پنل‌ خورشیدی از کف جاده‌ای در چین تنها ۵ روز پس از نصب، دزدیده شد!

1

شاید خبر سرقت چیزهای عجیب و غریب شنیده باشید ولی مطمئنا خبر سرقت یک پنل خورشیدی را اولین بار است که می‌خوانید!

چون مهم‌تر از «اینکه چه کسی این پنل را دزدیده»؛ «برای چه دزدیده» اهمیت دارد. یک فرد با یک تکه از پنل خورشیدی از جنس و نوع ساخت خاصی چه‌کار می‌تواند بکند؟

در کشور چین؛ به طور آزمایشی بخشی از کناره جاده شاندونگ با ۱۰ هزار پنل خورشیدی فرش شده است. یک لایه عایق‌بندی شده زیر این پنل‌های خورشیدی قرار دارد و ضخامت هر پنل نیز ۳ سانتی‌متر است.

این پنل‌ها برای شارژ الکتریکی خودروهای برقی در آینده نصب شده‌اند. همچنین؛ می‌توانند با گرمای تولیدکننده از خود باعث ذوب شدن یخ و برف شوند. دولت چین استفاده از این مسیر پنل خورشیدی را از ۲۸ سپتامبر آغاز کرده است.

اما تنها به فاصله پنج روز پس از نصب و افتتاح این پنل‌های خورشیدی؛ خبر رسیده که یک قطعه از این پنل‌ها نیست!

در ابتدا؛ تصور می‌شد به علت عدم نصب صحیح؛ پنل خورشیدی از جا کنده شده است ولی پس از تحقیقات بیشتر و بررسی محیط، مشخص شد یک قطعه از پنل‌ها به سرقت رفته است. این قطعه به طور ماهرانه و تمیزی بریده شده است و اندازه آن ۶ اینج در ۶ اینچ است.

پنل سرقتی به چه دردی می‌خورد؟

پنل‌های خورشیدی چندان گران‌قیمت نیستند و سریعا یک پنل جدید جایگزین آن شده است ولی بخش گنگ و مبهم ماجرا، قصد سارقین از دزدیدن این تنها یک قطعه پنل خورشیدی است.

این پنل‌ها را نمی‌توان برای مصارف شخصی استفاده کرد و پنل به تنهایی نیز هیچ ارزش و استفاده‌ای ندارند. پنل‌های جاده‌ای فقط برای همین مصارف ساخته شده‌اند و مثلا برای تولید انرژی برق در خانه کاربرد ندارند.

از سوی دیگر؛ همان‌طور که گفتیم این پنل‌ها ارزان‌قیمت هستند و فروش آن نیز دور از ذهن است. مطمئنا هدف سارق از ارتکاب این جرم؛ ثروتمند شدن نیست.

شاید سارق می‌خواسته از نوع پنل و نحوه ساخت و فناوری آن سردربیاورد. ولی باز هم هزاران منبع رایگان روی اینترنت و مکان‌های دیگر برای آموزش ساخت و فناوری این‌گونه پنل‌ها در دسترس است که نیازی به دزدیدن یک پنل ۶ اینچی نیست. به علاوه؛ تماس با شرکت سازنده پنل و چند سوال و جواب؛ به‌راحتی فناوری و نحوه ساخت آن را مشخص می‌کند.

فقط یک احتمال دیگر باقی می‌ماند؛ سارق قصد دارد عین همین پنل‌ها را کپی و به طور غیرقانونی تولید و جعل کند. در چین چنین چیزی کم سابقه نیست و کارگاه‌ها یا کارخانه‌های زیادی سعی می‌کنند یک جنس و کالای اصل و شناسنامه‌دار را به طور مشابهی ولی با قیمت پایین‌تر تولید کنند.

سارق احتمالا نیاز داشته یک تکه از این پنل‌های خورشیدی را داشته باشد تا جنس و وزن و طرح و چیزهای دیگر را از رویش کپی‌برداری کند.

پنل‌های خورشیدی به دلایل مختلفی در کف جاده‌ها استفاده می‌شوند. جدیدترین دلیل آن؛ شارژ خودروهای الکتریکی است و در چندین کشور جهان از جمله توسط تسلا در امریکا؛ برخی جاده‌ها و بزرگراه‌ها توسط پنل‌های خورشیدی سنگ‌فرش شدند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سولارا می گوید

    استفاده از پنل های خورشیدی در کف جاده ها به زودی فراگیر میشه و بخش عمده ای از انرژی مورد نیاز هر منطقه ای رو تامین میکنه.
    در خصوص سرقت هم نمیشه زیاد بهش ایراد گرفت همین الان برای کابل های مسی خطوط برق هم همین اتفاق در هر کشوری میفته.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5