سامسونگ و ال‌جی می‌گویند برخلاف اپل تمایلی برای کند کردن موبایل‌هایشان ندارند!

2

سامسونگ و ال‌جی، دو شرکت بزرگ سازنده گوشی‌های تلفن همراه مدعی شدند به طور عمدی گوشی‌های قدیمی را کند نمی‌کنند. آن‌ها می‌گویند رویکردی شبیه به آن‌چه که اپل درباره باتری‌های قدیمی انجام داده را اصلا دوست ندارند.

طی روزهای گذشته و در پی شکایت‌های متعدد مشتریان؛ اپل اعتراف کرد به طور عمدی با دست‌کاری نرم‌افزاری باتری‌ها، گوشی‌های قدیمی را کند می‌کند تا مشتریان به سراغ خرید باتری‌های جدید بروند.

هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی طی ایمیل‌هایی که به سایت‌های مطرح دنیای فناوری زدند؛ با قدرت تمام منکر کاهش سرعت و کارایی پردازنده یا باتری در گوشی‌های قدیمی‌شان شدند.

سامسونگ می‌گوید با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که در طول عمر یک گوشی انجام می‌شود، اصلا سعی در کاهش سرعت پردازنده نمی‌کنند و نمی‌خواهند برای حفظ شارژ باتری، موبایل‌ها را کند کنند.

در روزهای گذشته، شرکت‌های سازنده اسمارت‌فون دیگری مانند اچ‌تی‌سی و موتورولا نیز اعلام کردند تمایلی برای کاهش سرعت گوشی‌های قدیمی و دست‌کاری نرم‌افزاری آن‌ها برای تعویض باتری یا قطعات دیگر ندارند و این رفتار را ضدمشتری برآورد می‌کنند.

کار اپل غیرعادی است

وقتی هیچ‌یک از تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه به طور عمد محصولات‌اش را کند نمی‌کند؛ اتفاقی که برای اپل افتاده است؛ بیشتر تعجب‌برانگیز و غیرطبیعی جلوه می‌کند و یک رفتار قابل قبول و عادی در صنعت موبایل نیست!

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی اصلا به فکرشان هم نمی‌رسیده که چنین کاری کنند یا برخی دیگر اصلا نمی‌توانند با دست‌کاری برخی تنظیمات نرم‌افزاری در عملکرد گوشی‌ها، باعث کندی‌شان شوند.

در روزهای اخیر، این حرکت اپل با واکنش‌های زیادی روبرو شده و سردرگمی و دستپاچگی اپل را در پی دارد. رفتار اپل نشان می‌دهد که چنین رویکردی مقطعی و کوتاه‌مدت نبوده و اگر شکایت متعدد کاربران نبود؛ شاید ادامه پیدا می‌کرد.

اخیرا فردی یک شکایت ۱۰۰ میلیارد دلاری بر علیه اپل به دادگاه داده است و مدعی است اقدام اخیر اپل باعث کاهش ارزش گوشی‌های آیفون قدیمی و تحریک آن‌ها به خرید آیفون‌های جدید است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. meysam می گوید

    اخیرا اپل هم بابت این اتفاقی که برای گوشی های قدیمیش افتاده عذر خواهی رسمی کرده

  2. حسنک وزیر می گوید

    این روش را هم سامسونگ انجام میده هم سایر شرکتها منتها در اندرویید شما میتوانید از رمهای کاستوم استفاده کنید یا با کمک برنامه هایی مثل uninstall و…. هر برنامه ای را که میخواهید حتی اگر جزوی از سیستم عامل باشد حذف کنید و….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5