تلگرام در رویایی فراتر از پول دیجیتالی است و می‌خواهد بزرگ‌ترین پلتفرم ارز دیجیتالی جهان را بسازد

0

دو هفته پیش خبر تلاش تلگرام برای ارایه پول دیجیتالی Geram منتشر شد.

از آن زمان تا کنون اسناد تلگرام و خبرهای اطراف این شرکت نشان می‌دهند که این اپلیکیشن‌ پیام‌رسان به رویایی فراتر از عرضه یک پول دیجیتالی ساده می‌اندیشد.

طبق اسناد تلگرام، قرار است در چند ماه نخست سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار ICO یا همان سرمایه‌گذاری پول دیجیتالی جمع‌آوری شود که بزرگ‌ترین فروش ICO در جهان خواهد بود.

نیمی از این ICO یعنی حدودا ۶۰۰ میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاران و کارمندان داخلی خود شرکت تلگرام خریداری و پیش‌فروش می‌شود. ۶۰۰ میلیون دلار ICO باقیمانده نیز طی اعلان عمومی در بازار و برای مردم عادی به فروش می‌رسد.

قرار است فاز اول فروش ICO به نزدیکان خود تلگرام از ماه ژانویه شروع و تا فوریه تمام شود. مرحله دوم نیز در ماه مارس برای فروش ۶۰۰ میلیون دلار ICO باقیمانده به مردم آغاز می‌شود.

اتریوم دیگری در راه است

این اسناد نشان می‌دهند که تلگرام با این فروش ICO و همین‌طور طراحی و راه‌اندازی سیستم رمزنگاری و بلوک‌چین Telegram Open Network یا به طور اختصار TON، می‌خواهد پلتفرم جدید ارایه ارز دیجیتالی راه‌اندازی کند.

ابتدا تصور می‌شد که تلگرام روی پلتفرم ارز دیجیتالی Ethereum کار می‌کند ولی اکنون و با تحرکات جدید این شرکت؛ به نظر می‌رسد تلگرام می‌خواهد یک اتریوم دیگر بسازد.

اتریوم یک پلتفرم ارز مجازی مانند بیت‌کوین است اما بسیار بزرگ‌تر و فراتر از آن؛ به‌طوری‌که محدودیت در تولید و فروش سکه مجازی نیست و با کامپیوترهای پرقدرت دسکتاپ نیز می‌توان ارز دیجیتالی تولید کرد.

برخلاف بیت‌کوین که زمان هر بلاک ۱۰ دقیقه است؛ در اتریوم زمان هر بلاک ۱۴ ثانیه است و برای قراردادهای هوشمند و بسیاری از معاملات اعتباری نیز استفاده می‌شود.

تلگرام با فروش نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار ICO به این رویای خود خواهد رسید و برآورد می‌شود نزدیک به ۵ میلیارد دلار پول دیجیتالی تولید کند. البته، تلگرام تمام این ارز دیجیتالی را یک‌باره وارد بازار نمی‌کند و قرار است مقداری از آن حدود ۵۲ درصد؛ برای مدیریت و کنترل بازار ذخیره شود.

دور زدن اینترنت

تلگرام نزدیک به ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و مدعی است در بسیاری از معاملات ICO از اپلیکیشن پیام‌رسان او استفاده می‌شود. بنابراین؛ طبیعی است که به دنبال ایجاد یک پلتفرم و ابزار اینترنتی غیرمتمرکز است.

تلگرام می‌خواهد یک پلتفرم رمزنگاری و احرازهویت دیجیتالی اعتباری روی وب بسازد تا همه کاربرانی که به نوعی نمی‌توانند معاملات یا کارهای خود را در اینترنت و به طور شفاف انجام دهند؛ به سراغ آن بیایند.

تراکنش‌های دیجیتالی در وب تاریک، خرید و فروش سایت‌های سانسور شده توسط دولت‌ها و فروش ده‌ها ابزار و برنامه غیرقانونی تنها بخش کوچکی از کاربردهای پلتفرم ارز دیجیتالی تلگرام خواهند بود.

اما راه‌اندازی این پلتفرم نیازمند جمع‌آوری سرمایه کلان و جزئیات و پیچیدگی‌های فنی زیاد است. به همین دلیل؛ اسناد وایت‌پیپر تلگرام درباره پول دیجیتالی‌اش به ۱۳۲ صفحه می‌رسد.

بسیاری از فناوری‌هایی که قرار است در این پلتفرم ارز دیجیتالی استفاده شوند؛ هنوز ساخته نشده یا توسط دیگر پول‌های دیجیتالی به کار گرفته نشده‌اند. بنابراین؛ پیاده‌سازی و استقرار آن‌ها زمان‌بر و همراه با دردسرهای زیاد توسعه و نگه‌داری است.

زمان‌بندی تلگرام نشان می‌دهد که شروع کار از سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ خواهد بود و پایان کار و ارایه نسخه نهایی به فصل دوم سال ۲۰۱۹ می‌کشد. البته؛ در پایان سال ۲۰۱۸ شاهد رونمایی از سیستم تراکنشی و اعتباری تلگرام خواهیم بود ولی هنوز برخی از قابلیت‌های آن فعال نشده‌اند.

تلگرام حتا برنامه و اقدامات خود در سال ۲۰۲۱ را نیز تشریح کرده است و می‌گوید نام بلوک‌چین رمزنگاری خود را از TON به ON تغییر خواهد داد تا بازار بزرگ‌تری را زیر پوشش خود قرار دهد. مثلا، در این زمان دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان هم می‌توانند از پلتفرم ارز دیجیتالی تلگرام استفاده کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5