مردم دنیا در سال 2017 بیشتر چه چیزهایی را در گوگل جستجو کرده‌اند؟ اگر گوگل ایران را از فهرست کشورهایی که نتایج پرجستجویشان را نشان می‌داد حذف نمی‌کرد …

2

گوگل یک بار دیگر در نزدیکی پایان سال میلادی، آنچه را که مردم در سال بیشتر جستجو کرده‌اند، به صورت تفکیکی و مرتب‌شده اعلام کرده است.

شاید از نظر عده‌ای مرور کلیدواژه‌های پرجستجو بیهوده به نظر برسد. اما دید من 3 فایده دارد:

1-به صاحبان سایت؛ سئوکارها و روزنامه‌نگارها امکان می‌دهد که بر اساس بازار تقاضای محتوا، مطلب تولید کنند.

2- نشان‌دهنده دغدغه‌ها، امیدها؛ آرزوها، کنجکاوی‌ها و سرگرمی‌های مردم است.

3- حتی در مواردی خود واقعی جامعه و نه پوسته رسمی جامعه که خیلی‌ها فکر می‌کنند، همه به آن مقید هستند، می‌بینیم.


در بخش اول این پست کمی در عبارات پرجستجوی سال 2017 دقت می‌کنیم.

– برای من خیلی جالب بود که آی‌فون 8 و آی‌فون X توانسته‌اند نه‌تنها در فهرست محصولات مصرفی محبوب پرجستجوی مردم قرار بگیرند، بلکه در میان 10 کلیدواژه جستجوشده برتر سال هم قرار گرفته‌اند. هیچ شرکت دیگری نتوانسته با گجت‌هایش اینقدر کنجکاوی مردم را برانگیزد. جالب است که آی‌فون 8 بیشتر از آی‌فون X جستجو شده. شاید به خاطر قیمت بالای آی‌فون X.

-خیلی جالب است که اسپینرها بی‌خاصیت در میان نتایج پرجستجو هستند. این می‌تواند بازتابی از بیهودگی‌طلبی مردم باشد. راستش را بخواهید در قسمت رسانه هم محتواسازانی که تنها می‌خواهند از بعد ظاهری موفق باشند باید مقید بودن به محتواسازی واقعی را کنار بگذارند و همسو با مردم در پی تولید محتویات بیهوده برآیند. وقتی اسپینر اینقدر محبوب می‌شود، هر چیز دیگری هم می‌تواند محبوب شود.

-در بخش افراد محبوب در جستجو، جالب است که تنها نام فیلیپ کوتینیوی برزیلی؛ بازیکن حال حاضر لیورپول قرار گرفته است.

-چقدر دردناک است که نام کوین اسپیسی را در فهرست افراد بیشتر مورد جستجو قرارگرفته می‌بینیم.

-هاوری وینشتین با آن افتضاح بزرگی که در هالیوود به بار آورد؛ مسلما باید جایی در فهرست برای خودش پیدا می‌کرد.

-در بخش اخبار جهانی محبوب، چیزی که توجه من را جلب کرد حضور بیت‌کوین بوده. الان دیگر عموم مردم در مورد بیت‌کوین‌ کنجکاوند و دوست دارند بدانند که بیت‌کوین چیست و چطور می‌توانند آن را بخرند و ثروتمند شوند!

-برخلاف تصور، هنرپیشه‌های خیلی مشهور نام‌آشنا صاحب مکان‌های یک تا ده بیشترین جستجوها در قسمت هنرپیشه‌ها نیستند. برای مثال بازیگر سریال بیگ بنگی تئوری، خانم کالی کوکو، در فهرست قرار دارد.

-در بخش محصولات مصرفی فناورانه، بعد از آی‌فون 8 و آی‌فون Xریال نوبت می‌رسد به نینتندوی سوییچ و بعد از آن گلکسی S8‌ و ایکس باکس ایکس را می‌بینیم.

-در بخش خوانندگان؛ از بین خواننده‌های کهنه‌کار مشهور فقط ماریا کری و لینکین پارک توانسته در فهرست قرار بگیرد و بقیه فهرست را جوان‌تر پر کرده‌اند.

-باید یک پست را شخصا به علا محبوبیت سریال Stranger Things اختصاص بدهم. در نگاه اول شاید هر کسی تصور کند که این سریال نباید سریال موفقی باشد، اما حالا هم در نتایج جستجو در صدر قرار گرفته و هم واقعا آمار بینندگان آن بالاست.

-همان طور که می‌شد حدس زد، فیلم‌های عامه‌پسند در گوگل در سال پیش بیشتر جستجو شده‌اند.

-یک قسمت جالب، آن چیزهایی است که مردم بیشتر در پی پیدا کردم راه و روش انجام‌شان بوده‌اند. در این قسمت کاربران جهانی بیشتر لاغر شدن و آب کردن چربی شکم به همراه چیزهای فناورانه را جستجو کرده‌اند.


در بالا یک نگاه خیلی سریع به عبارات پرجستجوی سال 2017 در میان کاربران جهانی کردیم. اما شما می‌توانید با کنجکاوی در عبارات پرجستجوی هر کشور؛ چیزهای جالبی در مورد آن کشور پیدا کنید.

اما باز هم به صورت غیرمنطقی گوگل نام ایران را در فهرست کشورهایی که نتایج کلی جستجویشان را قرار می‌دهد، قرار نداده.

هرچند که به حکم تجربه اگر چنین فهرستی نمایش داده می‌شود؛ ما واکنش‌های زیر را انجام می‌دادیم:

1-از ابتدایی بودن جستجوهای ناامید می‌شدیم.

2-مهم‌تر از آن متوجه خواسته‌ها و کنجکاوی‌هایی می‌شدیم که در بطن جامعه وجود دارند، اما رسما انکار می‌شوند. هیچ توطئه‌ای در قسمت پیشنهادات جستجوی گوگل که بر مبنای همان عبارات جستجوشده توسط کاربران تنظیم می‌شود، وجود ندارد. برای مثال اگر شما چگونه، روش …، چرا .. را تایپ کنید، به جستجوهایی می‌رسید که نمایانگر سرخوردگی‌ها، آشفتگی‌ها و کنجکاوی‌های مردم است.

3-احتمالا اگر نتایج ایران از سوی گوگل منتشر می‌شد، بخشی از نتایج را بنا به مصالحی نمی‌توانستیم بازتاب بدهیم. هم به خاطر جستجوهای پرمسئله سیاسی و هم کلیدواژه‌های جنسی!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. یاسر می گوید

    البته این لیستهای ترندینگ هست و نه جستجوهای بیشتر. در پایین همون صفحه هم گوگل توضیح داده که معنی این لیستها چیه. یعنی کلماتی که در سال 2017 نسبت به 2016 جهش بیشتری داشتن در بالای لیست قرار میگیرن.
    بطور مثال ممکنه در سال 2017 کلمه play station بیشتر از iphone 8 جستجو شده باشه اما چون در سال 2016 اصلا iphone 8 وجود نداشته، جهش اون در سال 2017 نسبت به play station که در سالهای پیش هم جستجو میشده، خیلی بزرگتر باشه.

  2. حمید می گوید

    ممکن است سایر بازدیدکنندگان موافق نباشند. ولی وقتی به اینستاگرام و تلگرام و کاربرد آن در ایران فکر میکنم. متاسفانه بایدم بگم خوشحالم تو شبکه اجتماعی مهم توییتر و یوتیوب فیلتر هستند و آلوده مطالب نازل و سطح پایین نشده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5