از حالا تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه به هر شکل و روشی غیرقانونی است

6

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد اپراتورهای موبایل حق هرگونه تبلیغات پیامکی و تلفنی را ندارند و کاربران می‌توانند در صورت مشاهده چنین موردی سریعا ازشان شکایت کنند.

مجید حقی؛ معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این خبر را به رسانه‌ها اعلام کرد و گفت این موضوع به اپراتورها هم ابلاغ شده است.

به گفته معاون رگولاتوری؛ ایجاد مزاحمت برای مشترکان به صورت پیامکی یا صوتی مخالف حفظ حقوق مشترکان است و اپراتورهای ارایه‌کننده خدمات ارتباطی به هیچ عنوان مجاز نیستند آن را انجام دهند.

اپراتورها از این پس علاوه بر متوقف کردن تبلیغات پیامکی، باید تبلیغات تلفنی خود را نیز متوقف کنند.

در ماه‌های گذشته، از سوی وزارت ارتباطات تلاش‌های زیادی برای متوقف کردن فعالیت تبلیغات پیامکی و مزاحم اپراتورهای تلفن همراه انجام شد و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد سامانه‌های وبی و تلفنی و پیامکی سعی کردند جلوی مزاحمت و سوءاستفاده‌های موجود در بازار را بگیرند ولی از تبلیغات تلفنی غافل شده بودند.

اکنون؛ با ابلاغیه جدید دیگر هیچ‌کدام از اپراتورها نمی‌توانند هیچ‌گونه تبلیغات یا محتوا و موارد این‌چنینی را از طریق پیامک یا تلفن انجام دهند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مشترکان اپراتورها گفته است در صورت مشاهده خلافی از سوی یک اپراتور سریعا آن را گزارش و حتا توصیه به شکایت بر علیه آن اپراتور کرده است.

روش‌های مختلف ثبت شکایت و لغو پیامک‌های تبلیغاتی

به گفته رگولاتوری، مشترکان می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس گرفته یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.195.ir شکایت خود را ثبت کنند تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با متخلفان به صورت جدی برخورد کند.

همچنین، مشترکان می‌توانند برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره‌های 1000و 2000 از کد دستوری *800*3# استفاده کنند.

برای لغو خدمات مبتنی بر محتوا نیز می‌توان از کد دستوری *800*2# استفاده کرد.

شماره‌های تبلیغاتی شخصی را نیز می‌توان به سامانه پیامکی ۱۵۰ به رگولاتوری معرفی و ثبت شکایت کرد.

تماس تلفنی با ۱۹۵ یا استفاده از کد دستوری #5006* برای ثبت عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و محتوایی در هر نوع دسته‌بندی و گروهی نیز راه‌گشا است.

به نظر شما با این دستور صریح و مستقیم رگولاتوری و تذکر به اپراتورها، بساط پیامک‌ها و تلفن‌های تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته برچیده می‌شود یا روش‌ها و شگردهای دیگری برای دور زدن قانون استفاده خواهد شد و هنوز مردم گرفتار این سرویس‌ها هستند؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. بابک می گوید

    مزاحمت های پیامکی و تلفنی هنوز کماکان پایدار هستند و به قوت خود ادامه می دهند؛ بعضی شماره های جدید هنوز تکرار می شوند!

  2. بابک می گوید

    علیرغم ثبت در سامانه 195، مزاحمت های پیامکی و تلفنی هنوز کماکان پایدار هستند و به قوت خود ادامه می دهند؛ بعضی شماره های جدید هنوز تکرار می شوند!

  3. MoMo می گوید

    باید دید تا چه حد این قانون از طرف قانونگذار و اپراتورها جدی گرفته میشه. بستگی به اونها داره،غالبا مردم تاثیری در این زمینه ها ندارند.

  4. رهام می گوید

    چطور میشه گزارش رو برای سامانه پیامکی ۱۵۰ فرستاد؟؟ فقط شماره‌ای که تبلیغات باهاش پیامک میفرسته رو بفرستیم به ۱۵۰؟! ممنون….

  5. محمود می گوید

    من چند وقت پیش از این کدها برای توقف پیامک های تبلیغاتی استفاده کردم، هر چند پیامک ها کمتر شده ولی هنوز هم پیامک های تبلیغاتی به گوشیم ارسال میشن که حتی برخی از اونا مربوط به خود اپراتور هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5