عکس و ویدئوی مرگ این خرس قطبی دچار سوء تغذیه شدید این روزها در شبکه‌های اجتماعی بسیار دست به دست می‌شود. اما چرا گروه عکاس این خرس را نجات ندادند؟

4

عکس شاخص این نوشته توسط عکاسی به نام کریستینا میترمییر گرفته شده.

در این عکس شما یک خرس قطبی را می‌بینید که عضلات به شدت ضعیف و بدن و اندام‌های تحلیل‌رفته دارد و پیداست که مدتهاست گرسنگی کشیده است.

این عکس تبدیل به نمادی برای نابخردی انسان‌ها شده است. انسان‌هایی که شهوت توسعه و مصرف بی حد و حصر کالا نه چندان ضروری و تمنای چند دلار بیشتر باعث شده که به “مادر” زمین نه‌تنها بی‌اعتنا باشند، بلکه بیشترین جفاها را در حقش روا بدارند.

اما این عکس، روی دیگری هم دارد:

چرا اعضای همان تیمی که عکس و ویدئو را گرفتند، دست‌کم این یک خرس را نجات ندادند. مثلا با خرید چند کیلوگرم گوشت.

آدم بی‌اختیار یاد این عکس قدیمی کودک آفریقایی قحطی‌زده در جوار کرکس می‌افتد.

در این مورد یکی از اکانت‌های اینستاگرام نشنال جئوگرافیک توضیح داده است:

توضیح این است که اعضای گروه این خرس را دنبال کردند و شاهد بودند که به یک کمپ ماهیگیری متروک رفت و در آنجا البته به جز فوم صندلی یک برف‌نورد (اسنوموبیل)، چیزی عایدش نشد.

اعضای این گروه توضیح داده‌اند که اولا تغذیه جانداران حیات وحش، کاری غیرقانونی است. (در این مورد چرایی این امر می‌توان تصور کرد که عوامل متعددی دخیل باشند: بر هم زدن اکوسیستم طبیعی – خطرات برای انسان‌ها – خطر تغذیه ناسالم جانداران)

آنها افزوده‌اند که مشکل به سادگی حل نمی‌شد و یک خرس قطبی برای یک دوره کامل تعذیه باید چند صد کیلوگرم گوشت در یک دوره زمانی طولانی بخورد. خرس‌های قطبی معمولا با خوردن گوشت شیرهای دریایی، این میزان زیاد گوشت را تأمین می‌کنند.

در شرایطی که سطح و کرانه دریا عاری از یخ شده باشد، آنها سکوی لازم برای ممکن شدن شکار را نخواهند داشت و روی زمین سرنوشتی بهتر از گرسنگی پیدا نخواهند کرد.

اعضای تیم نوشته‌اند که اسلحه‌ای برای شکار شیر دریایی یا گوشت کافی نداشتند و کیلومترها تا نزدیک‌ترین مرکز حمایتی حیوانات فاصله داشتند.

آنها نوشته‌اند که واقعا کاری از دستشان برنمی‌آمد. می‌توانستند گریه کنند و عبور کنند یا اینکه دست‌کم با گرفتن عکس و ویدئو کاری کنند که بقیه را متوجه مشکل اصلی کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. آفاقی می گوید

    تغذیه جانداران حیات وحش، کاری غیرقانونی است. (در این مورد چرایی این امر می‌توان تصور کرد که عوامل متعددی دخیل باشند: بر هم زدن اکوسیستم طبیعی – خطرات برای انسان‌ها – خطر تغذیه ناسالم جانداران)
    گزاره بالا زمانی صادق است که فوم صندلی اسنوموبیل را هم در طبیعت رها نکنند، در این شرایط [ و با احتساب آن ] فکر میکنم نجات حیوانی که در حال احتضار باشد ایرادی نداشته باشد

  2. صادق می گوید

    مصرف گرایی و کالای نه چندان ضروری؟؟!!
    پس این منم که بشکل گیگ‌واری شب و روز درباره‌ی ازوم خرید نسخه جدید آیفون که طراحی کمی متفاوتی دارد مطلب می‌نویسم؟
    حداقل یه چیز می‌نویسید دقت کنید که بگنجه، و بهتون بیاد!!

  3. نصیر می گوید

    همین امروز داشتم مستندی از بی‌بی‌سی فارسی می‌دیدم درباره مردی که سه بار برای عکس‌برداری و ساخت مستندی درباره گرگهای شمالگان به آنجا سفر کرده بود و چون گرگ‌ها هیچ شکاری نکرده بودند توله‌هایشان در خطر مرگ قرار داشتند ولی فیلمساز می‌گفت حق غذا دادن به آنها را ندارد در حالیکه از صمیم قلب دوست دارد آنها را سیر کند.

  4. احمد می گوید

    واقعا موندم بشر ، در چرخه حیات چه نقشی جز تخریب داره ؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5