۴ روش شگفت‌انگیزی که واقعیت افزوده زندگی ما را متحول می‌کند

0

واقعیت مجازی یکی از فناوری‌های آینده است که در حال حاضر در بخش‌های مختلفی از زندگی ما از جمله بازی‌ها، باستان‌شناسی، تحقیقات پزشکی، طراحی و تزئین ساختمان و جاهای دیگر دیده می‌شود.

اکنون، واقعیت مجازی با یک فناوری مرتبط به نام واقعیت افزوده همراه و عجین شده است. واقعیت افزوده می‌تواند دنیای واقعی را به همراه کلی اطلاعات و تصاویر در دنیای مجازی شبیه‌سازی می‌کند.

بسیاری از مردم برای اولین بار واقعیت افزوده را با گوشی‌های هوشمند خود ملاقات کردند. مثلا اپلیکیشن Street View در Google Maps اجازه می‌دهد از راه دور در یک خیابان قدم بزنید و اماکن و مناظر آن را بازدید کنید.

همین‌طور، واقعیت افزوده وارد موزه‌ها و آثار باستانی شده است. موزه پوست و استخوان Smithsonian در شهر واشنگتن اپلیکیشن موبایلی را توسعه داده که بازدیدکنندگان با نگه داشتن اسمارت‌فون یا تبلت روی یک اسکلت، شکل اصلی حیوان قدیمی منقرض شده را مشاهده می‌کنند.

به اعتقاد بسیاری از اساتید دانشگاه و کارشناسان بازار، واقعیت افزوده آینده اسمارت‌فون‌ها است و وقتی با هدست‌ها و عینک‌های AR ترکیب شود؛ می‌تواند دنیای مملو از اطلاعات و مسطح اطراف ما را تبدیل به دنیایی سه‌بعدی و تعاملی کند.

واقعیت افزوده از طریق چهار روش زیر می‌تواند روی زندگی ما تاثیرگذار باشد و آن را متحول کند:

در خودرو

خودروهای امروزی از یک صفحه‌نمایش بزرگ و با کیفیت سود می‌برند. فعلا روی این نمایشگرها اطلاعات جی‌پی‌اس، مسیریابی، سرعت خودرو و اطلاعاتی درباره شیشه‌ها و چراغ‌های خودرو نمایش داده می‌شود ولی واقعیت افزوده می‌تواند این تصویر را به طور کلی دگرگون کند.

با استفاده از یک عینک AR می‌توان تحول بزرگی در نمایشگرهای خودروها به وجود آورد. راننده با چرخاندن سر می‌تواند اطلاعاتی درباره مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف محیط اطراف ببیند؛ تابلوهای مجازی و اطلاعاتی درباره عابران پیاده یا خودروهای دیگر جلوی چشمان‌اش ظاهر شود و کلی جلوه‌های بصری خلق کرد.

واقعیت افزوده می‌تواند با سنسورها و سیستم‌های الکترونیکی خود خودرو نیز ترکیب و ادغام شود تا اطلاعاتی مانند میزان مصرف سوخت و اندازه آن، سرعت، زمان و فاصله ترمز، ایستگاه‌های شارژ و سوخت، گزارش‌های ترافیکی و غیره را از طریق ارتباطات بی‌سیم برای راننده نمایش دهند.

در کار

کارگران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را روی هدست‌ها یا عینک‌های AR مشاهده کنند و دیگر نیازی به در دست گرفتن موبایل و تبلت نداشته باشند.

کارخانه هواپیماسازی GE Aviation در سینسیناتی اوهایو، از هدست‌های Glass AR گوگل و نرم‌افزارهای واقعیت افزوده صنعتی برای ساخت موتورهای جت استفاده می‌کنند. سیستم واقعیت افزوده با وای‌فای به یک آچار دیجیتالی متصل است و به مکانیک‌ها وضعیت قرارگیری مهره‌ها یا قطعات را گزارش می‌دهد. وقتی یک قطعه به خوبی در جای خودش قرار گرفته و محکم شده باشد؛ مکانیک روی عینک AR مطلع می‌شود.

واقعیت افزوده به طور گسترده‌ای می‌تواند در برخی کارهای پزشکی مانند عمل‌های جراحی، مراقبت‌های پزشکی و آموزش پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد. شاید تا ۵ سال آینده، جراحان و پرستارها در هنگام کار در بیمارستان هدست‌های AR را روی سر خود قرار دهند.

در فروشگاه

یکی از حوزه‌هایی که بی‌گمان در آینده با واقعیت افزوده دگرگون می‌شود؛ فروشگاه‌ها هستند. فروشگاه‌ها می‌توانند انبوهی اطلاعات و تصاویر درباره محصولات و کالاهای خود به کاربران نشان بدهند.

تصور کنید وارد یک سوپرمارکت می‌شوید و با زدن عینک AR و تمرکز روی هر کالایی، اطلاعاتی نظیر مواد سازنده آن، قیمت و تخفیف، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، دستور پخت و چیزهای را دید.

در برخی فروشگاه‌ها مانند Ikea Place، کاتالوگ‌ها به جای دو بعدی و چاپی به واقعیت افزوده تبدیل شدند. کاربران با استفاده از یک اپلیکیشن و فناوری VR آیفون می‌توانند یک اتاق خانه را اسکن و بعد با محصولات Ikea پر کنند تا بهترین مبلمان مناسب اتاق انتخاب شود.

در بازی

بهترین نمونه از حضور واقعیت افزوده در دنیای بازی و سرگرمی؛ بازی پوکمون‌گو است که در سال ۲۰۱۶ سروصدا کرد. اپل به شدت دارد روی این زمینه کار می‌کند و چشم‌اندازش از یک اسمارت‌فون آینده، دستگاهی است که می‌تواند با واقعیت افزوده مردم را سرگرم کند.

احتمالا واقعیت افزوده به‌زودی می‌تواند برخی رشته‌های ورزشی را به طور سه بعدی و واقعی در فضای مجازی پیاده‌سازی کند. مثلا روی گوشی خود دوچرخه‌سواری یا گلف بازی کنید.

اخیرا شرکت نایک یک ثبت‌اختراع روی عینک‌های واقعیت افزوده برای بازی گلف در امریکا ثبت کرده است. یک پوشیدنی با صفحه‌نمایش که به طور بی‌سیم به توپ‌های گلف دیجیتالی متصل شده و می‌تواند سرعت، مسیر، نرخ چرخش و چیزهای دیگر را اندازه‌گیری کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.