نقض امنیتی و بیش از ۱۲۰۰ سایت سارق اینترنت پیشنهاد می‌کنیم.

اما اگر هنوز درباره این اسکریپت‌ها و یکی از بزرگ‌ترین خطرات وب‌گردی در این روزهای اخیر چیزی به گوش‌تان نخورده است؛ بهتر است ابتدا اصل ماجرا را بشنوید و بعد به سراغ راه‌کارهای مقابله با آن برویم.

ردگیری هر چیزی که تایپ می‌کنید

محققان موسسه CITP کشف کردند بیش از ۱۲۰۰ سایت معروف روی اینترنت از جمله سایت‌های اینتل، مایکروسافت، اسکایپ، هیوندای، وردپرس، ادوبی، اسپاتیفای، The Telegraph و BBC Good Food در حال اجرای کدهایی هستند که می‌توانند هر چیزی که کاربران در این سایت‌ها تایپ می‌کند را ردگیری و ثبت کنند.

یعنی بدون اطلاع یا رضایت شما، اطلاعات شما توسط سرورهای ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید تصور کنید که این سایت‌ها، فعالیت‌‌های شما را ردگیری می‌کنند؛ پس اگر محصولات انتخاب شده را دوباره غیرفعال کنیم یا دیگر به سراغ این سایت‌ها نرویم؛ دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما ماجرا بسیار پیچیده‌تر و خطرناک‌تر از این حرف‌ها است. این سایت‌ها با استفاده از اسکریپت‌های «Session Replay» اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به آن‌چه که تصور می‌کنید؛ سرقت کردند.

برخی از این وب‌سایت‌ها که اتفاقا بسیار محبوب و پرفروش هستند؛ هر کلیک ماوس، تایپ یک حرف یا علامت و عدد را ثبت کردند. اگر شما یک آدرس ایمیل برای اشتراک خبرنامه دادید، فرمی برای عضویت پر کردید و بعد منصرف شدید؛ این اطلاعات هم‌اکنون در اختیارشان است.

این سایت‌ها با استفاده از اسکریپت‌های «Session Replay» موفق به این کار می‌شوند. فهرست کامل سایت‌هایی که از اسکریپت‌های ثالث «Session Replay» استفاده می‌کنند را از اینجا مشاهده کنید. البته؛ از این فهرست همه سایت‌ها خطرناک نیستند!

موسسه CITP هنوز در حال بررسی سایت‌های مختلف است و هر روز تعدادی جدید به فهرست بالا افزوده می‌شوند. متاسفانه؛ استفاده از این تکنیک جمع‌آوری اطلاعات کاربران به یک امر عادی برای سایت‌ها تبدیل شده است.

چگونه اسکریپت‌های «Session Replay» را متوقف کنیم؟

ساده‌ترین راه‌کار برای مقابله با این نقض امنیتی بزرگ توسط سایت‌های معروف؛ اطلاع یافتن از این سایت‌ها و جلوگیری از ورود به آن‌ها است. شاید بهتر باشد کمی عادت‌های وب‌گردی خود را تغییر بدهید و وارد هر سایتی نشوید.

راه‌کار بعدی؛ استفاده از نرم‌افزار AdBlock Plus است. این نرم‌افزار می‌تواند تا ۹۹ درصد اجرای اسکریپت‌های «Session Replay» را متوقف کند. بسیاری از سایت‌ها از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند تا کاربران به طور امن وارد سایت‌شان شوند.

نرم‌افزار AdBlock Plus هم به صورت افزونه برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا، سافاری، مایکروسافت اج، مایکروسافت اینترنت اکسپلورر و غیره عرضه شده است و هم به صورت یک اپلیکیشن مستقل روی سیستم نصب می‌شود.

همین‌طور؛ می‌توان این نرم‌افزار را روی اندروید و گوشی‌های موبایل نصب کرد. یک نسخه رایگان دارد ولی نسخه پولی آن قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شاید عجیب باشد که پول بدهید تا یک اپلیکیشن بیاید و جلوی اجرای اپلیکیشن‌ها و کدهای دیگر را بگیرد ولی در دنیای امروز هیچ‌چیز عجیب نیست!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. پوریا می گوید

    سلام
    ممنون بابت مطلبتون
    من میخواستم درخواست کنم که اپلیکیشن اندروید رو اپدیت براش بدین و یذره تغییرات در ظاهر و کاربردش ایجاد کنین فکر کنم خوب باشه
    خوب اگر امکانش هست این تبلیغات تاژ رو بردارین یا با یه شرکت جدید قرارداد ببندین یا حداقل خود تبلیغ رو ظاهرش رو عوض کنین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.