آیا بزرگ‌ترین ماشین دست‌ساخته انسان، در فضا ساخته خواهد شد؟

1

یک موشک از زمین به سوی آسمان پرتاب می‌شود. در چند ثانیه شتاب می‌گیرد و به سرعت ۱۷۵۰۰ مایل بر ساعت می‌رسد. در چند دقیقه از مدار زمین خارج شد و در مدار ۳۰۰ مایلی زمین قرار خواهد گرفت.

شاید تصور کنید این موشک یک ماهواره ارتباطی به فضا می‌برد یا حامل یک فضاپیمای ناسا باشد اما محموله این موشک هیچ‌یک نیست.

این موشک چندین تن مواد پلاستیکی با کیفیت بالا و یک سری قطعات و اجزای پیش‌ساخته را به فضا می‌برد تا توسط یک چاپگر سه‌بعدی مورد استفاده قرار بگیرد.

این چاپگر سه بعدی می‌خواهد در آینده یک ماهواره بزرگ چند مایلی برای کاربردهای مختلف بسازد. این ماهواره روی زمین قابل ساختن نیست و بازوهایی طولانی و بلند دارد که امکان پرتاب آن به فضا توسط موشک‌های فضاپیما هم وجود ندارد.

داریم از آینده دنیای فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی صحبت می‌کنیم. در آینده، در فضا نیاز به تلکسوپ‌هایی غول‌پیکر، ماهواره‌های ارتباطی، آرایه‌های خورشیدی، ایستگاه‌های فضایی و غیره خواهد بود. بسیاری از این‌ها چند برابر نمونه‌هایی هستند که اکنون روی زمین ساخته می‌شوند.

یک شرکت به نام Made In Space در منطقه Mountain View کالیفرنیا دارد روی این ایده کار می‌کند تا ماشین‌ها و دستگاه‌ها بزرگ را توسط یک چاپگر سه‌بعدی در فضا سرهم‌سازی کند. این شرکت در چند سال اخیر به دنبال تدارک تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود در فضا بوده است.

آن‌ها یک چاپگر سه بعدی به نام Additive Manufacturing Facility را به فضا ارسال کردند که تنها چاپگر در فضا است ولی در حالی‌که AMF در ایستگاه فضایی قرار دارد؛ می‌خواهند یک چاپگر جدید بسازند که منحصرا در فضای خلاء کار کند.

نمونه اولیه این چاپگر به نام Archinaut در انتهای همین سال عرضه می‌شود. ماشین‌های چاپ آینده مانند Archinaut می‌توانند هر چیزی را در فضا چاپ کنند و هیچ محدودیتی از نظر اندازه ندارند.

این چاپگرها می‌توانند اجسامی را بسازند که نمی‌توانند جرم خود را تحمل کنند و اگر روی زمین باشند؛ سریعا متلاشی می‌شوند ولی در فضا و خلا مشکلی ندارند. تنها محدودیت این چاپگرها در استفاده از مواد اولیه است.

در آینده چاپگرها و روبات‌ها ایستگاه فضایی می‌سازند

یک کارشناس روباتیک ناسا نیز اعتقاد دارد هنوز محدودیت‌های فناوری زیادی هست که باید در فضا بر آن‌ها غلبه کرد. روبات‌ها باید بتوانند به طور مستقل عمل کنند و روی کار خود نظارت و کنترل داشته باشند. همین‌طور، روبات‌ها باید بدون دخالت انسان بتوانند با دیگر بخش‌ها و سیستم‌ها هم کار کنند.

این کارشناس از «خودگردانی، دست‌کاری، ادراک، کنترل نیرو و مترولوژی» به عنوان چالش‌های پیش‌روی فضانوردان نام می‌برد و می‌گوید در آینده باید بتوان در فضا دستگاه‌ها و ابزارهایی با اندازه‌ها و ماموریت‌های مختلف ساخت.

این کارشناس می‌گوید در آینده نیاز داریم همانند بازی لِگو؛ قطعات کامپیوتری و فضاپیمایی را در فضا روی هم سوار و نصب کرده و یک محصول جدید بسازیم. بعد آن را به برق و سیستم‌های اطلاعاتی متصل کنیم.

شرکتی مانند Made In Space اعتقاد دارد طی چند دهه؛ اساسا تولیدات فضایی تغییر خواهند کرد. نیاز به ساخت ساختمان‌ها و ایستگاه‌های بزرگ فضایی وجود دارد و دیگر نمی‌توان قطعات پیش‌ساخته را از زمین به فضا فرستاد.

فضا برای مونتاژ و تولید بسیار مناسب است و امکانات نامحدودی دارد فقط باید فناوری‌های آن رشد کنند و به بلوغ برسند. چاپگرهایی مانند Archinaut هنوز در ابتدای راه هستند و روی زمین سرهم‌بندی می‌شوند.

ISS بزرگ‌ترین ایستگاه فضایی است که حدود ۲۰ سال پیش بدون هیچ‌گونه چاپگر سه‌بعدی یا روباتی ساخته شده است و منشا اکتشاف‌های بسیار زیادی در فضا شد. اما ایستگاه‌های فضایی بزرگ‌تر را نه انسان؛ بلکه روبات‌ها و چاپگرها خواهند ساخت.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. MoMo می گوید

    در قرن گذشته اونطور که انسان انتظار داشت، تحقیقات فضایی پیشرفت نکرد و سفرهای فضایی مشکلات بسیاری داشت. اما تو این چند سال و این طرح های جدید واقعا پیشرفت های چشمگیری دیده میشه و میشه امیدوار بود در طول زندگی ما هم سفرهای فضایی به معنی عام انجام بشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.