طرح رجیستری به گوشی‌های دست دوم رسید: هیچ گوشی کارکرده خارجی رجیستر نمی‌شود!

1

فاز جدیدی از طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه از هفته آینده آغاز می‌شود و این بار مشمول گوشی‌های کارکرده یا دست دوم خواهد شد.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی نشست رسانه‌ای با خبرنگاران، جزییات جدیدی از طرح رجیستری و فاز بعدی آن را اعلام کرد.

«حمیدرضا دهقانی نیا»؛ رییس کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این نشست خبری از آغاز فاز جدیدی از طرح رجیستری از هفته آینده خبر داد و گفت در این فاز، گوشی‌های کارکرده یا دست دوم وارد سامانه همتا می‌شوند.

وی ابتدا گفت:

«سه شرط برای رجیستری گوشی مسافران وجود دارد: اول اینکه گوشی آن‌ها مشمول طرح باشد، از سوی دیگر مسافر قصد اقامت بیش از ۳۰ روز در کشور را داشته باشد و  بخواهد از سیم‌کارت ایرانی استفاده کند.»

سپس به این موضوع اشاره شد که هیچ گوشی دست دوم خارجی یا اصطلاحا ریفربیشد که وارد ایران شود؛ امکان رجیستری در شبکه موبایل کشور را ندارد.

اما افرادی که می‌خواهند گوشی خود را به دیگری واگذار کنند؛ حال به صورت هدیه یا فروش دست دوم، باید گوشی را در سامانه همتا ثبت کنند تا انتقال مالکیت به رسمیت شناخته شود و بتوان با سیم‌کارت جدید از گوشی استفاده کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مراحل ثبت انتقال مالکیت یک گوشی دست دوم در سامانه همتا را به صورت زیر بیان کرد:

«در ابتدا با شماره گیری سامانه همتا یعنی #7777# و انتخاب گزینه سوم به مرحله انتقال مالکیت دست پیدا کرده و بعد از نوشتن IMEI، شماره تلفن خریدار را (سیم کارت جدیدی که قرار است داخل موبایل قرار بگیرد) را وارد کرده و سپس کد دریافت شده به سیم‌کارت خریدار را وارد کند.

با اینکار در حقیقت IMEI جدید به نام سیم‌کارت جدید می‌شود. این عمل باید در موبایل‌های دو‌سیم‌کارت با هر دو IMEI و سیم‌کارت مذکور تکرار شود.»

«حمیدرضا دهقانی نیا» در پاسخ خبرنگاری برای گوشی‌هایی که فردی خریده و به دیگری هدیه می‌دهد نیز این توضیحات را گفت:

«دو راه حل در این مورد داریم، یکی اینکه فرایند انتقال مالکیت دوبار تکرار شود، یک بار به نام خریدار هدیه و سپس او به هنگام کادو دادن موبایل، دوباره این فرایند را برای فرد هدیه‌گیرنده انجام دهد.

راه حل ساده‌تر اینکه کد انتقال مالکیتی که برای خریدار ارسال شده را یادداشت کرده و آن کد را هنگام هدیه دادن موبایل هم تقدیم فرد کند، در این حالت با قرار دادن هر سیم‌کارتی روی موبایل و زدن آن کد، موبایل در شبکه برای همیشه فعال می‌شود.»

از موارد دیگری که در این جلسه اعلام شد؛ عدم نیاز به رجیستری توسط شخصیت‌های سیاسی و کسانی که از سیم‌کارت خارجی استفاده می‌کنند؛ بود. افرادی که از سیم‌کارت‌های رومینگ شده استفاده می‌کنند، هرگز مشمول طرح رجیستری نمی‌شوند.

توریست‌هایی که کمتر از یک ماه در ایران هستند نیز به رجیستری نیازی ندارند اما اگر بیشتر از یک ماه اقامت دارند یا قرار است چندین مرتبه به ایران بیایند و برگردند؛ بهتر است در همان بار اول ورود به کشور؛ گوشی خود را رجیستر کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. Reza A می گوید

    سلام.
    من یه گوشی خریدم ولی اون شماره ی اولی که گوشی باهاش ریجستر شده گم شده. و الان من نمیتونم انتقال مالکیت بدم. و آیا راه حلی هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5